Gå til innhold

Hvordan tror du helvete ser ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som tror på helvete, hvordan forestiiler du deg at det ser ut/er der?

Anonymkode: 44867...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, litt sånn mørkt og dystert. Mye lavastein og sorte skyer.  Og mye skrik og jamring. Ikke bare bare å bli pint i all eviget. Ser også for meg at det vanskelig å sove der pga mangl på madrasser  og puter, bare hard knudrete stein som brenner deg i rompa så fort du setter de. Og så er dt nok varmt der. Varmt som i hælvete, bokstavelig talt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detter en annen mulighet. Vet ikke hvilkrt alternativ som  jeg synes er mest skremmende.

 

valgvake SV 

image.jpg

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Slik

Bilderesultat for santiago bernabéuBilderesultat for santiago bernabéu

Heyy.. da har jeg vært to hell and back allerede!

Ikke noe ille det, bare litt tett cigarillos-damp, men ellers koste jeg meg ihjel.

Så bra, da kan jeg fortsette å synde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egnt. ikke på Helvete, men da jeg gikk i 8 klasse så leste jeg en fantasy bok om en veldig snill gutt som med et uhell døde. Etter døden hans våknet han opp i et mørkt rom. Ene trappen førte opp, den andre ned. Trappa opp var blokkert så han tok trappa ned. Nede var selvsagt Helvete. Skildringen i boka var slik: Enkelte mennesker som hadde havnet i Helvete ble brukt som sånne små steinblokker i bakken, så de ble tråkket i ansiktet 24/7. Andre måtte brenne i en ildsjø i evig tid. Andre der igjen måtte bære store steinblokker frem og tilbake uten mål og mening 24/7. Andre der igjen måtte grave en grav, hoppe nedi, bli begravd, bli gravd opp også gjenta hele greia. Alle hus og bygninger var laget av skjellett, natt hele tiden, svartrød himmel og selvsagt vanvittig varmt.

Etter å ha lest den boka ser jeg for meg at det er slik Helvete ser ut til å være hahahah jeg har ingen fantasi:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Heyy.. da har jeg vært to hell and back allerede!

Ikke noe ille det, bare litt tett cigarillos-damp, men ellers koste jeg meg ihjel.

Så bra, da kan jeg fortsette å synde :D

Ja ikke sant, :P,har vært der jeg også på el clasico kamp....den gangen Barcelona vant 4-0 :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Ja ikke sant, :P,har vært der jeg også på el clasico kamp....den gangen Barcelona vant 4-0 :nori:

Høres jo ikke ut som helvete det, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Legger ved en detaljert beskrivelse av helvete fra Koranen. Koranen er Guds ord til menneskeheten som veiledning , advarer og bebuder om hvordan levet livet med tanke på det neste liv.

Jahannam betyr helvetet på arabisk. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror helvette er av snø. Iskaldt og mange minusgrader. Og du er kledd i kun tynne sommerklær. Det hadde vært helvette for meg! 

Anonymkode: f0052...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, omarel skrev:

Koranen er Guds ord til menneskeheten som veiledning , advarer og bebuder om hvordan levet livet med tanke på det neste liv.

Hvorfor tror du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, linsejesus skrev:

Hvorfor tror du det?

Jeg tror ikke, men jeg er sikker. Det fordi Gud sier veldig konkret i Koranen. Han sier at dette en skriften fra Han. Innholdet overbeviser meg. Logikken, fornuften og rettferden i det.

 

Han sier at denne skriften er fra Han selv. Han sier at det finne kun en Gud, han sier at religionen hos gud er hengivenhet ovenfor han (som på arabisk betyr islam). 

Saken er det at menneske ønsker å definere Gud, men gjennom Koranen så definerer Han seg selv. Det er det som er så unikt med Koranen. Gud definerer det som skal defineres av Ham selv. 

Dette kapittelet overbeviser meg:

   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Du som tror på helvete, hvordan forestiiler du deg at det ser ut/er der?

En horribel plass full av sosialister, feminister, NAV-byråkrater og KG moderatorer

Anonymkode: ab2b1...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...