Gå til innhold

Far har tappet min konto.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir fort vanskelig å bevise at din far ikke har hatt tillatelse til å ta ut pengene, da han jo har hatt disposisjonsrett. 

Anonymkode: 8708e...706

Men uttak på 35 000 først, så et uttak til og et til? Hadde det vært små summer hele tiden, så kunne jeg gått med på det. Men så store uttak?

Anonymkode: 6438a...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uttak på 35 000 først, så et uttak til og et til? Hadde det vært små summer hele tiden, så kunne jeg gått med på det. Men så store uttak?

Anonymkode: 6438a...617

Hva sier han selv da?

Anonymkode: 9166f...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva sier han selv da?

Anonymkode: 9166f...815

Han nekter å prate om det. Sier ingenting. Ber meg om å holde kjeft.

Anonymkode: 6438a...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han nekter å prate om det. Sier ingenting. Ber meg om å holde kjeft.

Anonymkode: 6438a...617

For noen foreldre... 

Anonymkode: 6064f...d9e

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nekter å prate om det. Sier ingenting. Ber meg om å holde kjeft.

Anonymkode: 6438a...617

Hva sier mor?

Anonymkode: 9166f...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen drittforeldre, unnskyld meg. Svindle og rane sine barn økonomisk. :( Har du noen andre i familien/slekta som kan hjelpe deg? Hva sier søsknene dine? Er de eldre enn deg?

Anonymkode: 2f5df...9cf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier mor?

Anonymkode: 9166f...815

Hun vil heller ikke snakke om det. Sier ingenting om jeg spør. Egentlig ignorerer meg. Sier at min far hadde tøft og ville si ifra. Jeg ba om å få pengene for noen uker siden. Siden jeg skal studere og vil ha pengene i tilfelle noe skjer, og om jeg ikke får jobb. Det skulle også være depositum for leilighet. 

Anonymkode: 6438a...617

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det bare å anmelde. Ville ikke forundre meg om foreldrene dine snakker når politiet kommer inn i bildet. 

Får en følelse av at du har innvandrerbakgrunn TS, stemmer dette?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*snipp*

Jeg tror dette svaret må være bassert på uvitenhet. 

Bor ts hjemme fortsatt? Det vil og være av betydning. Hvordan mor og far står sammen med eller mot hvem er og av betydning her. 

Anonymkode: 4b659...d02

Når du blåser 100 000(ETT HUNDRETUSEN!) av ditt barns penger(og det er bare TS sine penger) og så nekter å snakke om det når du blir spurt, fremstår man ikke akkurat som uskyldig. Uavhengig av om TS bor hjemme eller ikke, hvordan mor stiller seg osv. Fatter ikke at det en gang er et spørsmål! Det er het hårreisende det far har gjort. Jeg har selv blitt ranet av mine foreldre, så uvitenhet argumentet ditt kan du stappe en viss plass. Sett bort fra at det ikke dreier seg om uttak til bruk på nødvendige ting som mat, strøm, leie osv.: Man stjeler ikke fra barna sine. Punktum.

Anonymkode: 6b1c4...33c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Antoinette skrev:

Dette er det bare å anmelde. Ville ikke forundre meg om foreldrene dine snakker når politiet kommer inn i bildet. 

Får en følelse av at du har innvandrerbakgrunn TS, stemmer dette?

Nei. Vi er fullt norske.

 

Jeg skal ta kontakt med fylkesmannen imorgen og høre hva jeg skal gjøre videre. Jeg har ca 27000 i eget navn nå, og jeg regner med at det ikke holder til advokat og sak. Skal ta en tlf-runde imorgen 

Anonymkode: 6438a...617

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri les noe så jævli egentlig. Ville tatt en prat eller send en melding til min far, for så og informert hva som ville skje. 

At du anmelder din far er noe jeg ville gjort på et blunk. Selv om forholdet var godt til far så hadde det ikke vært et valg engang i mine øyne. Trur nok banken kan fint gå inn og se hva pengene dine er brukt til, og se at dette er noe han har stått for. 

Anonymkode: 5b244...677

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vi er fullt norske.

 

Jeg skal ta kontakt med fylkesmannen imorgen og høre hva jeg skal gjøre videre. Jeg har ca 27000 i eget navn nå, og jeg regner med at det ikke holder til advokat og sak. Skal ta en tlf-runde imorgen 

Anonymkode: 6438a...617

Med så liten inntekt er det mulig at du vil få fri rettshjelp :) 

Anonymkode: 6064f...d9e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med så liten inntekt er det mulig at du vil få fri rettshjelp :) 

Anonymkode: 6064f...d9e

Tusen takk. Jeg skal sjekke det ut :)

Anonymkode: 6438a...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken kan hjelpe deg. Jeg jobbet tidligere i bank og vi hadde flere lignende saker. De kommer til å kreve kopi av anmeldelse for å kunne ta saken videre, men jeg har vært borti tilfeller der reklamasjonsavdelingen i banken erstattet hele beløpet tilslutt. Dette kommer an på hvilken bank du har da. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Mounira76 skrev:

Banken kan hjelpe deg. Jeg jobbet tidligere i bank og vi hadde flere lignende saker. De kommer til å kreve kopi av anmeldelse for å kunne ta saken videre, men jeg har vært borti tilfeller der reklamasjonsavdelingen i banken erstattet hele beløpet tilslutt. Dette kommer an på hvilken bank du har da. 

Dette var veldig positivt å høre. Jeg skal ta kontakt med banken min og høre. Tusen takk! 

Anonymkode: 6438a...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så forbanna når jeg leser sånne saker som dette TS, og jeg føler sånn med deg at jeg har ikke ord. Jeg er ikke generelt voldelig, men føler nesten for å gi faren din en omgang juling som gjør sånt mot sine barn. Det er grusomt stygt gjort. Du kommer til å få pengene tilbake når du anmelder og kontakter banken din. 

Anonymkode: d8550...45b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med deg er snakk om sparekonto?

Her disponerer jeg og samboer kontoene til våre barn, men ingen av oss kan ta ut eller overføre fra barnas konto til en annen uten at begge samtykker. 

Det er noen andre regler for brukskonto. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...