Gå til innhold

Er det normalt å alltid ha litt vondt? ( hypermobil)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt å ha litt vondt i kroppen hele tiden? Nå snakker jeg om å ha vondt i en skulder,så i knærne,så i andre skulder og litt i hendene alltid? Ikke nødvendigvis samtidig,men alltid ha vondt et sted? Som regel er det ikke sinnsykt vondt,et par paracet og ibux gjør det bedre. 

Men ofte må jeg stå opp for å ta tabletter etter å ha lagt meg. Høyre hofte kan jeg ikke ligge på,så den er nesten alltid vond. Foreløpig etter mr,er det påvist slitasje og betennelse.Dette fikk jeg vite når jeg ringte til legekontoret. Men jeg er for ung til å ha typisk hofteslitasje,men alle kan visst få det. Jeg har hypermobile ledd,så mye av årsaken ligger kanskje der. Men er det andre som alltid har litt vondt og et det normalt? Jeg tror egentlig det. Er absolutt ikke hypokonder,og går veldig sjelden til lege. Jeg hater virkelig å gå til lege. Av og til bruker jeg paralgin forte pga hoften ( som jeg mer el mindre får fast av legen) men har av og til brukt det pga smerte i resten av kroppen. Jeg bruker ikke paralgin forte hver dag altså.

Jeg prøver å trene litt,men da er det ekstra verk mange steder i noen dager. Men det er vel også normalt? Nei,jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Vil bare høre at det egentlig er normalt og at flere har det sånn. Kanskje det det er andre her inne som er hypermobile og opplever det samme?

Jeg har altså ikke gått til legen med dette,for det blir så diffust og som sagt så er det vel egentlig normalt?

Anonymkode: 9c719...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hypermobil. Jeg har alltid vondt.

Selv om å trene gjør vondt og er veldig vondt etterpå, så vet jeg at det gjør at jeg generelt ikke vil få mer vondt med årene.

På en smerteskala fra 0 til 10, så vil jeg anslå at jeg alltid ligger på minimum 3. Er oppe på 6 hver dag. Blir innlagt på sykehus på grunn av besvimelse av smerter ca annen hver måned. Vet ikke hvordan det er å ikke ha vondt.

Anonymkode: d4948...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betennelse kan føre til slitasje. Kan være en idé å bli henvist til revmatolog for utredning. Litt verk nå og da ligger innenfor normalen, men å ha behov for smertelindring slik du har synes jeg tyder på at en ordentlig utredning behøves. Kanskje stammer det fra din hypermobilitet, eller kanskje ligger det en revmatisk sykdom i grunnen, som kan medisineres eller i det minste følges opp på noe vis. Jeg har hypermobilitet og revmatoid artritt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...