Gå til innhold

Venter jente men har guttemage...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

På oul fikk vi tydelig se tre streker i skrittet på babyen vår og jordmor var sikker på at det var ei jente. Nå er det ikke lenge til termin og jeg har fått høre av flere at jeg har guttemage. Noen andre som har opplevd dette? Eller er dette med jente og guttemage bare tull? 

Anonymkode: 28b30...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en generell greie. Det er jo ikke noen fasit, hallo liksom. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter gutt, mens "kloke" damer er sikre på at jeg venter en jente, siden jeg fortsatt sliter med oppkast og kvalme så langt ut i svangerskapet. 

Mye kvalme betyr visst at jeg får et barn som er dramaqueen, og det er bare jenter som er dramaqueen. 

Hallooo liksom! 

Anonymkode: af1da...b8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

På oul fikk vi tydelig se tre streker i skrittet på babyen vår og jordmor var sikker på at det var ei jente. Nå er det ikke lenge til termin og jeg har fått høre av flere at jeg har guttemage. Noen andre som har opplevd dette? Eller er dette med jente og guttemage bare tull? 

Anonymkode: 28b30...a98

Jeg ville definitivt ikke kjøpt gutteklær av denne grunnen:fnise:

Det er bare tull, svigermor ble "overrasket" ved fødselen til førstemann pga det tullet.  

Anonymkode: 3871a...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det bare tull!! Det må da vel alle skjønne?! Ellers hadde man ikke trengt å få opplyst på ultralyd hvilket kjønn det var, og ingen hadde noensinne fått en overraskelse. 

Anonymkode: 657d4...f88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter gutt, mens "kloke" damer er sikre på at jeg venter en jente, siden jeg fortsatt sliter med oppkast og kvalme så langt ut i svangerskapet. 

Mye kvalme betyr visst at jeg får et barn som er dramaqueen, og det er bare jenter som er dramaqueen. 

Hallooo liksom! 

Anonymkode: af1da...b8b

Dette har det faktisk blitt forsket på, at jenter gir en bittelitt høyere økning i hCG, og siden det er hCG som gir kvalme, så kan det være forklaringen på at kvalme = jenter. Men da mener man selvfølgelig ikke i enkelttilfeller, men om man hadde sammenlignet 1000 damer (og luket ut alle med ekstremkvalme, tvillinger etc) så kunne man nok sett et svakt mønster. 

Anonymkode: 657d4...f88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født før man begynte med almenne ultralydundersøkelser, og moren min hadde klassisk guttemage. Overraskelsen var derfor stor da det plumpet ut ei jente, og jeg måtte kles i guttestrikk det første året av livet mitt. Har dog holdt meg til å være jente likevel, så det gjorde neppe noe stor forskjell. 

Anonymkode: 7f2c3...1dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har det faktisk blitt forsket på, at jenter gir en bittelitt høyere økning i hCG, og siden det er hCG som gir kvalme, så kan det være forklaringen på at kvalme = jenter. Men da mener man selvfølgelig ikke i enkelttilfeller, men om man hadde sammenlignet 1000 damer (og luket ut alle med ekstremkvalme, tvillinger etc) så kunne man nok sett et svakt mønster. 

Anonymkode: 657d4...f88

Det er godt mulig, men de fastholder likevel på at jeg vil få en jente om noen måneder:)

 

Anonymkode: af1da...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har “jentemage“ og venter gutt. Svært definitivt gutt, jeg er uke 38+6 i dag og har vært på tre ultralyder hvor de alle har sett gutt. Siste gangen så jeg det også :)

Anonymkode: 147f0...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde "jentemage" med gutten og "guttemage" med jenta.

Anonymkode: 3cef5...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt lik mage med begge, og har en gutt og en jente.

Og det med kvalme og, så hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme med begge barna, bare litt verre med gutten. Og med gutten kastet jeg opp en del på slutten og.

Anonymkode: 44737...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også et barn som var helt tydelig jente, tre jordmødre pluss en gynekolog var helt sikre. Siste UL dagen før fødsel i uke 36 viste at jenta plutselig hadde fått testikler, gitt. 

Anonymkode: 4b688...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen eksempler på hvordan guttemage vs jentemage ser ut? :klo:

Anonymkode: baa1f...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttemage er visstnok litt spissere, vises ikke bakfra. Jentemagen er rundere og kan gjerne sees bakfra. Men det er jo bare en kjerringmyte med et snev av sannhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette handler om kroppsfasong. Sjekk heller hva horoskopet sier😜

Anonymkode: e9c35...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tre ultralyder sa at mitt barnebarn skulle bli jente, datteren min var sikker på at det ville komme en gutt. Det kom en gutt!

Anonymkode: 2b0d0...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe jordmor tar feil :D

Anonymkode: 49985...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lik mage og vært like dårlig gjennom hele svangerskapet med alle mine, har begge kjønn. Venter nå to gutter og er like dårlig, om ikke verre, denne gangen. 

Anonymkode: 25bb0...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...