Gå til innhold

Hvordan er det mulig å være 300kg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Same shit, even worse.

Du legger på deg ved et underskuddsinntak på 2200 også?

Anonymkode: 1c1df...dbd

Ja, men poenget er jo at det opplagt ikke er underskudd for meg. Folk med min vekt (gitt at andre faktorer også er noenlunde like) har typisk et kaloribehov på ca 3400 kcal om dagen, men jeg har ikke det (spesialisten jeg går hos anslår behovet mitt til å være rundt 1000 kcal/dag), og ergo har jeg ikke et underskuddsinntak på 2200 kcal i døgnet heller. Jeg går derimot i overskudd og går ergo opp i vekt, sakte men sikkert. 

 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett programmer hvor personen veier godt over 400 også. Det gikk på TLc mener jeg. Kun få av dem klarte å gå så vidt med rullator innad i huset til do, kjøkken. Resten var sengeliggende. Siden de vAr sengeliggende var det gjerne slektninger som hjalp dem med mat og vasking,. Kle på seg etc. 

Det som ofte gikk igjen var at de tidligere hadde vært psykisk syke eller blitt utsatt for et traume. Derfor begynte de å enten trøste spise eller straffe seg selv pga selvforakt ved å spise for mye. Til slutt eide de ikke lenger metthetsfølelse som de sa. Kalori inntaket til disse personene lå gjerne på 15000 til 20000 kalorier daglig. Vi snakker da om flere porsjoner med frokost,. Lunsj, middag og kvelds. Og alt var karbohydrater og fetende mat gjerne fritrert. Det var gjerne junk food bestilling flere ganger om dagen. I tillegg var det noe natt spising, og masse potetgull, sjokolade,. Brus og kaker.  En typisk middag kunne feks være 10 kyllingvinger, en stor hamburger med tilbehør,. En full tallerken med chips alt fritert. Og porsjonen så ut som var til 4. Etter middagen ble det spist en til to poser potetgull, litt desert og sjokolade. 

Jeg kjente av og til at jeg ble kvalm når jeg så på det. Ikke av den store personen i seg selv men av å se all den maten noen klarer å spise på en dag. Jeg er overvektig selv 100 kg,. Men jeg skjønner virkelig ikke at man klarer å spise så mye.. 

Så etter jeg så dette programmet så skjønner jeg godt hvordan noen klarer å komme opp i 300 kg .. jeg skjønner bare ikke hvorfor de tar tak i problemene mye tidligere.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Dere som stempler disse menneskene som dumme, late og mindre verdt. Hvile adjektiver ville dere brukt for å beskrive en person med anoreksia?

Anonymkode: 58329...240

Mennesker med anorexia har en sykdom. Folk som er feite, kan ikke skylde på dette, da de kun mangler viljestyrke og stahet

Anonymkode: 1ff6b...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hvilken BMI eller vekt er det man slutter å være i stand til å tørke seg selv i rævva? Jeg tenker det punktet kanskje kunne være et godt tidspunkt å innse at det er på tide å gjøre noe med saken.

Anonymkode: fffd1...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved hvilken BMI eller vekt er det man slutter å være i stand til å tørke seg selv i rævva? Jeg tenker det punktet kanskje kunne være et godt tidspunkt å innse at det er på tide å gjøre noe med saken.

Anonymkode: fffd1...b12

På det tidspunktet er man nok trolig veldig nære 300 kg. 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men jeg tror mange av dere har et litt snevert syn på hva folks overvekt innebærer i praksis. Nå har jeg aldri veid 300 kg, men jeg veide rundt 220 kg i mange år og lå på ingen måte pleietrengende i en seng, og ikke spiste jeg junkfood heller. De første åra jobba jeg 100% på storkjøkken og deretter i full stilling som hjelpepleier, begge deler tunge og travle jobber. Jeg jobba i snitt rundt 30% ekstra og studerte deltid ved siden av full jobb, sykla eller gikk 18 km hver vei til og fra jobb hver dag uansett vær, svømte ei mil to ganger i uka og stelte hus og hjem inkludert handling for både meg selv og to sett med besteforeldre. Jeg spiste vegetarisk bestående av grønnsaker, belfrukter, egg, magre melkeprodukter, grove kornprodukter og noe nøtter og frø, alt laget fra bunnen av av rene råvarer. Kaloriinntak ca 2400 kcal om dagen. Dette var livsstilen som gjorde meg feit og som holdt meg feit. 

Jeg var ingen utflytende hval liggende i en stol med ostepopsikkel rennende nedover haka, slik folk har en tendens til å se for seg. Jeg var et alminnelig, aktivt, selvhjulpent menneske med et sunt og normalt kosthold. Andre med den vekta kan fungere annerledes, men slik fungerte altså 220 kg tunge meg. 

Anonymkode: d8366...0f2

Sorry, men du får ikke dødelig fedme av grovkarbo, grønnsaker og nøtter verdt 2400 kalorier. Du hadde ikke vært 2 kilo overvektig en gang med det aktivitetsnivået du påstår at du hadde. Du er i fornektelse.

Anonymkode: cbf14...40d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men du får ikke dødelig fedme av grovkarbo, grønnsaker og nøtter verdt 2400 kalorier. Du hadde ikke vært 2 kilo overvektig en gang med det aktivitetsnivået du påstår at du hadde. Du er i fornektelse.

Anonymkode: cbf14...40d

Jada. Du vet best. 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/24/2017 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Har sett programmet, og har inntrykk av at de fleste deltakerne er ressurssvake mennesker som ikke har kunnskap om kosthold eller evner til å ta tak i problemene selv. Ser at mange av dem bor i trailer parks og slumaktige strøk. Junkfood er billig, så det er det de har råd til og er vant til å spise. Psykiske problemer spiller også inn, flere av deltakerne har fortalt om overgrep i barndommen osv. Så det er mange faktorer som spiller inn for at de blir så store.

Anonymkode: 295a2...3c3

Jepp, de bruker spising som selvmedisinering, på samme måte som at noen ruser seg som selvmedisinering.

Anonymkode: 74bd6...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men poenget er jo at det opplagt ikke er underskudd for meg. Folk med min vekt (gitt at andre faktorer også er noenlunde like) har typisk et kaloribehov på ca 3400 kcal om dagen, men jeg har ikke det (spesialisten jeg går hos anslår behovet mitt til å være rundt 1000 kcal/dag), og ergo har jeg ikke et underskuddsinntak på 2200 kcal i døgnet heller. Jeg går derimot i overskudd og går ergo opp i vekt, sakte men sikkert. 

 

Anonymkode: d8366...0f2

Det må da være slik at en meget stor del av kroppen din er rent fett. Fett i seg selv brenner ikke kalorier. Muskelmassen din (den delen som brenner kalorier) må være meget liten, mye mindre enn på vanlige folk.

Anonymkode: 1c1df...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må da være slik at en meget stor del av kroppen din er rent fett. Fett i seg selv brenner ikke kalorier. Muskelmassen din (den delen som brenner kalorier) må være meget liten, mye mindre enn på vanlige folk.

Anonymkode: 1c1df...dbd

Målinger viste derimot at jeg hadde høy muskelprosent og lav fettprosent i forhold til forventet. 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Målinger viste derimot at jeg hadde høy muskelprosent og lav fettprosent i forhold til forventet. 

Anonymkode: d8366...0f2

Et medisinsk mirakel og et vandrende unikum er du da:-)

Anonymkode: 1c1df...dbd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På det tidspunktet er man nok trolig veldig nære 300 kg. 

Anonymkode: d8366...0f2

Det tror jeg ikke. Allerede ved 150kg må det jo være veldig mye skinke som bæsjen skal trenge seg igjennom på vei ut, og man må vel ha temmelig lange armer for å komme skikkelig til der bak.

Anonymkode: fffd1...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Hvorfor påstår du at det er umulig å bli 300 kg, når du allerede vet at Magne også er over 300 kg?

Anonymkode: 1c1df...dbd

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men poenget er jo at det opplagt ikke er underskudd for meg. Folk med min vekt (gitt at andre faktorer også er noenlunde like) har typisk et kaloribehov på ca 3400 kcal om dagen, men jeg har ikke det (spesialisten jeg går hos anslår behovet mitt til å være rundt 1000 kcal/dag), og ergo har jeg ikke et underskuddsinntak på 2200 kcal i døgnet heller. Jeg går derimot i overskudd og går ergo opp i vekt, sakte men sikkert. 

 

Anonymkode: d8366...0f2

Har du vært i kontakt med en ernæringsfysiolog?  Det høres det ut som du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke. Allerede ved 150kg må det jo være veldig mye skinke som bæsjen skal trenge seg igjennom på vei ut, og man må vel ha temmelig lange armer for å komme skikkelig til der bak.

Anonymkode: fffd1...b12

Jeg har som sagt veid 220 kg og hadde absolutt ikke noe problem med den slags. 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Boomonster skrev:

Har du vært i kontakt med en ernæringsfysiolog?  Det høres det ut som du trenger. 

Ja. 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Fri Mar 24 2017 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Hvorfor påstår du at det er umulig å bli 300 kg, når du allerede vet at Magne også er over 300 kg?

Anonymkode: 1c1df...dbd

HEHehe.  Tenkte også på 300-kilos Magne oppi alt dette 😅

Anonymkode: 0d3da...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Omtrent all mat inneholder corn syrup, inkludert 'sunne' matvarer, som juice, grovbrød o.l. En annen ting er at frokostblandingene er tilsatt litt vitaminer, så de reklamerer med det, og folk tror da at det er sunt, selv om hovedingrediensen er sukker. Det er jo marshmallows i enkelte av de. En annen greie er at de store kjedene som f.eks. Publix selger ferske bakevarer i form av donuts og kaker og alt mulig, og det koster ekstremt lite å kjøpe en drøss med det (tror jeg kjøpte to donuts for ca en dollar eller noe sånt). 

Utover det er det sikkert litt fattigdom, dårlig informasjon, spiseforstyrrelser osv inni bildet, så det er mange faktorer som spiller inn.. men det er jo selvfølgelig helt tragisk, og sinnsykt, at det går an å bli så jævlig stor.

Anonymkode: e4fb5...f4e

Økonomi spiller også inn. Det er veldig mange av de ekstremt overvektige som har dårlig råd. En 2-liters flaske med Cola koster $1 hos flere av de store matkjedene. En halvliter med vann koster omlag $1.50, litt billigere hos enkelte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...