Gå til innhold

Hvilke ferdige kaker/kjeks/boller synes du er gode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med hendene mine og kan derfor ikke bake så veldig mye. Jeg liker å ha besøk og liker alltid å servere noe. Det enkleste for meg er å kjøpe noe ferdig på butikken eller halvfabrikata som kan mikse seg selv i maskinen. Men alt smaker jo ikke like godt og jeg ønsker å høre deres meninger om hva dere liker å få servert når det kommer til halvfabrikata / ferdigmat slik som kaker, kjeks, boller osv. 

Anonymkode: fc6b7...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har enda ikke smakt noen ferdiglagde kaker som er gode.

Toro, og andre posekaker er overraskende gode. Iskakene kan være gode.

Og kokosboller er jo alltid godt :D

Anonymkode: 4d7bb...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelboller fra Baker Hansen!

Anonymkode: 3eb2d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Brownie ferdigmiks fungerer med smeltet hvit sjokolade oppå. 

Anonymkode: 3eb2d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke server nøtter, sjokolade, frukt, osv?

Anonymkode: 803ed...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe i mot ferdigmikser, men det er jo heller ikke noe mer lettvint å lage en ferdigmikskake enn en kake hvor man kjøper ingrediensene hver for seg.

 

Endret av Hermine Grang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes mye av det som er i frysedisken er av brukbar kvalitet. Toro Brownies er også overraskende god. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker briochen de selger i alle dagligvarebutikker, helt sant! :fnise: 

Ellers holder vel bakst og kaker fra bakerier og konditorier høy kvalitet skulle jeg tro. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia lager en sukkerbombe, en sjokoladeovertrukket kjeks (minner om kjeksen og sjokoladen i Kvikklunsj) som heter Sjokoklem. Den er utrolig god. Man skal være glad det ikke er flere enn 6 stk i pakken, for de er skikkelige kaloribomber.

Det hender jeg kjøper dem til helgekos :-)

Ellers har jeg vel ingen spesielle favoritter når det kommer til kjeks og bakverk som boller og sånt. Kjøper sjelden eller aldri boller. Eller jo, jeg kjøpte et par skolebrød til sønnen min forrige helg. Det er første gangen. Han ba om det, for han hadde sett det i butikken.

Skolebrød er faktisk gode, når jeg tenker meg om. Kanskje jeg skal kjøpe et par i morgen også! :) Det er jo noe alle liker, så det er kanskje noe du kunne servert? Har aldri hørt om noen som ikke liker skolebrød. (nå kommer det vel en anonym bruker på plass med en gang og svarer på dette med "ikke jeg, og jeg kjenner minst fem familier som ikke liker det heller!")

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Million skrev:

Skolebrød er faktisk gode, når jeg tenker meg om. Kanskje jeg skal kjøpe et par i morgen også! :) Det er jo noe alle liker, så det er kanskje noe du kunne servert? Har aldri hørt om noen som ikke liker skolebrød. (nå kommer det vel en anonym bruker på plass med en gang og svarer på dette med "ikke jeg, og jeg kjenner minst fem familier som ikke liker det heller!")

 

^Beklager å måtte være den personen, men jeg er faktisk ikke så begeistret for skolebrød. :fnise: Altså, blir det servert så spiser jeg det sikkert, men det er ikke noe jeg tenker "yes, nammenam!" når jeg ser. Men jeg er veldig begeistret for wienerbrød! Det digger jeg.

 

Også synes jeg den "Lys sjokoladetrio" fra Cafe Bakeriet er kjempe, kjempegod.

Samme med "Skogsbærdrøm" fra samme merke.

Også elsker jeg denne daimkaken fra Almondy. Finnes i frysedisken. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I frysedisken har de croissanter som skal stekes. De er fryst deig. Veldig gode. 

Anonymkode: 5836c...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daimkaken fra Almondy er fantastisk god.

I tillegg synes jeg fyrstekake også er godt. Samt mazarinene og marvposteine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I frysedisken finnes en sjokoladekake som er ganske stor. Den er I allefall på extra og kiwi, godt mulig den er på de fleste butikker. Den er I allefall så god at jeg anbefaler alle å prøve. Den koster 100 kr, er så saftig og smakfull. Vi har den av og til på jobb. PRØV DEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg synes faktisk det begynner å bli en del bra kjøpekaker etterhvert. Mange av de som er foreslått over her har jeg smakt, og de var absolutt brukbare. De små, kremfylte vannbakkelsene fra frysedisken er også gode. De finnes i to utgaver: med og uten sjokoladetrekk. Begge deler fungerer fint. Spises de halvtint, så kjennes det ut som om de er fylt av softis :spise:

Vestlandslefsene i frysedisken er også fine å servere, og en av mine absolutte favoritter er kanelbollene fra frysedisken på IKEA.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...