Gå til innhold

Thailand og melk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal reise til Thailand med barn, der den minste er ett år. Har begynt å venne henne på kumelk her hjemme, men hva skal hun drikke i Thailand? Skal være der i 4 uker. Vann og MME?

Og hva med magesyrebakterier? Skal vi kjøpe dyre Ido Form tabletter til hele familien eller er det mulig å frakte med seg noen kartonger Biola i kofferten? Det er jo ikke varmt i lasterommet der oppe i luften?

Har vært i Thailand flere ganger tidligere og sluppet unna mageproblemer uten at vi har gjort noe for å forebygge..

Anonymkode: dc41c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idoform funker ikke. Du får kjøpt sånne yoghurter som er gode for magen på 7eleven. Spis stekt, kokt eller skrelt mat. Ikke spis hvis det smaker rart og vask og sprit hender før du spiser. 

Så små barn bør ikke reise til fjerne strøk med fremmede bakterier. 

Anonymkode: 891a0...4b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idoform funker ikke. Du får kjøpt sånne yoghurter som er gode for magen på 7eleven. Spis stekt, kokt eller skrelt mat. Ikke spis hvis det smaker rart og vask og sprit hender før du spiser. 

Så små barn bør ikke reise til fjerne strøk med fremmede bakterier. 

Anonymkode: 891a0...4b0

Den kulturen som er i yoghurt er akkurat lik den som er i Idoform, eller, Idoform er faktisk bedre.

Anonymkode: 57f3d...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den kulturen som er i yoghurt er akkurat lik den som er i Idoform, eller, Idoform er faktisk bedre.

Anonymkode: 57f3d...feb

Ok, virker ca like dårlig da! :) 

Anonymkode: 891a0...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, virker ca like dårlig da! :) 

Anonymkode: 891a0...4b0

Da jeg var på studietur til Tanzania med 25 stk, var det 4-5 stykker som var plaget med magen i ukesvis. Ingen av dem tok idoform, de fleste andre (alle?) gjorde det. Tilfeldig? Tror ikke det.

TS: Jeg tror ikke det er noen god idé å ta med biola. Det tar en stund fra dere lander til dere kommer dere til hotellet/leiligheten, så jeg tror det er ganske stor sjanse for at biolaen blir varm. Hvis det har gått fint tidligere, ville jeg nok bare kjøpt idoform-tabletter til de yngste barna, evt de som ikke har vært der før. Og passet på å skrelle frukt/grønnsaker og spise gjennomstekt mat. Kan være lurt å ha en lommekniv så man kan skrelle frukt og sånt på farta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må drikke nærmere en liten Biola for å få samme effekten som et par tabletter idoform fikk jeg opplyst på apoteket, så ta med deg idoform! 

Ang. melk, om du er i tvil, ville jeg tatt med MME. Men melk der nede fra som dere andre drikker burde jo gå bra.

Anonymkode: 9e1c3...0b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder de små så vet jeg ikke , men jeg vil anbefale for de voksne å ta dulcoral drikkevaksine  mot kolera før dere drar.  Denne gir også opp til ca 60 prosent beskyttelse mot diverse bakterier som skaper mageproblemer.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Aviale skrev:

Da jeg var på studietur til Tanzania med 25 stk, var det 4-5 stykker som var plaget med magen i ukesvis. Ingen av dem tok idoform, de fleste andre (alle?) gjorde det. Tilfeldig? Tror ikke det.

TS: Jeg tror ikke det er noen god idé å ta med biola. Det tar en stund fra dere lander til dere kommer dere til hotellet/leiligheten, så jeg tror det er ganske stor sjanse for at biolaen blir varm. Hvis det har gått fint tidligere, ville jeg nok bare kjøpt idoform-tabletter til de yngste barna, evt de som ikke har vært der før. Og passet på å skrelle frukt/grønnsaker og spise gjennomstekt mat. Kan være lurt å ha en lommekniv så man kan skrelle frukt og sånt på farta :) 

Vel, men så har du også de som tåler lite også ;) 

Jeg var på ferie selv, lå på ett gjestehus hvor de arrangerte sosial kveld ute med mat 1 gang i uken..Bli kjent med nye mennesker, kulturen der du er osv..
Vel..Jeg spiste akkurat det samme som alle de andre og over halvparten ble liggende syk 2 uker kraftig diare og oppkast... Ett par av de måtte på sykehus. Skal nevnes, de turistene her hadde tatt alt av vaksiner og mer, men ikke jeg... (men så er jeg ofte litt på kanten der, kan spise det meste uten å bli syk, var på ferie i Spania, hvor min far,stemor og stesøsken fikk magevirus-Ikke jeg eller broren min.. Og vi hadde spist akkurat det samme x))

Så det er ganske forskjellig :) 
Jeg drikker/spiser melkeprodukter, har aldri brukt Idoform eller annet.. Men, holder meg unna vann fra kran :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke dokumentasjon for at idoform virker. Men hvis man vil bruke opp pengene sine på det, så er det i alle fall ikke skadelig, bare unødvendig. 

Anonymkode: 891a0...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...