Gå til innhold

Vegetar produkter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med kjøtt? 

Jeg skjønner meg ikke på vegetarianere som skal ha erstatninger før kjøtt i form av pølser, farse osv. 

I de periodene jeg spiser vegetarisk har jeg aldri følt behovet for erstatningsprodukter som etterligner kjøtt.

Anonymkode: 63b2a...34d

Det er sant og de fleste vegetarianere spiser ganske sjeldent erstatningsprodukter. Likevel når man spiser vegetarisk året rundt så har man av og til lyst på noe "annet", eller å rett og slett grille pølser om sommeren. 

Anonymkode: 9f28c...3de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smaker ikke godt i det hele tatt synes jeg. Vanlige grønne erter er godt, men produkter laget av erteprotein smaker grusomt ertete. Må nesten prøve produktet for å forstå det :) 

Anonymkode: 9f28c...3de

Ble nok anonym :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsans kok sine nuggets syns jeg er supergode, men veldig salt 

"kjøttdeig" syns jeg smaker skikkelig høgg

Anonymkode: ac232...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med kjøtt? 

Jeg skjønner meg ikke på vegetarianere som skal ha erstatninger før kjøtt i form av pølser, farse osv. 

I de periodene jeg spiser vegetarisk har jeg aldri følt behovet for erstatningsprodukter som etterligner kjøtt.

Anonymkode: 63b2a...34d

Når man bor hjemme og de andre spiser koteletter er det hyggelig at jeg også kan spise "kjøtt" til istedenfor bare tilbehøret. Fint som helgekos og det er koselig å kunne spise "pølser" og "burgere" med de andre på grillkvelder :)

Anonymkode: ac232...b2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, kudos til Rainbow for å svare så rolig og ordentlig til flisespikker-AB! :hoho:

Jeg spiser vegansk, med lite kjøtterstatning (lite utvalg også), men noen ganger er det jævlig enkelt og digg å eksempelvis bare flippe en soyaburger og hive inni et brød med grønnsaker og snadder i istedet for å lage linse/rødbet/bønne"burger" (hvor langt skal vi strekke betydningen av "erstatning"?) som jo tar lengre tid enn å varme en soyaburger. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med kjøtt? 

Jeg skjønner meg ikke på vegetarianere som skal ha erstatninger før kjøtt i form av pølser, farse osv. 

I de periodene jeg spiser vegetarisk har jeg aldri følt behovet for erstatningsprodukter som etterligner kjøtt.

Anonymkode: 63b2a...34d

Her har du kanskje svaret.Det er faktisk noen av oss som har tatt full avstand fra den stygge dyremishandlene industrien for godt.Ikke bare av og på. Og da har man kanskje litt lyst på litt mere junk food en gang i blandt

Anonymkode: ab0fb...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vivera Vega sine boller (fant de på kiwi) syntes jeg var gode :) oumph som mange skryter av syntes jeg var helt gruuusomt (prøvd to typer) så det er jo litt smak og behag men. Halsans Køk (får ikke skrive tødler mob hehe) sine produkter synes jeg er veldig gode og. 

Anonymkode: 6a4de...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så rart at dere trenger erstatninger for kjøtt.

Uansett tar det ikke lang tid å lage vegetarmat fra bunnen, om det var poenget ditt.

Anonymkode: 63b2a...34d

Lager du pølsene dine hjemme da, siden du mener alt skal lages fra bunnen? Eller gjelder det kun veggiser? ;) De færreste lager vel hjemmelagde pølser til daglig uansett om det er kjøttpølser eller vegetarpølser. "Pølse" er jo bare formen på produktet. Eller trodde du det var navnet på et rent kjøttstykke fra pølsedyret? :hoho:

 

Anonymkode: 6a4de...80f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

hvor får man kjøpt disse Halsans Kök produktene? 

Anonymkode: cdd5b...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen!

hvor får man kjøpt disse Halsans Kök produktene? 

Anonymkode: cdd5b...3c9

Har handlet de på Extra og Meny, men jeg tror de finnes på de aller fleste butikkene i de større byene. Jeg bor på bygda hvor kun én butikk (Extra) har to-tre typer. De har også godt utvalg i Sverige hvis du ikke bor så langt unna grensa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsans Kök har jeg sett på Coop OBS og Sunkost. Syns Coop sine vegetarnuggets var gode og grei konsistens. De har også et vegetarpålegg som ser ut som og smaker servelat, kjempegodt! Dette inneholder eggeprotein så passer ikke om man er veganer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pusheen the cat skrev:

Halsans Kök har jeg sett på Coop OBS og Sunkost. Syns Coop sine vegetarnuggets var gode og grei konsistens. De har også et vegetarpålegg som ser ut som og smaker servelat, kjempegodt! Dette inneholder eggeprotein så passer ikke om man er veganer. 

Ja, coop sine er enda bedre enn halsans kök, syns jeg. Påleggene er også gode. Etter at jeg prøvde coop sine pølser ble jeg solg. De er 10 ganger bedre enn soyapølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/24/2017 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Her har du kanskje svaret.Det er faktisk noen av oss som har tatt full avstand fra den stygge dyremishandlene industrien for godt.Ikke bare av og på. Og da har man kanskje litt lyst på litt mere junk food en gang i blandt

Anonymkode: ab0fb...bd3

Jeg spiser selvskutt kjøtt. Mannen fyller fryseren.

Anonymkode: 63b2a...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser selvskutt kjøtt. Mannen fyller fryseren.

Anonymkode: 63b2a...34d

Tror du har svart i feil tråd

Anonymkode: 6a4de...80f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nettopp den Liv-laga burgeren med asparges og potet fra hoff. Med det rette tilbehøret (hvitøksdressing, løk, tomat, salat), var den omtrent på høyde med en vanlig burger syntes jeg. 

Selv synes jeg kjøtterstatningsprodukter er kjempesmart. Etter at jeg oppdaget disse så virker veien mot å spise helt vegetarisk mye lettere, man kan lage de rettene man er vant med og spise det samme som resten av familien ved å bare bytte ut en komponent. Også smaker mye av det veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser selvskutt kjøtt. Mannen fyller fryseren.

Anonymkode: 63b2a...34d

Så da er det greit mener du. Snakk om å være naiv:scorpis:

Anonymkode: ab0fb...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har smakt meg gjennom en del av vegetarproduktene og mine favoritter så langt er Liv Laga burgere fra Hoff (har bare smakt den med tomat, potet, linser og ost), Coop sine erteburgere og soppburgere, og soyanuggets fra Hälsans kök. De "kyllingfiletene" fra Hälsans kök synes jeg også er ganske gode.
De typene kjøttdeigerstatning og pulled vegetarbiter jeg har smakt har ikke falt helt i smak.

Jeg har kjøpt vegetarpølsene til Coop og den andre typen Liv Laga burgere så de skal testes ut i løpet av uka.

Anonymkode: 93970...79d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har smakt meg gjennom en del av vegetarproduktene og mine favoritter så langt er Liv Laga burgere fra Hoff (har bare smakt den med tomat, potet, linser og ost

Anonymkode: 93970...79d

 

Den du nevner er veldig god, men den grønne ligger enda i fryseren (gått til innkjøp av den røde flere ganger etter det) fordi den smaker svært lite. Men ja, Hoff sine Liv Laga er supre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salikatten

Prøv svensk ANNAMA KORV pølser ifra sunkost! smaker helt likt grillpølse nesten!  bare  myyye bedre med strek røkt kjøttppølsesmak <3 er litt dyrt men sinnsykt verdt det! hadde det på julaften storkoste meg hehe! Det lukter til å med grillpølse i ovnen. Man putter det i ovnen istede for panna. har ikke prøvd det i brød men skal det i sommer kommer til å smake helt likt bare bedre som andre sommere. Har prøvd andre vegetarpølser som har en mer plastikk smak og konsistens det er annama korv som er den beste så går ann å få tak i. Vegetar pølser ifra coop smaker heller ikke så godt. Annbefaler heller ikke kjøttfarse eller vegetar kjødttdeig ifra coop den går ikke ann å bruke som kjøttdeig er veldig lite i posen og er nesten bare som krydder i vann som ødelegger smaken for resten av retten man har det i.

Endret av Salikatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker hvordan flere av oss nevner hva som er godt og ikke godt. Det vi syns er godt, kan Ts syns ikke er godt, og det vi ikke syns er godt kan Ts syns er godt. Det er mye som blir ramset opp her som faktisk ikke jeg liker og noe jeg liker som andre Ikke liker.  Ts, du må nesten gå igjennom det meste å prøve selv. Ingen her kan fortelle deg hva du syns er best. Har du prøvd noe enda forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...