Gå til innhold

Briller, hvilke n typoe ville du kjøpt i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal velge meg briller for første gang i mitt liv. Jeg skjønner at man må se på hva som kler en selv, ansiktsform, stil osv, men jeg syns ingen passer og alt er svært uvant og ser rart ut. Hva er moderne nå? Er det noe jeg bør unngå (som er helt ut)? Nå er slike med litt kraftig innfatning, gjerne sorte, firkantede moderne tror jeg. Men jeg liker egentlig slike helt diskrete som bare er glass med tynne titanstenger, det er sikkert fordi det er så uvant og jeg helst ikke vil at de skal være så markante. Men det er helt ut tror jeg? Ikke at det er så viktig, men det er jo dyrt og jeg skal ha dem i mange år. Så: hvilke briller ville dere kjøpt hvis dere skulle kjøpe til dere selv i dag? Spesielt setter jeg pris på svar hvis du er dame, brillebruker og over 35 :) 

Anonymkode: 9a3a8...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke over 35 år, men jeg svarer allikevel. Jeg ville kjøpt noe ala det jeg har i dag (store glass og veldig markert), bare litt mindre. Nå hviler de på kinnene når jeg smiler og det skal de ikke. Det er veldig uvant i begynnelsen å ha på seg briller! Folk kjente meg ikke igjen når de gikk forbi meg på gata :fnise: Jeg synes du burde gå for det du liker og det du synes er fint på deg. Moter kommer og går. Blir fryktelig dyrt å bytte hvert år.

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør optikeren om hjelp. De er eksperter på hva som kler ulike ansiktsformer. Du har jo siste ordet selv, men få hjelp til å plukke ut 3-4 som kler deg, og så velger du det du liker best av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker diskrete briller, så gå for det! Bare vær obs, jeg trumfa igjennom ett kjøp på diskret briller rett etter at trenden med store markerte briller kom, og jeg må si jeg angrer.. Ikke på utseendet, men rett og slett fordi de store markerte er mye mer behagelig å gå med. Jeg må ta masse hvilepauser (bytta over til linser etter ett par år)  fordi brillene blir for tunge for nesa, og jeg har store dype hakk i nesa etter å ha brukt de noen timer. Det er fordi på store briller kan du legge mer av vekten på hele ramma, og dermed få mer vekt på ørene, mens med diskrete briller er det kun nesa som kan ta av for vekten fra glassene..

Anonymkode: bd67d...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv rammeløse briller av typen Silhuette, ganske enkelt fordi jeg HATER å ha noe i synsfeltet som forstyrrer. Rammer  forstyrrer, i tillegg til at de begrenser "rommet". Rammeløse briller deler heller ikke opp ansiktet. 

Synes jeg ser så mange med sånne svarte hipsterbriller. De ser ut som bier, gedigne svarte briller som tar opp halve ansiktet. 

Anonymkode: 99966...756

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar! Det med vekt har jeg ikke tenkt på. De hadde nesten ikke rammeløse briller framme da jeg var innom og prøvde, men jeg får insistere på å prøve flere :)

Anonymkode: 9a3a8...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Sugemerke skrev:

Rammer forstyrrer ikke. Har svarte briller og ser ikke rammene. 

Det kommer nok ann på hvor små brillene er og hvor mye man bryr seg om det. Samboeren min hadde smale briller og det synes jeg forstyrret (prøvde dem). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er; Du skal bruke brillene mye, så velg noe som er som et smykke på ansiktet ditt fremfor å bare..være der for at du skal se bedre. Det er så bleh. Det blir et blikkfang uansett, så da kan det like gjerne være sånn at du får komplimenter for det. Om du velger briller med ramme så blir du vant til det, akkurat som du er vant til nesen din, så du legger ikke merke til det etter hvert. 
Hos optikeren er det sannsynligvis folk som har gått på kurs for å bli flinke til å se hva som kler deg og din hodeform, så det er ikke så dumt å stole på de :) 

Anonymkode: adfa4...336

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
54 minutter siden, Brimi skrev:

Det kommer nok ann på hvor små brillene er og hvor mye man bryr seg om det. Samboeren min hadde smale briller og det synes jeg forstyrret (prøvde dem). 

Det tar selvfølgelig litt tid å venne seg til det, klart man merker det om man prøver briller i noen minutter. Man merker det dog ikke når man går med de konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig nyttig, de gangene jeg må ha nye briller, å ha med noen som kan si litt om hva som kler meg. I tillegg synes jeg optikerne jeg har møtt har vært dyktige, så jeg har fått mange gode tips og hjelp til å plukke. Akkurat nå har jeg to par som er ganske store, men rammene er ikke så voldsomt markerte (litt mer på det ene paret). Har unngått briller i svart denne gangen, andre farger kler meg mye bedre.

Det viktigste er absolutt at du finner et par som passer deg, som fremhever dine gode trekk. Særlig om du skal gå med brillene hele tiden, blir det veldig viktig. Tross alt skal jo brillene midt i fjeset, så et par som passer kan gjøre stor forskjell! Det tar forresten litt tid å venne seg til brillene, og synes man ser noenlunde normal ut med. Med andre ord, om du ser rar ut hos optikeren, kommer du ikke til å gjøre det for alltid :ler:

Anonymkode: c67d0...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sugemerke skrev:

Det tar selvfølgelig litt tid å venne seg til det, klart man merker det om man prøver briller i noen minutter. Man merker det dog ikke når man går med de konstant.

Jeg hadde briller med rammer fra jeg var 13 til jeg var 30, og da fikk jeg rammeløse briller. Så jeg gikk altså med rammer i 17 år og jo. for meg var det et irritasjonsmoment i hverdagen.

Ellers tenker jeg bare 1970-tallet når jeg ser disse gyselige svarte rammene. Fint at man holder liv i gamle tider da. 

Anonymkode: 99966...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både med og uten rammer og de uten er best å gå med, for de veier jo ingenting! Så det kan umulig være samme typen som en over skrev om! De er lette som fjær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23. mars 2017 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Hos optikeren er det sannsynligvis folk som har gått på kurs for å bli flinke til å se hva som kler deg og din hodeform, så det er ikke så dumt å stole på de :) 

Anonymkode: adfa4...336

Hvor finner man disse optikerne? Jeg har bare vært hos optikere som prøver å selge meg innfatninger som er altfor store eller smale til hodet mitt eller som hviler på kinnet. 

Anonymkode: 941f2...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker designerbriller, og både mine nåværende briller (lese- og pc-briller) og de forrige jeg hadde, er av merket Bvlgari (uttales Bulgari). Mine ligner på disse (men mine er ikke gullfarget som de på bildet):

Kjøpt hos Krogh Optikk.

BV266TK%20456.jpg

Endret av Million
stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man disse optikerne? Jeg har bare vært hos optikere som prøver å selge meg innfatninger som er altfor store eller smale til hodet mitt eller som hviler på kinnet. 

Anonymkode: 941f2...ba0

De er kanskje ikke så lette å finne hos de store kjedene, jeg har stort sett vært hos selvstendige forhandlere. Hvor bor du hen? Kanskje jeg kan komme med en anbefaling.

Anonymkode: adfa4...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her
Takk for avr :) Jeg har nå vært hos Brilleland, og de ansatte hadde overhodet ingen meninger om design, men jeg fant noen jeg likte, så jeg tror det skal bli fint. Enkle rammer, verken rammeløse eller kraftige.

Anonymkode: 9a3a8...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre som faren min. Han fikk optikeren til å velge briller for ham. Han har absolutt ingen mening om hvordan de ser ut selv, så han fikk optikeren til å velge ut tre par til ham. Så spurte han om hun kunne velge ut et av dem. Hun ville ikke velge, men eliminerte et par. Så spurte han om hvilke hun ville valgt, og gikk for dem. Ble overraskende bra.
Men jeg vet ikke helt hvor mye min mening vil telle siden jeg bare er 20. Jeg har fått mye god hjelp de gangene jeg har kjøpt briller av optikeren. Men neste gang jeg skal kjøpe briller har jeg lyst på noe som dette https://i.ytimg.com/vi/9qFrOBZZC7I/maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på den ansatte i butikken

Anonymkode: a38fc...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Persephone skrev:

Du kan jo gjøre som faren min. Han fikk optikeren til å velge briller for ham. Han har absolutt ingen mening om hvordan de ser ut selv, så han fikk optikeren til å velge ut tre par til ham. Så spurte han om hun kunne velge ut et av dem. Hun ville ikke velge, men eliminerte et par. Så spurte han om hvilke hun ville valgt, og gikk for dem. Ble overraskende bra.
Men jeg vet ikke helt hvor mye min mening vil telle siden jeg bare er 20. Jeg har fått mye god hjelp de gangene jeg har kjøpt briller av optikeren. Men neste gang jeg skal kjøpe briller har jeg lyst på noe som dette https://i.ytimg.com/vi/9qFrOBZZC7I/maxresdefault.jpg

De var søte :) Jeg prøvde noen runde som var kule, men følte jeg ble litt for "student-aktig" (Er over 40...). De ansatte i butikken jeg var var ikke til hjelp, men nå har jeg klart å velge meg ut noen fine, med smal, diskret ramme, litt firkantede, ikke spesielt moteriktige, men heller ikke helt ut tror jeg. Blågrå farge som matcher øynene mine. :)

Anonymkode: 9a3a8...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...