Gå til innhold

Livet mitt med bibolar 2 ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt nylig og så et intervju på tv der det var en dame som fortalte at hun sjelden sa nei til noe. Hun var så nysgjerrig på livet og ville ikke gå glipp av NOE. DET festet seg hos meg, for jeg kunne ikke vært mer forskjellig - akkurat nå. 

Jeg leter etter en indre ro, for tro meg, nå er det kaos - og når det er kaos tror jeg at det er best å være hjemme alene. Så sitter jeg her og venter på roen. Det føles sjelden bra. Jeg kjeder meg. Jeg planlegger. Jeg skrinlegger. Jeg er sluttet å være med på noe utenfor hjemmet. Jeg klarer ikke å ha avtaler. Avtaler stresser meg enormt og jeg har alltid en unnskyldning klar om det blir for mye. 

Nesten alle de tingene jeg unngår er ting jeg liker. Ting som gir meg glede. Og så klarer jeg bare ikke å komme i gang. Så sitter jeg her da - og venter på at jeg skal komme i gang. Så plutselig en morgen er jeg der. Våken og KLAR! Da er jeg aktiv og klarer ALT jeg vil og mere til. Jeg lager nye planer og avtaler med folk - jeg er et aktivt og samfunnsengasjert menneske som tror det skal være slik for bestandig ... omtrent i en uke eller to.

Så er det tilbake for å vente på roen ... Og å ro i land forventningene jeg har skapt hos menneskene rundt meg. 

Livet mitt er et kaos av følelser og energi. Jeg har valgt å isolere meg mye de siste årene. Jeg forholder meg stort sett bare til familien - for jeg orker ikke alle forklaringsproblemene som følger med et slikt indre liv som jeg har. For hvordan kan man forlange at utenforstående skal kunne forstå at noen kan være "superhelt" den ene dagen og et skjelvende vrak den neste? 

Jeg er ikke i jobb lengre. Det var lett å se på sykemeldingsstatistikken min at her var noe riv ruskende galt. Uttrykk som "lediggang er roten til alt vondt" gir ny mening. Jeg har for lite konstruktivt å tenke på og da kommer alle de syke tankene poppende frem. 

Akkurat nå er kaoset så stort at jeg kan skifte mening på fem minutter - det er som om det skifter mellom mørke og lys hele tiden. Det finnes mange ting jeg virkelig har hatt et ønske om - og en av de tingene er å kunne klart å si JA til ting i livet - og vite at jeg kunne stå for det. Slik som hun jeg så på tv nylig ...

 

 

 

Anonymkode: dac04...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva jobbet du med før du måtte gi opp? 

Anonymkode: 91cbb...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Sitter mye med de samme tankene og følelsene, uten å komme noe veg. Sender deg en god klem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobbet du med før du måtte gi opp? 

Anonymkode: 91cbb...cba

Om det betyr noe kan jeg svare, men da må du oppgi grunnen!

Anonymkode: dac04...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...