Gå til innhold

Skal det virkelig henge over meg for alltid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et alvorlig selvmordsforsøk for snart 6 år siden, noe som blir dratt frem hele tiden. Kommer det alltid til å være sånn?

Fikk en annen sykdom (fysisk) for en tid tilbake, og i alle henvisninger og journalnotater står selvmordsforsøket oppført. Må det være sånn?

Jeg fikk behandling, ble bedre og det er ikke av betydning for meg lenger, så hvorfor må det dras frem hele tiden? :(

Anonymkode: 699e2...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta dette opp med fastlegen. Henvisninger er det han som skriver og han som er ansvarlig for innholdet i. 

Er ikke fastlegen villig til å slutte å spre disse opplysningene om deg, og det ikke er medisinsk relevant for videre helsehjelp, så tar du kontakt med pasient og brukerombudet. Du kan be dem om å plombere eller reagere på annen måte. 

Men dersom du skadet deg på en slik måte at skaden er relevant for videre behandling og oppfølging så er det viktig at opplysningene skrives og gjentaes. (Dette gjør det vanskelig å vurdere hvorfor opplysningene fortsatt gjentaes, og om de skal fjernes.)

Anonymkode: 8ba79...665

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hvorfor du er hen i helsetjenesten og hva du blir henvist til. Dersom det er i psykiatrien er det ganske relevant. Dersom det dreier seg om en celleprøve for eksempel er det ikke relevant. 

Anonymkode: a2097...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av hvorfor du er hen i helsetjenesten og hva du blir henvist til. Dersom det er i psykiatrien er det ganske relevant. Dersom det dreier seg om en celleprøve for eksempel er det ikke relevant. 

Anonymkode: a2097...1ff

Jeg hadde selvsagt forstått det hvis det var en henvisning innen psykiatri, men det er det ikke. Det har stått på henvisninger innen kreftbehandling og det synes jeg er rart og ubehagelig.

Anonymkode: 699e2...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...