Gå til innhold

Vegetar produkter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere butikker/produsenter har kommet med vegetar produkter siste månedene, jeg har iallfall ikke sett de før. 

Er det noen av disse som er noe gode? Er ikke vegetarianer, men kunne tenke meg å begynne å spise mer vegetarmat pga helse og kloden vår :-) 

Anonymkode: cdd5b...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å kjøpe og prøve ut? Eller er du så blakk at du ikke kan kjøpe mat?

Anonymkode: 63b2a...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å kjøpe og prøve ut? Eller er du så blakk at du ikke kan kjøpe mat?

Anonymkode: 63b2a...34d

Nei, men når det ser ut som det finnes førti forskjellige produkter så er det greit å vite hvilke som smaker godt, og ikke kjøpe 28 forskjellige pakker før en finner en som er god :-) 

Anonymkode: cdd5b...3c9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenrosa

Hei :) Har vært vegetarianer i 11 år, har ikke smakt dem nye produktene som meat-ish å sont enda men alle produktene fra Halsan kok er kjempegod :). Eneste produktet jeg ikke bruker å kjøpe er falaffel å det er fordi jeg ikke synes det er noe godt :). Kan anbefale deg å kjøpe en pakke vegetar kjøtt å prøve det ut i lasagne, vegetarburger fra halsan kok er også veldig saftig å god på smak så om du vil prøve noe så sier jeg kjør på :) Du kommer ikke til å angre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse fra coop sine egne produserte vegetarprodukter laget av eggeprotein, er sinnsykt gode ;)

20170302_220643.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med et bitte lite sammendrag om de nyeste vegetar produktene (og noen eldre)  :) 

Oumph - selges på Meny og Kiwi (?) i 4 forskjellige smaker. Beste vegetar produktet ute på markedet (synes jeg), men den pulled pork smaker litt mye grillsaus. Thyme & Garlic anbefales! 

Coop vegetardag - kan ikke måle seg med oumph og de andre produktene. Rødbeteburgeren var god, men hadde et ganske høyt saltinnhold. Produktene er laget av erteprotein (styr unna!) og smaker/ser rett og slett ikke godt ut. Har likevel planlagt å smake på soppburgeren som kom ut i vår. 

Rema 1000 produkter - har ikke smakt enda, men de ser lovende ut utseendemessig.

Eldorado vegetarisk tacofyll - nytt produkt (tror jeg) som er tørket soyafarse som du tilsetter eget krydder og væske til. Smaker OK, men sikkert flott å ha med dersom du skal på fjellet og trenger noe erstatning som er lett å ha med. 

Hoff vegetarburger - disse tror jeg ikke er laget av soya, men av poteter og røde linser. Jeg har smakt den med ost i (ikke-eksisterende ost..), men helt ærlig så smakte burgeren bare masse potet og du blir altfor mett. 

NorgesGruppen/Like Meat - ikke smakt, men skal smake dersom jeg finner. Produktet ser bra ut. 

Hälsans Kök - vegetarburgeren her synes jeg er altfor tørr i likhet med resten av produktene, men de er flotte å ha i fryseren dersom man skal i et selskap eller liknende. Vegetarfarsen anbefales varmt og pølsene er fine å grille med. 

Anamma - like ok med produktene som jeg er med produktene fra hälsans kök, men pølsene her egnes ikke til å grille med 

 

 

Endret av Fredsmegleren
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du først teste ut så gjør det ordentlig og gå for produkter som er helt plantebasert.Altså uten egg og melk i tillegg til den åpenlyse som er uten kjøtt.

Oumph

Anamma

Noen av produktene til Hälsans kök

Pulled, tacofyll og salat terninger fra coop

Anonymkode: ab0fb...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med erteprotein?

Anonymkode: 272d4...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med erteprotein?

Anonymkode: 272d4...4d7

Hva er galt med kjøtt? 

Jeg skjønner meg ikke på vegetarianere som skal ha erstatninger før kjøtt i form av pølser, farse osv. 

I de periodene jeg spiser vegetarisk har jeg aldri følt behovet for erstatningsprodukter som etterligner kjøtt.

Anonymkode: 63b2a...34d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med kjøtt? 

Jeg skjønner meg ikke på vegetarianere som skal ha erstatninger før kjøtt i form av pølser, farse osv. 

I de periodene jeg spiser vegetarisk har jeg aldri følt behovet for erstatningsprodukter som etterligner kjøtt.

Anonymkode: 63b2a...34d

For min del er det fint med kjøtterstatninger fordi da kan man få smaken (som jeg liker) uten den dårlige samvittigheten og uten at noen må dø for at jeg skal spise. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rainbow skrev:

For min del er det fint med kjøtterstatninger fordi da kan man få smaken (som jeg liker) uten den dårlige samvittigheten og uten at noen må dø for at jeg skal spise. :)

Men hvorfor? Du kan jo bare lage noe vegetarisk som smaker godt.

Anonymkode: 63b2a...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor? Du kan jo bare lage noe vegetarisk som smaker godt.

Anonymkode: 63b2a...34d

Ja, det kan jeg, og det gjør jeg ofte, feks bønneburgere eller blomkål cashew korma eller fylte portobellosopp eller hva som helst. Men noen ganger vil jeg ha noe som går kjapt, og selv om jeg ikke kunne tenke meg å spise kjøtt igjen kan jeg savne smaken. Og da syns jeg det er flott med sånne produkter. Og det er veldig fint å ha om man har dårlig tid og må slenge sammen noe i stedet for å lage alt fra bånn av. Dessuten til veldig fin hjelp når man ikke er hjemme, men på reise, at feks bensinstasjoner får inn et vegetarisk alternativ med kjøtterstatning, så man slipper å lete etter mat når man er på lange kjøreturer. 

Så kortsvaret er: Fordi jeg liker smaken og det går fort! :) En liten tileggsting er at man kan ta med mat i sosiale settinger, feks grillfest eller lignende, uten å skille seg ut så mye som man gjør når man sitter og spiser noe veldig annerledes. I stedet spiser man noe de andre ikke ser at er kjøttfritt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rainbow skrev:

Ja, det kan jeg, og det gjør jeg ofte, feks bønneburgere eller blomkål cashew korma eller fylte portobellosopp eller hva som helst. Men noen ganger vil jeg ha noe som går kjapt, og selv om jeg ikke kunne tenke meg å spise kjøtt igjen kan jeg savne smaken. Og da syns jeg det er flott med sånne produkter. Og det er veldig fint å ha om man har dårlig tid og må slenge sammen noe i stedet for å lage alt fra bånn av. Dessuten til veldig fin hjelp når man ikke er hjemme, men på reise, at feks bensinstasjoner får inn et vegetarisk alternativ med kjøtterstatning, så man slipper å lete etter mat når man er på lange kjøreturer. 

Så kortsvaret er: Fordi jeg liker smaken og det går fort! :) En liten tileggsting er at man kan ta med mat i sosiale settinger, feks grillfest eller lignende, uten å skille seg ut så mye som man gjør når man sitter og spiser noe veldig annerledes. I stedet spiser man noe de andre ikke ser at er kjøttfritt.

Men du kan jo bare lære deg å lage vegetariske måltider som tar kort tid å lage? Ingen grunn til å kjøpe vegetarpølser hvis du kan lage noe annet som tar like kort tid.

Anonymkode: 63b2a...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du kan jo bare lære deg å lage vegetariske måltider som tar kort tid å lage? Ingen grunn til å kjøpe vegetarpølser hvis du kan lage noe annet som tar like kort tid.

Anonymkode: 63b2a...34d

Det har du rett i, vegetarpølser er forøvrig det eneste av sånne ting jeg ikke spiser, det ser for likt ut, så det føles ekkelt. Bare en sperre i hodet mitt, altså, ikke noe galt med pølsene, sikkert. Men jeg misliker virkelig å lage mat, så når jeg stort sett lager alt fra bånn av er det fint med litt hjelp innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rainbow skrev:

Det har du rett i, vegetarpølser er forøvrig det eneste av sånne ting jeg ikke spiser, det ser for likt ut, så det føles ekkelt. Bare en sperre i hodet mitt, altså, ikke noe galt med pølsene, sikkert. Men jeg misliker virkelig å lage mat, så når jeg stort sett lager alt fra bånn av er det fint med litt hjelp innimellom. 

Det er så rart at dere trenger erstatninger for kjøtt.

Uansett tar det ikke lang tid å lage vegetarmat fra bunnen, om det var poenget ditt.

Anonymkode: 63b2a...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neida, det trenger ikke ta lang tid, men det gjør ofte det for meg, for jeg sjekker oppskriften hundre ganger og sånt. Men i går lagde jeg feks kikert-wok, og da var det jo bare å slenge sammen kikerter, grønnsaker, currypaste og kokosmelk. Også spiser jeg de kjøtterstatningene fordi de er gode, de har mye protein (bønner, linser og kiketer har jo det de også, men erstatningene har mer), og jeg trener mye og spiser mye, så greit med masse matalternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rainbow skrev:

Neida, det trenger ikke ta lang tid, men det gjør ofte det for meg, for jeg sjekker oppskriften hundre ganger og sånt.

Man trenger vel ikke oppskrift hver gang man lager mat? Det gjelder vel kun når man lager noe man aldri har laget før.

Anonymkode: 63b2a...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker oppskrift på alt jeg i utgangpunktet har funnet i oppskrift - kun for å være sikker, liksom. Ikke når jeg gjør sånne ting som nevnt i går, men ellers. Jeg er ikke en person som prøver og smaker meg fram eller tar det fra hukommelsen.

Nok om det, nå sporer vi av. Jeg vil i alle fall anbefale oumph, det koster en del, da. Men veldig mange gode smaker!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med erteprotein?

Anonymkode: 272d4...4d7

Smaker ikke godt i det hele tatt synes jeg. Vanlige grønne erter er godt, men produkter laget av erteprotein smaker grusomt ertete. Må nesten prøve produktet for å forstå det :) 

Anonymkode: 9f28c...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...