Gå til innhold

Hvordan er det mulig å være 300kg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6b417bd281b310fe905f440b292b1946.jpg

 

Spis dette, eller noe tilsvarende, minst 5 ganger i uken, så er du på god vei til 300 kg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro meg, det trenger ikke å være vanskelig å gå opp så mange kilo. Det vanskelige er å leve med det. 

 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Thyra skrev:

Veier de 300 kilo er de vel ofte mer eller mindre sengeliggende. 

Nei, de er neppe og skue på ski i marka liksom... :legrine:

Men igjen som jeg skrev, tror alle har et genetisk "tak" på hvor fysisk stor en kan bli. Har ikke lyst til å teste ut mitt for og si det slik, men tror neppe jeg hadde klart å nå 300kg selv med intravnøs behandling på Ben&Jerrys, overvektig kunne jeg nok lett ha blitt.

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perle skrev:

Nei, de er neppe og skue på ski i marka liksom... :legrine:

Kanskje ikke, men jeg tror mange av dere har et litt snevert syn på hva folks overvekt innebærer i praksis. Nå har jeg aldri veid 300 kg, men jeg veide rundt 220 kg i mange år og lå på ingen måte pleietrengende i en seng, og ikke spiste jeg junkfood heller. De første åra jobba jeg 100% på storkjøkken og deretter i full stilling som hjelpepleier, begge deler tunge og travle jobber. Jeg jobba i snitt rundt 30% ekstra og studerte deltid ved siden av full jobb, sykla eller gikk 18 km hver vei til og fra jobb hver dag uansett vær, svømte ei mil to ganger i uka og stelte hus og hjem inkludert handling for både meg selv og to sett med besteforeldre. Jeg spiste vegetarisk bestående av grønnsaker, belfrukter, egg, magre melkeprodukter, grove kornprodukter og noe nøtter og frø, alt laget fra bunnen av av rene råvarer. Kaloriinntak ca 2400 kcal om dagen. Dette var livsstilen som gjorde meg feit og som holdt meg feit. 

Jeg var ingen utflytende hval liggende i en stol med ostepopsikkel rennende nedover haka, slik folk har en tendens til å se for seg. Jeg var et alminnelig, aktivt, selvhjulpent menneske med et sunt og normalt kosthold. Andre med den vekta kan fungere annerledes, men slik fungerte altså 220 kg tunge meg. 

Anonymkode: d8366...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Ann?

Anonymkode: 1ff6b...6d0

Har du OCD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, det trenger ikke å være vanskelig å gå opp så mange kilo. Det vanskelige er å leve med det. 

 

Anonymkode: d8366...0f2

Jo, å bli 200+ kg overvektig er en jobb!       Hadde det vært lett hadde det vært flere som var dødelig overvektige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg kaller det det. :fnise: 

Ja, 300 kg - det er vel ikke mye?

Mtp så mye kake, krem, saus, is og sånt så er det ikke mye i forhold til hva det kunne ha vært. Jeg trives med det, men samfunnet gjør ikke det. Jeg vil nok si at jeg har blitt påvirket av samfunnets normer mtp trump osv.

Er det ikke mye å veie 4 ganger så mye som du burde? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men jeg tror mange av dere har et litt snevert syn på hva folks overvekt innebærer i praksis. Nå har jeg aldri veid 300 kg, men jeg veide rundt 220 kg i mange år og lå på ingen måte pleietrengende i en seng, og ikke spiste jeg junkfood heller. De første åra jobba jeg 100% på storkjøkken og deretter i full stilling som hjelpepleier, begge deler tunge og travle jobber. Jeg jobba i snitt rundt 30% ekstra og studerte deltid ved siden av full jobb, sykla eller gikk 18 km hver vei til og fra jobb hver dag uansett vær, svømte ei mil to ganger i uka og stelte hus og hjem inkludert handling for både meg selv og to sett med besteforeldre. Jeg spiste vegetarisk bestående av grønnsaker, belfrukter, egg, magre melkeprodukter, grove kornprodukter og noe nøtter og frø, alt laget fra bunnen av av rene råvarer. Kaloriinntak ca 2400 kcal om dagen. Dette var livsstilen som gjorde meg feit og som holdt meg feit. 

Jeg var ingen utflytende hval liggende i en stol med ostepopsikkel rennende nedover haka, slik folk har en tendens til å se for seg. Jeg var et alminnelig, aktivt, selvhjulpent menneske med et sunt og normalt kosthold. Andre med den vekta kan fungere annerledes, men slik fungerte altså 220 kg tunge meg. 

Anonymkode: d8366...0f2

Ble du tynn igjen? Hvordan gjorde du isf det?

Anonymkode: 1c1df...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men jeg tror mange av dere har et litt snevert syn på hva folks overvekt innebærer i praksis. Nå har jeg aldri veid 300 kg, men jeg veide rundt 220 kg i mange år og lå på ingen måte pleietrengende i en seng, og ikke spiste jeg junkfood heller. De første åra jobba jeg 100% på storkjøkken og deretter i full stilling som hjelpepleier, begge deler tunge og travle jobber. Jeg jobba i snitt rundt 30% ekstra og studerte deltid ved siden av full jobb, sykla eller gikk 18 km hver vei til og fra jobb hver dag uansett vær, svømte ei mil to ganger i uka og stelte hus og hjem inkludert handling for både meg selv og to sett med besteforeldre. Jeg spiste vegetarisk bestående av grønnsaker, belfrukter, egg, magre melkeprodukter, grove kornprodukter og noe nøtter og frø, alt laget fra bunnen av av rene råvarer. Kaloriinntak ca 2400 kcal om dagen. Dette var livsstilen som gjorde meg feit og som holdt meg feit. 

Jeg var ingen utflytende hval liggende i en stol med ostepopsikkel rennende nedover haka, slik folk har en tendens til å se for seg. Jeg var et alminnelig, aktivt, selvhjulpent menneske med et sunt og normalt kosthold. Andre med den vekta kan fungere annerledes, men slik fungerte altså 220 kg tunge meg. 

Anonymkode: d8366...0f2

Det er utrolig at du veide 150 kg for mye og klarte å holde på den vekta med bare 2400 kalorier og med det høye aktivitetsnivået.  Sensasjonelt egentlig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du tynn igjen? Hvordan gjorde du isf det?

Anonymkode: 1c1df...dbd

Jeg er aldri blitt slank, desverre.  

Jeg måtte ned i 800 kcal om dagen for at vekta skulle begynne å rikke seg nedover og gikk sakte men sikkert ned rundt 80 kg fordelt på tre og et halvt år og endte på rundt 140 kg. Da manglet jeg alt som var, mistet håret, mistet mensen, kunne knapt stå oppreist og måtte slutte å jobbe. Man kan ikke leve på så lavt kaloriinntak over tid. Da jeg hevet det til rundt 1200 kcal om dagen fordi jeg var nødt for å få i meg det mest nødvendige, begynte vekta sakte men sikkert å gå oppover igjen og jeg ligger nå, to år senere, på ca 150 kg. Regner vel med jeg fortsetter videre oppover... 

Anonymkode: d8366...0f2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 21.37, AnonymBruker skrev:

 Jeg har aldri sett så store i Norge. Er det noe spesielt med mat i USA?

ts 

Anonymkode: 0952b...b34

Porsjonene. De har store berg av noen porsjoner! Det er virkelig helt sykt. Jeg så et eget tv-program om dette en gang, og det er fakta - porsjonene lages ekstremt mye større der enn ellers i f.eks. Europa. Vi hadde aldri greid å klemme i oss en sånn stor amerikansk porsjon, men de som er vant til det, greier det. De reklamerer også gjerne med "value packs", dvs kjøp større og få mer for pengene. Folk kjøper jo da det de tror er et godt kjøp og får mer for pengene - selv om de ikke TRENGER mer. Du TRENGER ikke en kilos pose med ostepop. Eller en biff på 500 gram. Du klarer deg med en normal biff på 150-200 gram! Du trenger heller ikke en bøtte på en hel liter med sukkerholdig brus til middagsmaten, det hadde holdt med et enkelt glass sukkerfri brus eller vann.  Men amerikanere er helt gale etter sånne "value pack" greier og kjøper og kjøper, iflg dette tv-programmet.

De episodene jeg har sett av slike programmer (om amerikanere i flere hundre kilos klassen) så er det familien de deler hjem med som opprettholder vekten deres og som er de virkelige skurkene i dramaet. Selv greier de ekstrem-feite ikke å komme seg til kjøkkenet eller kjøleskapet en gang, men er bundet til sengen av vekten, og de mates døgnet rundt av f.eks. samboer eller ektefelle, eller en søster, tante etc. Hadde deres nærmeste satt foten ned og begynt å bringe dem kun vegetarkost på senga, så hadde det blitt andre boller! Rop og skrik fra den feite kanskje, ja, som vil ha mer pannekaker med sukker og sirup, men de hadde gått ned i vekt dramatisk. Helt til de hadde gått ned så mye at de klarte å gå ut på kjøkkenet igjen og forsyne seg selv.... Men istedet fôrer slektningene deres dem med sjokolader og grillede kyllinger eller mat fritert i olje, og toast som drypper av smør...!

 

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg hevet det til rundt 1200 kcal om dagen fordi jeg var nødt for å få i meg det mest nødvendige, begynte vekta sakte men sikkert å gå oppover igjen og jeg ligger nå, to år senere, på ca 150 kg. Regner vel med jeg fortsetter videre oppover... 

Anonymkode: d8366...0f2

Dette klarer jeg rett og slett ikke tro på. Du må gjøre noe drastisk galt i måten du beregner og kalkulerer kaloriene på, eller så tar du ikke med alt du dytter i deg i løpet av en dag. Du skal ikke komme her og fortelle folk at du veier 150 kg på en 1200 kcal dagligdiett over tid....!

Dette er enkel matte. Det man spiser og dytter i seg i form av mat og drikke og snacks, det legger seg på kroppsvekten dersom det overstiger det forbruket man har daglig eller ukentlig.

Anonymkode: 415b3...ba3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette klarer jeg rett og slett ikke tro på. Du må gjøre noe drastisk galt i måten du beregner og kalkulerer kaloriene på, eller så tar du ikke med alt du dytter i deg i løpet av en dag. Du skal ikke komme her og fortelle folk at du veier 150 kg på en 1200 kcal dagligdiett over tid....!

Dette er enkel matte. Det man spiser og dytter i seg i form av mat og drikke og snacks, det legger seg på kroppsvekten dersom det overstiger det forbruket man har daglig eller ukentlig.

Anonymkode: 415b3...ba3

Uansett hvem som regner for meg (ernæringsfysiologer, leger etc), så kommer de fram til samme resultat. Og uansett hvem som lager og kontrollerer maten min (rehabiliteringssentre, sykehus etc) blir resultatet det samme. 

Jeg vet det jeg vet, og det gjør legene mine også. Så da får du tro det du vil. Det endrer ikke det faktum at kaloribehovet mitt er uvanlig lavt. 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Ann?

Anonymkode: 1ff6b...6d0

Dialekt Sorry 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Million skrev:

Porsjonene. De har store berg av noen porsjoner! Det er virkelig helt sykt. Jeg så et eget tv-program om dette en gang, og det er fakta - porsjonene lages ekstremt mye større der enn ellers i f.eks. Europa. Vi hadde aldri greid å klemme i oss en sånn stor amerikansk porsjon, men de som er vant til det, greier det. De reklamerer også gjerne med "value packs", dvs kjøp større og få mer for pengene. Folk kjøper jo da det de tror er et godt kjøp og får mer for pengene - selv om de ikke TRENGER mer. Du TRENGER ikke en kilos pose med ostepop. Eller en biff på 500 gram. Du klarer deg med en normal biff på 150-200 gram! Du trenger heller ikke en bøtte på en hel liter med sukkerholdig brus til middagsmaten, det hadde holdt med et enkelt glass sukkerfri brus eller vann.  Men amerikanere er helt gale etter sånne "value pack" greier og kjøper og kjøper, iflg dette tv-programmet.

De episodene jeg har sett av slike programmer (om amerikanere i flere hundre kilos klassen) så er det familien de deler hjem med som opprettholder vekten deres og som er de virkelige skurkene i dramaet. Selv greier de ekstrem-feite ikke å komme seg til kjøkkenet eller kjøleskapet en gang, men er bundet til sengen av vekten, og de mates døgnet rundt av f.eks. samboer eller ektefelle, eller en søster, tante etc. Hadde deres nærmeste satt foten ned og begynt å bringe dem kun vegetarkost på senga, så hadde det blitt andre boller! Rop og skrik fra den feite kanskje, ja, som vil ha mer pannekaker med sukker og sirup, men de hadde gått ned i vekt dramatisk. Helt til de hadde gått ned så mye at de klarte å gå ut på kjøkkenet igjen og forsyne seg selv.... Men istedet fôrer slektningene deres dem med sjokolader og grillede kyllinger eller mat fritert i olje, og toast som drypper av smør...!

 

Og helt enkel lære som f.eks at 1 ss olje inneholder hele 100 kalorier er fullstendig ukjent for slike. Spiser man fritert mat til alle måltider legger man selvsagt på seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvem som regner for meg (ernæringsfysiologer, leger etc), så kommer de fram til samme resultat. Og uansett hvem som lager og kontrollerer maten min (rehabiliteringssentre, sykehus etc) blir resultatet det samme. 

Jeg vet det jeg vet, og det gjør legene mine også. Så da får du tro det du vil. Det endrer ikke det faktum at kaloribehovet mitt er uvanlig lavt. 

Anonymkode: d8366...0f2

Utrolig. Du har et kaloriunderskudd på 3300 kcal pr dag...og likevel går du ikke ned. 

Mulig du er den Perpetuum Mobile de har lett etter så lenge...

Anonymkode: 1c1df...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig. Du har et kaloriunderskudd på 3300 kcal pr dag...og likevel går du ikke ned. 

Anonymkode: 1c1df...dbd

Regnestykket du har brukt for å få det tallet der skulle jeg gjerne likt å se. 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Regnestykket du har brukt for å få det tallet der skulle jeg gjerne likt å se. 

Anonymkode: d8366...0f2

220 kg = 6600 kcal pr dag. 150 kg nå = 4500 kcal. Du spiser 1200 kcal nå og legger på deg. 150 kg tilsier 4500 kcal pr dag.

4500 - 1200 = 3300. 

Ergo underskudd på 3300 kcal for å holde en vekt på 150 kg stabil.

 

Var vanskelig, det der?

Anonymkode: 1c1df...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

220 kg = 6600 kcal pr dag. 150 kg nå = 4500 kcal. Du spiser 1200 kcal nå og legger på deg. 150 kg tilsier 4500 kcal pr dag.

4500 - 1200 = 3300. 

Ergo underskudd på 3300 kcal for å holde en vekt på 150 kg stabil.

 

Var vanskelig, det der?

Anonymkode: 1c1df...dbd

150 kg:

Ca 3400 kcal/dag (behov)

- 1200 kcal/dag (inntak)

= 2200 kcal/dag (underskudd). 

Anonymkode: d8366...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

150 kg:

Ca 3400 kcal/dag (behov)

- 1200 kcal/dag (inntak)

= 2200 kcal/dag (underskudd). 

Anonymkode: d8366...0f2

Same shit, even worse.

Du legger på deg ved et underskuddsinntak på 2200 også?

Anonymkode: 1c1df...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...