Gå til innhold

NAV NAV NAV NAV NAV ????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er positivt å jobbe gratis for nav? 
Er det positivt å være i navsystremet i det hele tatt? 

Har tenkt på hudlegeskole etterhvert, og vil ikke ødelegge utdannelsen min pga nav. Om det går?? Hehe :P 

Anonymkode: 19e13...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbe gratis for nav? Om du mener tiltak via nav så får du faktisk penger for å være i tiltak(jobb,skole ) 

Anonymkode: 1e2c9...408

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh? Say what? 

Skal det at du har vært i nav systemet ødelegge utdannelsen din? Eller hva i alle dager mener du? 

Anonymkode: 435ed...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er i utdannelse er det foreldrene dine og Lånekassen som skal støtte deg økonomisk. 

Ved mindre du får tiltak at du skal gå så og så mange dager på skolen i uken som et eget opplegg via nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlegeskole? Hva er det?

Anonymkode: 49b82...a0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange sier man kan ødelegge sjangsen for å få jobb om man bare er i systemet dems?

Anonymkode: 19e13...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange sier man kan ødelegge sjangsen for å få jobb om man bare er i systemet dems?

Anonymkode: 19e13...ea1

Nja. Da skal du i så fall ha driti fullt og helt i aktivitetene nav pålegger deg å gjøre, ikke vært samarbeidsvillig og generelt vært drittsekk og gjort hva enn du vil og fortsatt krevd penger. 

Tror arbeidsgiver gir litt faen i hvor lenge du har vært i systemet så lenge de ser at du behersker jobb og gjør det du skal på jobb. 

Jeg har selv hull i min CV, har aldri fått spørsmål om det og jeg har bestemt meg for at hvis jeg noen gang får spørsmål om det så skal jeg svare som sant er; at jeg møtte veggen i en alder av 18år, fikk hjelp da keg var 19 og at jeg har jobbet mye med meg selv og psyken frem til nå. Slenger på at jeg nå er på et mye bedre sted i livet og psyken slik at jeg selv føler meg bra og at jeg er motivert til å jobbe. 

 

Skulle man ødelagt sjansene sine i arbeid fordi man er i nav-systemet hadde man aldri kunnet sykemelde seg. Arbeidsgiver betaler deg for 16dager før du får betaling fra nav og er i systemet dems på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette. Tråden flyttes til egnet underforum.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange sier man kan ødelegge sjangsen for å få jobb om man bare er i systemet dems?

Anonymkode: 19e13...ea1

"Dems"? Går du rundt og sier "dems", så har du ikke høy nok iq og da kommer du nok ikke inn på noen "hudlegeskole".

Det heter "deres"!

Anonymkode: 066b7...d06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Dems"? Går du rundt og sier "dems", så har du ikke høy nok iq og da kommer du nok ikke inn på noen "hudlegeskole".

Det heter "deres"!

Anonymkode: 066b7...d06

Dialekt og iq har vel liten sammenheng?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Dialekt og iq har vel liten sammenheng?

ikke lov å skrive dialekt på forumet. 

Anonymkode: 435ed...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke lov å skrive dialekt på forumet. 

Anonymkode: 435ed...540

Nei, men det er jo en helt annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er positivt å jobbe gratis for nav? 
Er det positivt å være i navsystremet i det hele tatt? 

Jeg for min del kan si det sånn at jeg får erfaring som jeg trenger for å få jobb. Som arkivar i dag trenger man nemlig erfaring, og å få jobb UTEN erfaring...vel, det skjer bare ikke. Jeg gikk et ekstra kurs i regi av Nav, selv om jeg fra før hadde årsenhet fra UiO. Kom meg i arbeidspraksis og har nå jobbet i snart 6 måneder. Jo mer jeg kan skilte med erfaring, jo bedre. Ellers jobber jeg strengt tatt ikke heelt gratis- 366 kr dagen utgjør bittelitt i kassen etter 2 uker. 

Har ikke sett at folk har reagert på det. 

Anonymkode: 4a9e9...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er positivt å jobbe gratis for nav? 
Er det positivt å være i navsystremet i det hele tatt? 

Har tenkt på hudlegeskole etterhvert, og vil ikke ødelegge utdannelsen min pga nav. Om det går?? Hehe :P 

Anonymkode: 19e13...ea1

Hva er hudlegeskole? Mener du profesjonsstudiet i medisin eller den påfølgende spesialiseringen?

Uansett må det nå vel være positivt å jobbe for nav:) Men er du helt i startgropa, altså før medisinstudiet må det iallefall være positivt å gjøre noe istedet for å bare vente på semesterstart....

Anonymkode: a7144...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være både bra og dårlig. Er man en oppegående person så får man vist seg frem, kanskje får man videre muligheter i bedriften om man er heldig. 

Man kan selvfølgelig havne i en situasjon der man blir brukt og ikke får noe jobb også og da med korte opphold på en arbeidsplass, noe som kan virke negativt. 

Et problem er at folk fra NAV har dårlig rykte, slik at man forventes å være dårlig arbeidstaker, "at det er noe galt med deg" noe som ikke nødvendigvis stemmer. Slik at ved senere jobbsøk stiller man svakere... 

Anonymkode: 087e4...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du skal studere medisin og senere spesialisere deg til hudlege har det ingen ting å si at du har gått på Nav. Men hvis du har gått på Nav og drevet dank har du neppe arbeidsmotivasjonen, ambisjonene og vanene som trengs.

Anonymkode: 1d6f4...bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal studere medisin og senere spesialisere deg til hudlege har det ingen ting å si at du har gått på Nav. Men hvis du har gått på Nav og drevet dank har du neppe arbeidsmotivasjonen, ambisjonene og vanene som trengs.

Anonymkode: 1d6f4...bba

Noe sier meg at det er snakk om hudpleier...? 

Anonymkode: 6a0d8...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...