Gå til innhold

Hvilke yrker er ikke bra nok på menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:roll: 

Syntes dette bare er en trist diskusjon. Alle (menn i dette tilfellet, men kvinner og for så vidt) kan ikke være direktører, gründere, advokater, leger eller andre klassisk gode stillinger. Det viktigste er å trives. 

Dessuten kjenner du ikke bakgrunnen til alle disse mennene. Kjenner en del menn som har trappet ned litt i arbeidslivet etter å ha hatt en knallhard høysjobb i kanskje årtier, der man jobber hele døgnet og kanskje har gjort det veldig bra. Dere kvinner undervurderer ofte hvor mye jobb man må legge ned i arbeidslivet for å bli veldig vellykket, særlig innen enkelte bransjer. 

Anonymkode: 831dd...793

må også ikke glemme at kvinner også kan jobbe i butikk som 40 åring. har sett mange i slutten av 40 årene kvinnelige butikkansattepå rema og ica hvor jeg bor. overvektig og trist ser de også ut. alle har en historie bak seg så ingen grunn til å skjelle folk ut. de har da jobb og tjener penger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg kan tenke meg menn ikke egner seg som er å være ammende mamma. Ellers kan de være absolutt alt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Og du nevner i fleng....

Det er da en ganske presis beskrivelse? 

Anonymkode: 18827...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er da en ganske presis beskrivelse? 

Anonymkode: 18827...636

Kanskje for deg, men altså ikke for meg.

For meg er det status å ha jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Likevel så får du bruk for dem... 

Anonymkode: beea9...cf2

For et tåpelig argument. Om yrket er viktig og nødvendig for samfunnet er en helt separat diskusjon enn om man ønsker å ha en partner med dette yrket.

Anonymkode: 18827...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Kanskje for deg, men altså ikke for meg.

For meg er det status å ha jobb.

Så fint at vi har forskjellige kriterier da, så slipper alle å konkurrere om de samme folkene. 

Anonymkode: 18827...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:roll: 

Syntes dette bare er en trist diskusjon. Alle (menn i dette tilfellet, men kvinner og for så vidt) kan ikke være direktører, gründere, advokater, leger eller andre klassisk gode stillinger. Det viktigste er å trives. 

Dessuten kjenner du ikke bakgrunnen til alle disse mennene. Kjenner en del menn som har trappet ned litt i arbeidslivet etter å ha hatt en knallhard høysjobb i kanskje årtier, der man jobber hele døgnet og kanskje har gjort det veldig bra. Dere kvinner undervurderer ofte hvor mye jobb man må legge ned i arbeidslivet for å bli veldig vellykket, særlig innen enkelte bransjer. 

Anonymkode: 831dd...793

Helt enig. Vil heller ha en mann som har tid til familien sin. 

Anonymkode: c3636...b84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:roll: 

Syntes dette bare er en trist diskusjon. Alle (menn i dette tilfellet, men kvinner og for så vidt) kan ikke være direktører, gründere, advokater, leger eller andre klassisk gode stillinger. Det viktigste er å trives. 

Dessuten kjenner du ikke bakgrunnen til alle disse mennene. Kjenner en del menn som har trappet ned litt i arbeidslivet etter å ha hatt en knallhard høysjobb i kanskje årtier, der man jobber hele døgnet og kanskje har gjort det veldig bra. Dere kvinner undervurderer ofte hvor mye jobb man må legge ned i arbeidslivet for å bli veldig vellykket, særlig innen enkelte bransjer. 

Anonymkode: 831dd...793

Enig med deg.

Alle kan ikke ha toppjobb og helt ærlig så mener jeg at kvinner som utelukker menn med 'vanlige' jobber er gold diggers.

Kjenner selv til flere som har gjort karrierebytte av forskjellige grunner. Patolog som ble lærer og ingeniøren som startet bakeri.

Jeg bryr meg ikke om yrket og har nok vett til å forstå at alle jobber er nødvendige og viktige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rørlegger. Jeg foretrekker menn med høyere utdannelse, men rørlegger må vel være mest turn-off.

Anonymkode: 321c1...915

Jeg har tenkt lite på hva han ikke kunne jobbe med, men jeg har alltid sagt at jeg skal finne meg en håndverker. Jeg har silt ut det jeg allerede har i familien, og tenkt at jeg får finne en med "noe vi ikke har". Veldig praktisk da, man trenger jo en håndverkere mye oftere enn man trenger advokat (forhåpentligvis) eller sivilingeniør :fnise:

Nei, jeg synes det blir for dumt å sitte å rangere yrker. Det er klart at det er noen yrker jeg beundrer mer enn andre, på grunn av interesser og holdninger, men jeg vet at alle har sin historie og sine valg! De fleste yrker er nyttige på sin måte og har betydning for noen. 

Anonymkode: 852cf...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint at vi har forskjellige kriterier da, så slipper alle å konkurrere om de samme folkene. 

Anonymkode: 18827...636

Jupp får klare meg med min. Tror han hadde kommet innunder dine kriterier og siden han har to høyere utdanninger og godt betalt jobb 😀

Han har vært sammen med statusjagende damer før, men endte opp med en som gir beng så lenge vi har tak over hodet, mat på bordet og klær på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Advokat er bra nok, og kanskje rockestjerne og hjernekirurg.  De andre blir litt for stusselige på en hel mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diktator, leder i nazistisk gruppering, narkohai, hallik, leiemorder og sikkert en hel del andre yrker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Enig med deg.

Alle kan ikke ha toppjobb og helt ærlig så mener jeg at kvinner som utelukker menn med 'vanlige' jobber er gold diggers.

Kjenner selv til flere som har gjort karrierebytte av forskjellige grunner. Patolog som ble lærer og ingeniøren som startet bakeri.

Jeg bryr meg ikke om yrket og har nok vett til å forstå at alle jobber er nødvendige og viktige.

Helt enig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokat, lege, siviløkonom eller ingeniør.

Anonymkode: d42a5...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Advokat, lege, siviløkonom eller ingeniør.

Anonymkode: d42a5...0fe

Det er ikke bra nok? :P

Anonymkode: 8aa10...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste må vell være at mannen har en jobb..spiller egentlig ingen rolle for meg hva han jobber med,så lenge han bidrar til at vi har tak over hodet og mat på bordet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torpedo er ganske turnoff for min del.

Anonymkode: 6ef4e...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare han ikke er eiendomsmegler. så! Kjeltringer, de som lever av å svindle andre, kan jeg ingenting med. Gi meg heller noen med et ærlig og redelig yrke.

Anonymkode: ab7df...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...