Gå til innhold

Blir nødt til å melde min venninne inn til NAV kontroll.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det gjelder en nær venn tar man det selvfølgelig opp med vedkommende og gir de en sjanse til å rette opp selv istedet for å løpe til politistasjonen (når det gjelder annet enn grov vold o.l.). Har vanskelig for å tro de som påstår annet - eller kanskje de bare liker å innbille seg at de ikke kjenner noen kriminelle, noe som er veldig usannsynlig.

Anonymkode: a2004...9d9

Helt enig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå sier jo TS at hun har tatt opp at dette er ulovlig med venninnen tidligere. Venninnen har likevel valgt å fortsette ... 

Hvis jeg finner ut at en venn nasker, sier til denne at dette er ulovlig og at jeg mener det er ganske grovt, så kan jo ikke vedkommende bli overrasket om jeg velger å si fra til butikken/politiet om det fortsetter? 

Dette handler i liten grad om vennskapet, selv om jeg ser at vennskapet nok hadde fått seg en alvorlig knekk, men det faktum at det samfunnet jeg er glad i, faktisk er avhengig av at alle følger reglene og at det er tillit mellom mennesker. Vi kan ikke ha et trygdesystem som tilsvarer det vi har i dag, hvis de som er i jobb ikke er villige til å betale mye skatt fordi de regner med at alle som får trygd, er svindlere. Jeg er i full jobb, jeg ønsker at vi skal ha et slik sikkerhetsnett som vi har i dag, men da må vi faktisk ta trygdesvindel på alvor. 

Anonymkode: 55912...8cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun si ifra på forhånd? Vennina har sikkert hatt flere år på å tenke seg om. 

Jeg støtter deg TS, men og dette kan virke litt sykt, men da er iallefall mistanken fra deg fjernet.

Meld henne anonymt, men pass på at det er flere som har lagt/sett merke til det samme på generelt grunnlag. Utelat detaljer og ting som kan tenkes at hun kun har sagt til en person. Og når/hvis NAV tar tak i dette så er du der som en god vennine, det at du fremdeles vil være venner med hun.

Anonymkode: 00802...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Dette er helt surrealistisk i min verden, ville alle dere andre NAVsnylter-anmeldere også gjort det?

Anonymkode: 8efd0...623

Ja i hvertfall om hun ikke gidder høre på meg når jeg sier i fra første gangen.

Anonymkode: 15080...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om dette gjelder en liten gjeng på KG eller om de fleste er slik at de vil anmelde alle for alt? Det er altså helt innafor å anmelde sine venner for butikknasking, hvordan orker man i det hele tatt å bry seg med noe sånt?
Det er på grunn av sånne som dere at Australia slik vi ser det idag eksisterer. Folk ble sendt dit i hopetall, for ting som å stjele brød for å fø ungene sine.

Anonymkode: 8efd0...623

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå sier jo TS at hun har tatt opp at dette er ulovlig med venninnen tidligere. Venninnen har likevel valgt å fortsette ... 

Hvis jeg finner ut at en venn nasker, sier til denne at dette er ulovlig og at jeg mener det er ganske grovt, så kan jo ikke vedkommende bli overrasket om jeg velger å si fra til butikken/politiet om det fortsetter? 

Dette handler i liten grad om vennskapet, selv om jeg ser at vennskapet nok hadde fått seg en alvorlig knekk, men det faktum at det samfunnet jeg er glad i, faktisk er avhengig av at alle følger reglene og at det er tillit mellom mennesker. Vi kan ikke ha et trygdesystem som tilsvarer det vi har i dag, hvis de som er i jobb ikke er villige til å betale mye skatt fordi de regner med at alle som får trygd, er svindlere. Jeg er i full jobb, jeg ønsker at vi skal ha et slik sikkerhetsnett som vi har i dag, men da må vi faktisk ta trygdesvindel på alvor. 

Anonymkode: 55912...8cd

Det stemmer at det handler i liten grad om vennskapet ja, når behovet for at andre følger regler blir sterkere enn vennskap. At du klarer å skrive om at det  handler om tillit mellom mennesker i samme setning er helt  utrolig.

Anonymkode: 8efd0...623

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om dette gjelder en liten gjeng på KG eller om de fleste er slik at de vil anmelde alle for alt? Det er altså helt innafor å anmelde sine venner for butikknasking, hvordan orker man i det hele tatt å bry seg med noe sånt?
Det er på grunn av sånne som dere at Australia slik vi ser det idag eksisterer. Folk ble sendt dit i hopetall, for ting som å stjele brød for å fø ungene sine.

Anonymkode: 8efd0...623

Nå er det ikke snakk om "alt" men svindel. Hun har enten spesifikt gått til NAV og sagt med mening at hun er alenemor med tanke om å få mer penger, eller så lar hun være med vilje å si ifra at statusen har endret seg. Det er ikke noe som skjer sånn plutselig i ett lite øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/23/2017 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Ville dere sagt noe til henne? Jeg er så lei av at hun snylter på NAV og at hun lyver om at hun er alenemor, når hun ikke er det. Dette er en veldig god venninne av meg, så hun kommer aldri til å tro at det er jeg som har meldt henne inn, men er det noe sjanse for at hun kan finne det ut? 

Anonymkode: cba8a...b84

Det er et par ting jeg synes skurrer ganske mye her...men hjelp meg å forstå ? 

1. Går det utover deg og din livssituasjon personlig at hun "snylter på NAV" ? annet enn at du føler det er urettferdig når du ikke gjør det? Jeg ser egentlig ikke en klar sammenheng her. 

2. Hvis det ikke gjør det - er grunnen til det at du føler skadefryd for konsekvensene det vil få for henne ? 

3. Er det slike venner du ville hatt om du var henne og hun var deg akkurat nå ? 

Derfor du er redd for at hun kan finne det ut er fordi du ikke vil bli avslørt som en forferdelig venn ovenfor henne og miljøet du er i.   For meg så fremstår du tatt dette i betraktning som et usunt menneske å ha noe med å gjøre. Som trenger å heve sin egen livsstandard slik at du ikke føler behov for å oppnå skadefryd og være misunnelig på folk som går på NAV. Rimelig patetisk mao.

Jeg blir forøvrig kvalm og holder på å kaste opp av å se hvor mange som er lik deg her inne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Xcase33 skrev:

Det er et par ting jeg synes skurrer ganske mye her...men hjelp meg å forstå ? 

1. Går det utover deg og din livssituasjon personlig at hun "snylter på NAV" ? annet enn at du føler det er urettferdig når du ikke gjør det? Jeg ser egentlig ikke en klar sammenheng her. 

2. Hvis det ikke gjør det - er grunnen til det at du føler skadefryd for konsekvensene det vil få for henne ? 

3. Er det slike venner du ville hatt om du var henne og hun var deg akkurat nå ? 

Derfor du er redd for at hun kan finne det ut er fordi du ikke vil bli avslørt som en forferdelig venn ovenfor henne og miljøet du er i.   For meg så fremstår du tatt dette i betraktning som et usunt menneske..

Jeg blir forøvrig kvalm og holder på å kaste opp av å se hvor mange som er lik deg her inne. 

Jeg blir mer uvel av uærlige svindlere og kriminelle med null ansvar for sine medmennesker. Staten er oss, og når det svindles penger blir det mindre til andre. 

Anonymkode: 6383d...b6d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om dette gjelder en liten gjeng på KG eller om de fleste er slik at de vil anmelde alle for alt? Det er altså helt innafor å anmelde sine venner for butikknasking, hvordan orker man i det hele tatt å bry seg med noe sånt?
Det er på grunn av sånne som dere at Australia slik vi ser det idag eksisterer. Folk ble sendt dit i hopetall, for ting som å stjele brød for å fø ungene sine.

Anonymkode: 8efd0...623

De stjeler og butikker taper store summer i året på dette.

Anonymkode: eab91...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir mer uvel av uærlige svindlere og kriminelle med null ansvar for sine medmennesker. Staten er oss, og når det svindles penger blir det mindre til andre. 

Anonymkode: 6383d...b6d

Så du er enig i alle statens avgjørelser og hvor det skal brukes penger? Eller anmelder du staten også, når de tar av fellesskapets midler og f.eks bygger en opera til 8 milliarder som 0,05% av befolkningen kommer til å bruke? Om du ikke var enig i pengebruken?

Anonymkode: 90371...7b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste igjennom et par av svarene i denne tråden og jeg er SJOKKERT over at så mange synes trygdesvindel er helt greit!! 

Dere synes altså det er greit at deres hardt opptjente skattepenger går til personer som ikke skulle hatt dem?? Det er penger som kunne gått til veier og helsevesen.  

Det er forøvrig straffbart å ikke melde ifra om svindel når man kjenner til det!

Folk burde skamme seg!! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Xcase33 skrev:

Det er et par ting jeg synes skurrer ganske mye her...men hjelp meg å forstå ? 

1. Går det utover deg og din livssituasjon personlig at hun "snylter på NAV" ? annet enn at du føler det er urettferdig når du ikke gjør det? Jeg ser egentlig ikke en klar sammenheng her. 

2. Hvis det ikke gjør det - er grunnen til det at du føler skadefryd for konsekvensene det vil få for henne ? 

3. Er det slike venner du ville hatt om du var henne og hun var deg akkurat nå ? 

Derfor du er redd for at hun kan finne det ut er fordi du ikke vil bli avslørt som en forferdelig venn ovenfor henne og miljøet du er i.   For meg så fremstår du tatt dette i betraktning som et usunt menneske å ha noe med å gjøre. Som trenger å heve sin egen livsstandard slik at du ikke føler behov for å oppnå skadefryd og være misunnelig på folk som går på NAV. Rimelig patetisk mao.

Jeg blir forøvrig kvalm og holder på å kaste opp av å se hvor mange som er lik deg her inne. 

Jeg blir regelrett kvalm av folk som deg som synes det er helt greit å svindle skattebetalernes penger!! Dette er penger som skal gå til sykehus og skole...dette er felleskapets penger. Denne venninna har ingen rett på disse pengene,  men du angriper altså personen som melder i fra om ugjerningen!!!

Er du typen som forsvarer drapsmenn og voldteksmenn også??  

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at det handler i liten grad om vennskapet ja, når behovet for at andre følger regler blir sterkere enn vennskap. At du klarer å skrive om at det  handler om tillit mellom mennesker i samme setning er helt  utrolig.

Anonymkode: 8efd0...623

Ja enig altså! 

Venninna mi driver å slår ungene sine. Det er fælt å se på. Det er ren mishandling.  Du skal høre 2 åringen hyle av smerte!

Men vårt vennskap er jo sterkere enn regler så jeg kan jo ikke melde venninna mi til barnevernet kan du vel skjønne. Tillitt er viktig i et forhold <3

Anonymkode: 71aa7...230

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruccula skrev:

Leste igjennom et par av svarene i denne tråden og jeg er SJOKKERT over at så mange synes trygdesvindel er helt greit!! 

Dere synes altså det er greit at deres hardt opptjente skattepenger går til personer som ikke skulle hatt dem?? Det er penger som kunne gått til veier og helsevesen.  

Det er forøvrig straffbart å ikke melde ifra om svindel når man kjenner til det!

Folk burde skamme seg!! 

Men det går helst til ting jeg er dypt uenig i. Hva da?

Anonymkode: 90371...7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det går helst til ting jeg er dypt uenig i. Hva da?

Anonymkode: 90371...7b2

Skattepengene går også til ting jeg er dypt uenig i, det skal jeg love deg. Men sånn er det nå bare å bo i et sosialistisk land.

Men det er fortsatt ikke greit at folk som ikke har rett på penger, snylter dem til seg. Det er ren skjær tyveri! Og fører til at resten av oss må betale enda mer. 

Trygdesvindlere hører hjemme i fengsel

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruccula skrev:

Skattepengene går også til ting jeg er dypt uenig i, det skal jeg love deg. Men sånn er det nå bare å bo i et sosialistisk land.

Men det er fortsatt ikke greit at folk som ikke har rett på penger, snylter dem til seg. Det er ren skjær tyveri! Og fører til at resten av oss må betale enda mer. 

Trygdesvindlere hører hjemme i fengsel

Sånn er det nå bare å bo i et land med andre mennesker.

Anonymkode: 90371...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det nå bare å bo i et land med andre mennesker.

Anonymkode: 90371...7b2

Så det bør man regne med synes du?

Hva tenker du at blir konsekvensene om alle begynner å svindle? Hva tror du skjer med skattenivået og velferdssamfunnet? 

Hadde du syntes det var greit å dø av en sykdom eller skade kun fordi det ikke lenger fantes ressurser til medisiner lenger?  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ruccula skrev:

Så det bør man regne med synes du?

Hva tenker du at blir konsekvensene om alle begynner å svindle? Hva tror du skjer med skattenivået og velferdssamfunnet? 

Hadde du syntes det var greit å dø av en sykdom eller skade kun fordi det ikke lenger fantes ressurser til medisiner lenger?  

Men alle begynner ikke å svindle. Det har aldri skjedd og kommer aldri til å skje at en kollektiv svindelkampanje settes i gang blant folket.

Argumentet ditt er null verdt.

Anonymkode: 90371...7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...