Gå til innhold

Det menn vil ha!


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Gjest Trygdekontoret
12 timer siden, Coolaid skrev:

 Alle har selvfølgelig forskjellig smak, men det er gjennomgående at kvinner med former er attraktivt - det kommer til uttrykk i ulike undersøkelser. Det menn liker best ved kvinnekroppen er sannsynligvis de delene som er forskjellig fra mannekroppen, det vil si pupper, rumpe og midje – det feminine. Og da er vi mer over på den "normale" kvinnekroppen, ikke "idealkroppen" som er urealistisk og unaturlig. Og skal vi være spesifikk så er det naturlig å komme inne på forholdet mellom midje og hofte hos kvinnen. Studie viser at forholdet mellom midje og hofte blir av mannens hjerne oppfattet som at kvinnen er egnet til å føde barn og dermed er hun biologisk attraktiv. 

Du er klar over at du gruser over hele hovedbudskapet ditt her og serverer den mest klassiske "kvinnedefinisjonen" på hvordan en attraktiv kropp skal være?

Dette er jo AKKURAT det som er problemet.

Du kaller noe normalt kvinnekropp. Det er ganske heftig definert hva det "normale" skal være kontra det ideale.

At du tror dette handler om vekt eller ikke sier jo noe om at du ikke forstår hva dagens kroppspress handler om.

Ønsker du å bygge selvtillit hos jenter må du kutte ut de selvmotsigelsene der, det er nøyaktig det som bare tilfører enda mer negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Coolaid skrev:

 Alle har selvfølgelig forskjellig smak, men det er gjennomgående at kvinner med former er attraktivt - det kommer til uttrykk i ulike undersøkelser. Det menn liker best ved kvinnekroppen er sannsynligvis de delene som er forskjellig fra mannekroppen, det vil si pupper, rumpe og midje – det feminine. Og da er vi mer over på den "normale" kvinnekroppen, ikke "idealkroppen" som er urealistisk og unaturlig. Og skal vi være spesifikk så er det naturlig å komme inne på forholdet mellom midje og hofte hos kvinnen. Studie viser at forholdet mellom midje og hofte blir av mannens hjerne oppfattet som at kvinnen er egnet til å føde barn og dermed er hun biologisk attraktiv. 

Det er ikke alle kvinner som har timeglass figur eller pære fasong.  Noen har det man kaller eplefasong med smale hofter. Da legger man lettere på seg over magen slik at man mister midje og mister fasongen...Det er ikke alltid døtre arver morens kroppsfasong heller. Moren kan ha pærefasong, mens datteren kan få eplefasong og omvendt. Har sett det i min egen familie.Der en tante med eplefasong fikk tre døtre med timeglass figur...det viser at jenter kan arve kroppsfasong fra fars siden også...

Anonymkode: ed2ae...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

 @Hermine Grang Og @canacas jeg synes det er litt synd at dere er negative til innlegget. Om man ønsker at menn faktisk skal bidra til å dempe kroppspress på damer, så bør man heller ikke gå i strupen på dem når de gjør et forsøk. Da er det ikke rart at de ikke gidder. Les innlegget igjen, det står: " 

En kvinne som smiler, som er noenlunde trygg på seg selv, både som person og gjerne også seksuelt på en god dag.  Det har seg sånn at de aller fleste gutter/menn er mer enn fornøyde dersom de blir møtt av en blid jente som vet å fremheve de beste sidene av seg selv. 

Kropp, mellomrom mellom lårene, puppestørrelse eller rumpebredde er mindre viktig". Så nei, innlegget refererer ikke til "hva @Coolaid liker", men at menn stort sett ikke kun dømmer eller liker kvinner utelukkende basert på utseendet. Såpass "generaliserende" må en mann få lov å være, akkurat som at jeg som kvinne kan tillate meg å si at "kvinner liker menn ut ifra helheten av den de er, ikke kun utseendet". Igjen, @Coolaid jeg ble værtfall veldig glad for dette! ❤️ 

Du må gjerne synes at det er synd, men det er da for pokker min mening likevel. Hvor dumt er det ikke at du skal synes det er synd at jeg mener dette er feil? Hallo?! :fnise: Jeg syns det er synd du ikke ser det jeg ser, men whatever.  

Jeg er så forbanna lei av (middelaldrende) menn som skal fortelle meg hva jeg skal syns og mene, om meg selv! For det er ikke kun på nett de opptrer slik. Heldigvis er jeg en tøff dame, har alltid vært. Har heller aldri slitt noe med selvbildet eller vært opptatt av hva menn måtte syns og mene om kroppen min. For vet du hva? Det viktigste er ikke hva andres preferanser er (for det er hva tråden handler om), men hva man syns selv. Å hylle menn som skal (nok en gang) diktere hva kvinner skal syns og mene er uaktuelt. Da syns jeg det er på tide å lære folk å tenke selv, føle selv og mene selv, om sin egen kropp. Og da snakker jeg ikke bare om kvinner. 

Trådstarter har gjort dette før også, det feilet (for meg) da også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu godt å få vite at pupper, rompe og midje er det som skal til for å være definert som normal, har ikke noe særlig av noen av delene. Thanks, coolaid. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
2 minutter siden, Silfen skrev:

Jaggu godt å få vite at pupper, rompe og midje er det som skal til for å være definert som normal, har ikke noe særlig av noen av delene. Thanks, coolaid. :)

Hehe, ikke jeg heller! Men det gir jeg blanke faan i :P Rumpe får jeg av trening da, men uten trening er jeg flat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, canacas skrev:

Hehe, ikke jeg heller! Men det gir jeg blanke faan i :P Rumpe får jeg av trening da, men uten trening er jeg flat!

Ja, heldigvis er jeg trygg nok på å ikke la meg definere av menn på internett  men det er alltid rart at folk ser seg nødt til å bodyshame for å få frem poenget sitt. Lever fint med å være unormal jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antbug
7 minutter siden, Silfen skrev:

Jaggu godt å få vite at pupper, rompe og midje er det som skal til for å være definert som normal, har ikke noe særlig av noen av delene. Thanks, coolaid. :)

 

4 minutter siden, canacas skrev:

Hehe, ikke jeg heller! Men det gir jeg blanke faan i :P Rumpe får jeg av trening da, men uten trening er jeg flat!

Han sa ingenting om størrelse og fasong på puppene, rumpa og midjen(tror jeg?), så jeg konstaterer til min store glede at jeg er innafor som det heter nu for tiden. Jeg har alle de tingene :jepp: 

Hadde det bare ikke vært for personligheten kunne jeg sikkert vært en kjempesuksess. Det er litt stas i tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 minutt siden, antbug skrev:

 

Han sa ingenting om størrelse og fasong på puppene, rumpa og midjen(tror jeg?), så jeg konstaterer til min store glede at jeg er innafor som det heter nu for tiden. Jeg har alle de tingene :jepp: 

Hadde det bare ikke vært for personligheten kunne jeg sikkert vært en kjempesuksess. Det er litt stas i tenke på!

Drit i personligheten, det er timeglass som gjelder.

 

Bilderesultat for timeglassfigur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
Akkurat nå, canacas skrev:

Drit i personligheten, det er timeglass som gjelder.

Jeg så det rett etter at jeg hadde postet. Dritt, jeg hadde det et lite øyeblikk, men så glapp det altså. Typisk. Livet er hardt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette handler ikke om at man ikke skal "få lov" til å ha preferanser (ingen har vel sagt det..?) det handler vel om at menn ikke er en homogen gruppe som bare dømmer kvinner ut ifra overfladisk utseendefiksering. Joda, enkelte gjør det, men ikke majoriteten. Jeg oppfatter det også sånn at innlegget er ment for å booste de som sliter med dårlig selvtillit, nettopp pga kroppsfokus. Og jeg synes @Minesveiper sitt innlegg er veldig bra; selv om du har en preferanse, trenger du ikke snakke nedsettende om folk som ikke passer inn i din preferanse. Noe endel gutter har gjort her på KG den siste tiden. Da er det faktisk kjempeflott at de andre mannfolka kommer på banen her og setter standarden! @Hermine Grang Og @canacas jeg synes det er litt synd at dere er negative til innlegget. Om man ønsker at menn faktisk skal bidra til å dempe kroppspress på damer, så bør man heller ikke gå i strupen på dem når de gjør et forsøk. Da er det ikke rart at de ikke gidder. Les innlegget igjen, det står: " 

En kvinne som smiler, som er noenlunde trygg på seg selv, både som person og gjerne også seksuelt på en god dag.  Det har seg sånn at de aller fleste gutter/menn er mer enn fornøyde dersom de blir møtt av en blid jente som vet å fremheve de beste sidene av seg selv. 

Kropp, mellomrom mellom lårene, puppestørrelse eller rumpebredde er mindre viktig". Så nei, innlegget refererer ikke til "hva @Coolaid liker", men at menn stort sett ikke kun dømmer eller liker kvinner utelukkende basert på utseendet. Såpass "generaliserende" må en mann få lov å være, akkurat som at jeg som kvinne kan tillate meg å si at "kvinner liker menn ut ifra helheten av den de er, ikke kun utseendet". Igjen, @Coolaid jeg ble værtfall veldig glad for dette! ❤️ 

Ser ikke hvorfor du siterer meg her, det er jo nettopp det jeg mener. Alle har preferanser, men det er kanskje bedre å holde kjeft om de så andre ikke føler at de er utenfor en "normal" preferanse. At andre snakker nedsettende om din preferanse er selvsagt også en uting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
2 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg er visstnok plankeform. 

Jeg var det før. Det var et styr å få buksene til å henge på, husker jeg. Nå er jeg timeglass som viser tiden med litt for stor hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal sende inn søknad om å få fjernet noen ribbein, da blir det vel midje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel selve beskrivelsen av en perfekt åpning som etterhvert ender opp som et flykrasj. Åpningsinnlegget var positivt og noe de fleste kunne stille seg bak, selv om det er ganske pompøst å gå ut og fortelle alle at man vet hva et helt kjønn er ute etter. Men det er når man setter kraftige preferanser i ettertid, åpningsinnlegget havarerer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
5 minutter siden, Sphere skrev:

Dette er vel selve beskrivelsen av en perfekt åpning som etterhvert ender opp som et flykrasj. Åpningsinnlegget var positivt og noe de fleste kunne stille seg bak, selv om det er ganske pompøst å gå ut og fortelle alle at man vet hva et helt kjønn er ute etter. Men det er når man setter kraftige preferanser i ettertid, åpningsinnlegget havarerer.

Jupp. Da beviser man jo at man ikke er så skinnhellig som man gjerne vil fremstå. Det er aldeles ikke noe galt i å ha preferanser. Men skal man gjøre dette til en kampsak må man trene folk i å tenke selv og bli glad i seg selv, skavanker og alt. Det er der selvtilliten kommer fra, ikke om en mann syns du er deilig eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, canacas skrev:

Jupp. Da beviser man jo at man ikke er så skinnhellig som man gjerne vil fremstå. Det er aldeles ikke noe galt i å ha preferanser. Men skal man gjøre dette til en kampsak må man trene folk i å tenke selv og bli glad i seg selv, skavanker og alt. Det er der selvtilliten kommer fra, ikke om en mann syns du er deilig eller ikke. 

Helt enig. Preferanser har alle. Og dersom man fremmer disse, vil man selvfølgelig ikke treffe alle, og noen kan med det føle seg mer usikker. Det er umulig å tekkes alle, selv om jeg synes åpningsinnlegget var en god start. 

Som du sier, selvsikkerhet starter med deg selv. Selvsikkerheten din skal ikke ligge i lomma på den neste mulige partner du møter. Da har du gått inn feil dør. Selvsikkerheten skal starte med deg selv, og ikke være prisgitt alle rundt deg. Jeg ser på det som en selvfølge at man i et forhold naturlig bygger hverandre opp, det er ikke det, men dersom man ikke bygger opp seg selv samtidig, vil jo dette byggverket kunne kollapse enkelt ved et brudd. Den innrømmelsen om at man ikke er for alle, kan være tøff, men veldig nødvendig. Og ligger egentlig lykken kun i det å finne en å dele livet med? Det kan virke slik på enkelte. Jeg vet iallefall med meg selv at jeg fint klarer å være lykkelig som singel. Dersom jeg finner ei som klarer å lure seg over muren min, er det bare en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
1 time siden, canacas skrev:

Du må gjerne synes at det er synd, men det er da for pokker min mening likevel. Hvor dumt er det ikke at du skal synes det er synd at jeg mener dette er feil? Hallo?! :fnise: Jeg syns det er synd du ikke ser det jeg ser, men whatever.  

Jeg er så forbanna lei av (middelaldrende) menn som skal fortelle meg hva jeg skal syns og mene, om meg selv! For det er ikke kun på nett de opptrer slik. Heldigvis er jeg en tøff dame, har alltid vært. Har heller aldri slitt noe med selvbildet eller vært opptatt av hva menn måtte syns og mene om kroppen min. For vet du hva? Det viktigste er ikke hva andres preferanser er (for det er hva tråden handler om), men hva man syns selv. Å hylle menn som skal (nok en gang) diktere hva kvinner skal syns og mene er uaktuelt. Da syns jeg det er på tide å lære folk å tenke selv, føle selv og mene selv, om sin egen kropp. Og da snakker jeg ikke bare om kvinner. 

Trådstarter har gjort dette før også, det feilet (for meg) da også. 

Det er flott at du har god selvtillit,men denne tråden var vel en respons til alle de jentene som ikke har det, som lager tråd på Tråd hvor de spør om de er for tykk/tynn, høy/lav osv. De henvender seg til menn. Deres mening er altså relevant for disse kvinnene, og da er det kult at en mann kan si at de er fine som de er for en eller annen mann der ute, og at de skal stresse mindre med utseendet sitt. Men dette var tydelig til stor provokasjon for enkelte her inne.. ... 

 

48 minutter siden, Inwe skrev:

Ser ikke hvorfor du siterer meg her, det er jo nettopp det jeg mener. Alle har preferanser, men det er kanskje bedre å holde kjeft om de så andre ikke føler at de er utenfor en "normal" preferanse. At andre snakker nedsettende om din preferanse er selvsagt også en uting.

Siterer deg fordi du insinuerte at noen sa preferanser var galt å ha, altså stråmann argumentasjon. Dette handler ikke om at preferanser er feil, men å snakke ned og mobbe/hetse de som ikke er i din preferanse - er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det er flott at du har god selvtillit,men denne tråden var vel en respons til alle de jentene som ikke har det, som lager tråd på Tråd hvor de spør om de er for tykk/tynn, høy/lav osv. De henvender seg til menn. Deres mening er altså relevant for disse kvinnene, og da er det kult at en mann kan si at de er fine som de er for en eller annen mann der ute, og at de skal stresse mindre med utseendet sitt. Men dette var tydelig til stor provokasjon for enkelte her inne.. ... 

 

Disse jentene trenger å lære seg å like seg selv, ikke høre på hva middelaldrende menn mener de skal syns om seg selv. At du ikke ser forskjellen er helt i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, canacas skrev:

Disse jentene trenger å lære seg å like seg selv, ikke høre på hva middelaldrende menn mener de skal syns om seg selv. At du ikke ser forskjellen er helt i orden. 

De middelaldrende mennene mener ikke nødvendigvis at de skal styre hva folk synes om seg selv, men forsøker kanskje å være en motvekt til de utsagnene som er over stokk og stein den andre veien. Sånn at folk har et litt annet helhetsbilde når de skal bli enig med seg selv om hva de synes. Man skjønner at et anonymt innlegg på nettet aldri kan bli til mer enn er oppmuntrende klapp på skulderen, men kanskje noen syntes det var greit å se det der og da. At det gjør hele jobben med å endre selvbildet, tror jeg ingen har som utgangspunkt. Går det ikke an å bare ta det som et forsøk på en positiv gest uten å legge mer i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint innlegg! Jeg syns ikke det virker som om coolaid mener at alle menn mener det samme som han, men at det er mange av dem. Det er mange teite mannfolk på KG som ikke gjør annet enn å rakke ned på kvinner og selvfølgelig er det omvendt også, men det er mange flotte menn her inne også som ikke rakker ned på kvinner og da, men opphøyer oss og sier flotte ting om utseende vårt og våres væremåte. Jada, vi lever ikke kun av å se bra ut for menn. Vi har mye mer å leve for enn det, men uansett så er det koselig å lese innlegg av menn som ønsker å komme med fine ord til oss damene. Jeg setter ihverfall pris på det. De samme mannfolkene vet også at vi kvinner ikke lever og ånder for deres meninger og de setter pris på selvstendige kvinner som klarer seg selv og, i motsetning til de som ønsker seg en kvinne som er avhengig av mannen sin. Og selvsagt skal andre få ha sine preferanser og, sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...