Gå til innhold

Hjelp! Hvilken hårfarge ??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart til frisøren, men er så usikker på hvilken farge jeg skal ha. Blir aldri fornøyd.. 
legger ikke ut bilde av meg, men kan prøve å forklare litt.:p 
Har grønne øyner, kald hudtone i ansikte, men nøytral ellers.. blir veldig fort rød i ansiktet. 
Har nå blondt hår, ser veldig "beige" ut så synes ikke fargen er fin. 
Vil ha en som passer hudtonen.. noen som har en ide? Tenker å få det litt lysere, eller brunt..?  

Hårfargen jeg har nå ser sånn ut ; 

IMG_0484.PNG

Anonymkode: e9c25...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vanskelig å vite hva du ville passet uten å se bilde av deg, men ut fra beskrivelsen tror jeg du kunne passet en litt varmere hårtone og ikke så kald som du har nå. Men hva med å snakke med frisøren? De er tross alt utdannet innen dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Persephone skrev:

Nå er det vanskelig å vite hva du ville passet uten å se bilde av deg, men ut fra beskrivelsen tror jeg du kunne passet en litt varmere hårtone og ikke så kald som du har nå. Men hva med å snakke med frisøren? De er tross alt utdannet innen dette.

Har spørt frisører om det, men er ingen som kan svare skikkelig på det..

ja er nok litt vanskelig da.. men ut i fra det jeg beskriver da.. 

 

Anonymkode: e9c25...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse hårfargen varme eller kalde ? Er så dårlig på det :P 

IMG_0412.PNG

IMG_0413.PNG

Anonymkode: e9c25...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er disse hårfargen varme eller kalde ? Er så dårlig på det :P 

IMG_0412.PNG

IMG_0413.PNG

Anonymkode: e9c25...148

De ser ganske nøytrale ut synes jeg!

Tror du kan kle mye forskjellig hvis du har en generelt nøytral hudfarge. Ville hørt med frisør kanskje! :) 

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er disse hårfargen varme eller kalde ? Er så dårlig på det :P 

IMG_0412.PNG

IMG_0413.PNG

Anonymkode: e9c25...148

Kalde. Den øverste er kanskje litt mer nøytral mot toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, s0la skrev:

De ser ganske nøytrale ut synes jeg!

Tror du kan kle mye forskjellig hvis du har en generelt nøytral hudfarge. Ville hørt med frisør kanskje! :) 

Ja tror det er det jeg har. Men er alltid litt rød i ansiktet eller blir fort rød.. og blir fort solbrent i ansiktet og brystet men ikke andre plasser. Vanskelig å vite om jeg har varm eller kald hudtone og:p har isåfall grønne øyne.. og lilla og grønne blodårer. 

 

Har så lyst å finne en hårfarge som passer meg perfekt, men ingen frisører som klarer å svare på det :( ingen av de jeg har gått til isåfall.. 

Anonymkode: e9c25...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja tror det er det jeg har. Men er alltid litt rød i ansiktet eller blir fort rød.. og blir fort solbrent i ansiktet og brystet men ikke andre plasser. Vanskelig å vite om jeg har varm eller kald hudtone og:p har isåfall grønne øyne.. og lilla og grønne blodårer. 

 

Har så lyst å finne en hårfarge som passer meg perfekt, men ingen frisører som klarer å svare på det :( ingen av de jeg har gått til isåfall.. 

Anonymkode: e9c25...148

Jeg høres veldig lik ut som deg, har grønne øyne, blondt hår og rødlig i huden i ansiktet men nøytral ellers. Jeg syns at den vanlige kalde hårfargen(som jeg har hatt i mange år) er litt kjedelig og ville gått for en honey blonde om jeg var deg. Jeg har også hatt rosegold hår som var veldig fint til grønne øyne, og passet godt til hudtonen. Prøvde også pastell rosa, men dette gjorde rødheten i ansiktet mer fremtredende. 

Anonymkode: 24390...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg høres veldig lik ut som deg, har grønne øyne, blondt hår og rødlig i huden i ansiktet men nøytral ellers. Jeg syns at den vanlige kalde hårfargen(som jeg har hatt i mange år) er litt kjedelig og ville gått for en honey blonde om jeg var deg. Jeg har også hatt rosegold hår som var veldig fint til grønne øyne, og passet godt til hudtonen. Prøvde også pastell rosa, men dette gjorde rødheten i ansiktet mer fremtredende. 

Anonymkode: 24390...54a

:) tenkte å prøve noe sånn ; 

 

var den fin? 

IMG_0441.PNG

Anonymkode: e9c25...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er disse hårfargen varme eller kalde ? Er så dårlig på det :P 

IMG_0412.PNG

IMG_0413.PNG

Anonymkode: e9c25...148

Kalde. En god tommelfingerregel er at kald hudtone = varmt hår og varm hudtone = kaldt hår. Dersom du har en kald hudtone så er gjerne en varm hårtone greit for å varme opp farget i ansiktet litt og motsatt. Ingen regel uten unntak selvfølgelig :) 

Anonymkode: c36bf...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 7.48, AnonymBruker skrev:

Kalde. En god tommelfingerregel er at kald hudtone = varmt hår og varm hudtone = kaldt hår. Dersom du har en kald hudtone så er gjerne en varm hårtone greit for å varme opp farget i ansiktet litt og motsatt. Ingen regel uten unntak selvfølgelig :) 

Anonymkode: c36bf...070

Ikke enig i dette. Synes det er finere med varme farger til varm hudtone, og kalde farger til kald hudtone. Blir mer harmoni på den måten og ser mer naturlig ut. Tror aldri en person med ordentlig kald hudtone hadde sett særlig bra ut med gyldent rødt hår f.eks

Anonymkode: cb045...047

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎03‎.‎2017 den 7.48, AnonymBruker skrev:

Kalde. En god tommelfingerregel er at kald hudtone = varmt hår og varm hudtone = kaldt hår. Dersom du har en kald hudtone så er gjerne en varm hårtone greit for å varme opp farget i ansiktet litt og motsatt. Ingen regel uten unntak selvfølgelig :) 

Anonymkode: c36bf...070

Jeg har varm hudtone og ser som en lysegul zombie hvis jeg har kald hårfarge. Gyldent og rødlig hår er kjempefint til meg og det er det jeg har naturlig. De som har kald hudtone ser ikke varmere ut med varm hårfarge, de ser grå og utvaskede ut.

Du skal alltid ha en farge på klærne som matcher hudtonen, spesielt opp mot ansiktet så jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror det er andre regler for hår.

Anonymkode: e25a2...078

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Hva slags farge har du naturleg, då? Det er som oftest den naturlege hårfargen ein ser best ut med, så prøv å gå attende til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...