Gå til innhold

BH-størrelse, hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden gått endel ned i vekt, men selve brystene har forblitt relativt like. Kjøpte en ny BH da jeg var desperat før et jobbintervju, den sitter helt perfekt i cupen, men skulle gjerne hatt den strammere rundt (er på innerste hakket på denne, og det sies vel at man skal begynne ytterst og jobbe seg bortover etterhvert som bhen blir mer "slapp".) Må jeg gå ned i omkrets, og opp i cup? Jeg forstår meg ikke på BH-størrelser, og disse kalkulatorene sier meg fint lite. 


Håper noen andre har litt mer peiling enn meg!

Anonymkode: de5af...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det høres ut som du skal ned i omkrets. Den skal sitte ganske stramt, på ytterste hempe (slik at man, som du sier, kan bruke hemper lenger inn når elastisiteten og stramheten i stoffet gir etter når den er brukt og vasket flere ganger).

Hvis cupen din er nokså uforandret, men du har gått ned i omkrets, bør du prøve en bh som er mindre i omkrets, men dermed høyere bokstav i cup. En 80C har samme cupstørrelse som 75D.

De fleste bruker for liten cup og for stor omkrets, den passer kanskje ok når den er helt ny, men gir veldig liten støtte etter hvert. Den skal som sagt føles litt stram (på ytterste hempe) når den er helt ny.

https://cubus.com/no/Bedriftssider/Kundeservice/Produktinformasjon/Storrelsesguide-bh/

https://www.underverker.no/pages/bhkalkulator

 

Anonymkode: 6656c...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Du må ned i omkrets og opp i cup.

Anonymkode: 28e30...bb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god hjelp! Da har jeg i det minste forstått det riktig :-)

Anonymkode: de5af...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...