Gå til innhold

Om Gud virkelig finnes og Gud er god


Gjest Aragorn II Elessar

Anbefalte innlegg

4 timer siden, minikrølla skrev:

Er ikke troende selv, men har nylig hatt en oppgave om Jobs bok fra gamle testamentet. Jobs bok handler om en rik mann som plutselig mister alt siden Gud skal teste troen hans, Gud ville se om Job fortsatt trodde på han selv om Gud straffet ham uten grunn. 

Moralen i Jobs bok er på en måte at Gud kan straffe "oss"/menneskene selv om man ikke har syndet. 

Ikke helt det du spurte om, men følte det var noe relevant😅😂

Gud er vel selvgod da kan man si. Bare tester folks tro bare for å få bekreftelse på at han fortsatt blir trodd på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, HarryDotter skrev:

Så at mennesker velger å styre verden sin i egoisme, vold, drap, incest, pedofili av egen fri vilje, så skylder vi på Gud??

Du er en fin en.....men vi mennesker lever jo i dette hver dag. Skyld på alle andre og allt for det som er galt i verden. Grei skuring å skylde på Gud da ;)

Men Gud har jo angivelig skapt pedofile og drapsmenn. Og den frie viljen var det jo han som liksom gav. Så han har jo hovedansvaret for alt det gale folk gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, prt90 skrev:

Ja. Med med stor makt hviler stort ansvar, og Gud har vist seg totalt uegnet til jobben. Den eneste forklaringen på at han driver universet på denne måten er at han er en psykopat som liker å se på lidelse.

Det er ikke sikkert. En annen mulighet er at Gud kan sammenlignes med en voksen og vi kan sammenlignes med små barn, som er ute av stand til å forstå meningen med det den voksne gjør. At vi i det hinsidige på en eller annen måte vil fatte det, slik en toåring når han blir eldre forstår hvorfor han måtte ta en smertefull blodprøve, f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Så er det merkelig at man skal straffes om man ikke tror på han. En god Gud ville da ikke straffet noen fordi man ikke tror at Gud eksisterer.

 

 

Nå er det du som dømmer deg selv med dine gjerninger. Gud står for rettferdighet.

Men Gud har ikke behag i den urettferdiges død, men at de omvender seg og blir tilgitt.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
1 minutt siden, debatant skrev:

Nå er det du som dømmer deg selv med dine gjerninger. Gud står for rettferdighet.

Men Gud har ikke behag i den urettferdiges død, men at de omvender seg og blir tilgitt.

Ja det er jo en fin unnskylding å bruke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Maleficenta skrev:

Men Gud har jo angivelig skapt pedofile og drapsmenn. Og den frie viljen var det jo han som liksom gav. Så han har jo hovedansvaret for alt det gale folk gjør

Så vakkert at du talet de pedofiles sak. Har du svin på skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, debatant skrev:

Så vakkert at du talet de pedofiles sak. Har du svin på skogen?

Dette er lavmåls.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, debatant skrev:

Så vakkert at du talet de pedofiles sak. Har du svin på skogen?

Forresten har hun rett, Gud skapte både kjipe og snille mennesker, og de er kjipe og snille fordi Gud bestemte det slik. Rom 9:
 

Yet, before the twins were born or had done anything good or bad—in order that God’s purpose in election might stand: 12 not by works but by him who calls—she was told, “The older will serve the younger.”[d] 13 Just as it is written: “Jacob I loved, but Esau I hated.”[e]

14 What then shall we say? Is God unjust? Not at all! 15 For he says to Moses,

“I will have mercy on whom I have mercy,
    and I will have compassion on whom I have compassion.”[f]

16 It does not, therefore, depend on human desire or effort, but on God’s mercy. 17 For Scripture says to Pharaoh: “I raised you up for this very purpose, that I might display my power in you and that my name might be proclaimed in all the earth.”[g] 18 Therefore God has mercy on whom he wants to have mercy, and he hardens whom he wants to harden.

19 One of you will say to me: “Then why does God still blame us? For who is able to resist his will?” 20 But who are you, a human being, to talk back to God? “Shall what is formed say to the one who formed it, ‘Why did you make me like this?’”[h] 21 Does not the potter have the right to make out of the same lump of clay some pottery for special purposes and some for common use?

22 What if God, although choosing to show his wrath and make his power known, bore with great patience the objects of his wrath—prepared for destruction? 23 What if he did this to make the riches of his glory known to the objects of his mercy, whom he prepared in advance for glory—

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, linsejesus skrev:

Dette er lavmåls.

Ja det er et lavmål å sympatisere med pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i den kristne tro, og har bedt til gud sikkert en million ganger. Jeg ble voldtatt jevnlig av min far, fra jeg var bare noen få år gammel. Ble og slått og bedrevet psykisk terror. Og jeg ba til Gud, hele tiden, om å ta meg vekk fra det. Men det skjedde ikke. Var først da jeg var gammel nok til å flytte, at jeg slapp unna, og livet ble bedre. Og da hadde jeg sluttet å tro for flere år siden.

Og jeg klarer virkelig ikke å se for meg, at det finnes en Gud, så grusom som verden er.

Anonymkode: 6e9bd...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppvokst i den kristne tro, og har bedt til gud sikkert en million ganger. Jeg ble voldtatt jevnlig av min far, fra jeg var bare noen få år gammel. Ble og slått og bedrevet psykisk terror. Og jeg ba til Gud, hele tiden, om å ta meg vekk fra det. Men det skjedde ikke. Var først da jeg var gammel nok til å flytte, at jeg slapp unna, og livet ble bedre. Og da hadde jeg sluttet å tro for flere år siden.

Og jeg klarer virkelig ikke å se for meg, at det finnes en Gud, så grusom som verden er.

Anonymkode: 6e9bd...c75

Visst du har lyst er det mykje bra talar innpå her der du kan høra Guds Ord til deg : www.forkynn.no/andersen.html 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, debatant skrev:

Ja det er et lavmål å sympatisere med pedofile.

Du vet så inderlig godt at det ikke er det hun mente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppvokst i den kristne tro, og har bedt til gud sikkert en million ganger. Jeg ble voldtatt jevnlig av min far, fra jeg var bare noen få år gammel. Ble og slått og bedrevet psykisk terror. Og jeg ba til Gud, hele tiden, om å ta meg vekk fra det. Men det skjedde ikke. Var først da jeg var gammel nok til å flytte, at jeg slapp unna, og livet ble bedre. Og da hadde jeg sluttet å tro for flere år siden.

Og jeg klarer virkelig ikke å se for meg, at det finnes en Gud, så grusom som verden er.

Anonymkode: 6e9bd...c75

 

6 minutter siden, hjortesvin skrev:

Visst du har lyst er det mykje bra talar innpå her der du kan høra Guds Ord til deg : www.forkynn.no/andersen.html 😊

Ser du, ikke noe problem at du ikke ble bønnhørt og sånn, du kan jo bare gå til denne nettsiden og høre noen prekner, problem solved!

Anonymkode: b41bd...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ser du, ikke noe problem at du ikke ble bønnhørt og sånn, du kan jo bare gå til denne nettsiden og høre noen prekner, problem solved!

Anonymkode: b41bd...5cd

Sorry! 😊 Var berre eit tips! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, hjortesvin skrev:

Visst du har lyst er det mykje bra talar innpå her der du kan høra Guds Ord til deg : www.forkynn.no/andersen.html 😊

Hvorfor skulle jeg gjøre det? Leste du ikke det jeg skrev? Jeg tror overhodet ikke på Gud. Så hvorfor skal jeg sitte å høre på noe, jeg overhodet ikke tror på.

Anonymkode: 6e9bd...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg gjøre det? Leste du ikke det jeg skrev? Jeg tror overhodet ikke på Gud. Så hvorfor skal jeg sitte å høre på noe, jeg overhodet ikke tror på.

Anonymkode: 6e9bd...c75

Eg skreiv "visst du har lyst" ! Fordi han som taler er ein god sjelesørger! Var godt meint! Beklager! Gud velsigne deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, linsejesus skrev:

Du vet så inderlig godt at det ikke er det hun mente.

Hun skøv pedofile forran seg for å lage et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte jeg bruker YouTube videoer til å argumentere, men ingen sier det bedre enn Stephen Fry 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen få i denne verden kjenner til jesus men lever med andre religioner. Det er ikke deres feil. Gud ser dette og er glad i de lell. Om han er god så er han det.

Anonymkode: 6384e...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Honnikorn skrev:

Ikke ofte jeg bruker YouTube videoer til å argumentere, men ingen sier det bedre enn Stephen Fry 

 

Herlig. Klok mann med beina på jorda.

Anonymkode: 6384e...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...