Gå til innhold

Er jeg et usympatisk menneske som ikke gråter når noen får triste beskjeder/går bort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som har mye medfølelse, empati og omsorg for andre mennesker. Men jeg klarer ikke å strigråte/gråte når noen går bort eller når noen får triste beskjeder fra f.eks lege. Det gjelder også nærme familiemedlemmer eller mennesker jeg har hatt relasjoner til på noen måte. Er jeg er dårlig menneske?

Jeg blir selvsagt veldig lei meg og sånt inni meg selv, selv om jeg kanskje ikke viser det utad.

Anonymkode: dad7e...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også sånn, men når jeg så min egen far ligge i kista så må det ha skjedd noe med meg, for etter det tar jeg lett til tårene.  

Anonymkode: 33651...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig! Alle reagerer på egne måter. Og som du skriver blir du lei deg, tror det besvarer ditt eget spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er likedan, og i noen tilfeller har jeg vært den eneste som ikke har grått.

Anonymkode: 06367...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kan også reagere med litt små latter, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg syntes jo overhodet ikke at det er gøy.. Prøver og skjule det så godt jeg kan ovenfor de som ikke kjenner meg.

 

TS

Anonymkode: dad7e...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg over tre år før jeg klarte å felle tårer da en som stod meg svært nær døde. Det har ingenting med min evne til empati å gjøre, og det betyr ikke at jeg ikke var glad i vedkommende. 

Endret av Unusual
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...