Gå til innhold

Hvilke yrker er ikke bra nok på menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig syns jeg at vanlig butikkansatt er ganske turn-off på menn. Hvis man er 40 år og har nådd karrieretoppen som vanlig butikkansatt er det bare kjipt og trist. Har også sett menn på nærmere 50 som jobber som assistenter i småskolen, "under" kvinnelige lærere i 20-åra, og det virker bare rart.. De er kanskje utdannet fagarbeidere, men uansett.

Hva mener dere andre?

Anonymkode: 46565...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at de er i arbeid og gjør noe for at samfunnshjulene skal gå rundt.

(Nei det er ikke dissing av uføretrygdede)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Det viktigste er at de er i arbeid og gjør noe for at samfunnshjulene skal gå rundt.

(Nei det er ikke dissing av uføretrygdede)

Uføretrygdede bidrar da til at samfunnet går rundt hva skulle de som satt i skranken hos NAV gjort uten oss?

Anonymkode: e5246...1de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke så godt menn som jobber med "utseende-ting", type negledesigner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger. Jeg foretrekker menn med høyere utdannelse, men rørlegger må vel være mest turn-off.

Anonymkode: 321c1...915

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle yrker som ikke krever høyere utdannelse.

Anonymkode: 18827...636

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig syns jeg at vanlig butikkansatt er ganske turn-off på menn. Hvis man er 40 år og har nådd karrieretoppen som vanlig butikkansatt er det bare kjipt og trist. Har også sett menn på nærmere 50 som jobber som assistenter i småskolen, "under" kvinnelige lærere i 20-åra, og det virker bare rart.. De er kanskje utdannet fagarbeidere, men uansett.

Hva mener dere andre?

Anonymkode: 46565...379

:roll: 

Syntes dette bare er en trist diskusjon. Alle (menn i dette tilfellet, men kvinner og for så vidt) kan ikke være direktører, gründere, advokater, leger eller andre klassisk gode stillinger. Det viktigste er å trives. 

Dessuten kjenner du ikke bakgrunnen til alle disse mennene. Kjenner en del menn som har trappet ned litt i arbeidslivet etter å ha hatt en knallhard høysjobb i kanskje årtier, der man jobber hele døgnet og kanskje har gjort det veldig bra. Dere kvinner undervurderer ofte hvor mye jobb man må legge ned i arbeidslivet for å bli veldig vellykket, særlig innen enkelte bransjer. 

Anonymkode: 831dd...793

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uføretrygdede bidrar da til at samfunnet går rundt hva skulle de som satt i skranken hos NAV gjort uten oss?

Anonymkode: e5246...1de

Hadd mer meningsfulle jobber?

Er ellers en kjent sak at det norske byråkratiet bør strupes litt men det er det ingen partier som tør pga fagbevegelsen og stemmemassene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig syns jeg at vanlig butikkansatt er ganske turn-off på menn. Hvis man er 40 år og har nådd karrieretoppen som vanlig butikkansatt er det bare kjipt og trist. Har også sett menn på nærmere 50 som jobber som assistenter i småskolen, "under" kvinnelige lærere i 20-åra, og det virker bare rart.. De er kanskje utdannet fagarbeidere, men uansett.

Hva mener dere andre?

Anonymkode: 46565...379

Dette var litt nedlatende synes jeg, en mann må ha en høyere utdannelse for å være attraktiv?

Nei, yrket betyr lite, det er mannen som er viktig:-) Dessuten kjenner jeg en fagarbeider i skolen som er skikkelig sexy;-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle yrker som ikke krever høyere utdannelse.

Anonymkode: 18827...636

Og du nevner i fleng....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Troll_Based_ON.png

Hmmm. Når dere passerer 30 - noen av dere ihvertfall. Så vil dere kanskje innse at det er viktigere at et menneske er interessert i det det driver med enn å fremstå som ett eller annet for å vinne den geneme hops (deres) gunst.

 

Anonymkode: 1e689...8c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagetante menn er ikke hot

Anonymkode: 91631...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aff blir for dumt.. Alle kan ikke ha toppstillinger.. Det som er desidert tristest, kleinest og flausest, er folk som jobber med ting kun for å få status/føle seg bra nok. Livet handler ikke om jobb, livet handler om å leve og være lykkelig og være omringet av kjærlighet og folk som faktisk bryr seg om DEG, og ikke hvilke jobb/status du har. Syntes så inderlig synd på folk som ikke føler seg bra nok/like mye verdt som andre pga jobben sin. Det største turn-off greine som finnes er folk som ikke ser verdien i mennesket selv, men hva slags yrke vedkommende har. Trist, trist og atter trist. 

 

Mannen min er butikkmedarbeider, verdens beste far, den mest omsorgsfulle og elskbare mannen jeg noensinne har møtt. Vært sammen siden vi møttes som 17 åringer på skole i utlandet, vi er nå 27, har hus, bil, livet fullt av kjærlige mennesker og to fantastiske velskapte mirakler av noen barn :rodmer: Blir så trist av å tenke på at noen kanskje går glipp av så mye kjærlighet og lykke, kun fordi de er oppdratt med kun materialistiske verdier og ikke klarer å se verdien i mennesker :blomst:

Anonymkode: d1c33...5cb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme hvilket yrke mannen har, det som teller er om mannen er empatisk, tillitsfull, har humor, tar sin del av husarbeid og barn, ikke har nedsettende kvinnesyn osv. Og bruker preposisjoner riktig og skriver ikke: Hvilke yrker er ikke bra nok PÅ menn?

Anonymkode: ece2a...37f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordomsfull tråd, men min erfaring er noe annet. 

Min far har ganske stor formue og hatt en krevende jobb i hele sin karriere til han fikk nok. Han hadde ikke lenger glede av jobben sin og lot noen andre ta over firmaet sitt. 

Han valgte istedet å jobbe i en barnehage som assistent og var en god ressurs der. Lønna han fikk ga han tilbake til barnehagen i form av gaver og utstyr de trengte. 

Jeg går selv og tenker å gjøre nettopp det om noen år og da er jeg gjeldfri og kan leve av leieinntektene. Det er noe jeg virkelig ser frem til. 

Anonymkode: 22a89...032

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rørlegger. Jeg foretrekker menn med høyere utdannelse, men rørlegger må vel være mest turn-off.

Anonymkode: 321c1...915

Likevel så får du bruk for dem... 

Anonymkode: beea9...cf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er greit, kanskje borsett fra fiskefabrikk, fordi det lukter dårlig og går liksom ikke bort. Mest skeptisk til de som er mest ambisiøse mennene kanskje. De har liksom aldri tid og snakker så mye om jobb at jeg blir stresset av det selv. 

Anonymkode: b3395...884

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre var jeg opptatt av utdanning og status. "Bare lastebilsjåfør-? nei takk!" 

 Nå har jeg bikket 40 år, og vel så det, og har erfart at det ikke er yrket det kommer an på. Spiller ingen rolle om han er butikkansatt, jurist, sykepleier eller elektriker, det er 3 andre ting som definerer han som mann.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en sånn tråd...:dry:

Alle har preferanser. Alle har ønsker. Men om jeg skriver en aldri så lang ønskeliste der det står "advokat" på toppen og "barnehageassistent" på bunnen (NB: kun ment som eksempler), så er det fortsatt ikke yrket hans jeg skal forelske meg i. 

Det eneste som ikke er bra nok, opplest og vedtatt, er trygdesnylter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...