Gå til innhold

London flere påkjørt av bil + flere knivstukket i London.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det mistenkes å være en IS supporter. 

Anonymkode: ffab9...d68

Jepp, det er den umiddelbare tanken når man ser aksjonsformen. Derfor jeg sier det er sannsynlig at han er Engelsk statsborger. MÅLET er derimot uvanlig, selv om det ikke er unikt, og timingen var spesiell. Det blir interesant å få flere detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere rapporterer om en hvit mann og en farget mann med skjegg, som gjerningsmenn, ifølge tv2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Druid skrev:

Jepp, det er den umiddelbare tanken når man ser aksjonsformen. Derfor jeg sier det er sannsynlig at han er Engelsk statsborger. MÅLET er derimot uvanlig, selv om det ikke er unikt, og timingen var spesiell. Det blir interesant å få flere detaljer.

Eh, målet uvanlig? Jeg skjønner ikke. Var julemarkedet i Berlin og promenaden i Nice vanlige mål? For meg virker det som om steder hvor folk samler seg, er farlige.

Her var jo "bonusen" at Parlamentet lå like i nærheten. Jeg la merke til at de har satt opp støtter av granitt langs fortauene mange steder i London. Men over Westminster bridge er fortauet for smalt. Jeg la merke til disse granittstøttene, for jeg hadde lest at de ble plassert i mange vestlige storbyer, som en direkte konsekvens av angrep med bil som våpen.

Ellers er det på dagen et år siden Brussel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apis skrev:

Flere rapporterer om en hvit mann og en farget mann med skjegg, som gjerningsmenn, ifølge tv2

Jeg har sett bilde på Twitter, av en farget mann med skjegg som ligger på en båre. Men han er i live, så jeg tror det er den sårete politimannen. Han som ble stukket med kniv, vet du. Det er så mange fargete politimenn og sikkerhetsvakter i England.

"Hvit mann" kan like gjerne være perser eller berber. De er lysere enn meg i huden, og jeg er ganske så hvit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke😊

I kveld skal jeg kose meg med ei cola, langt ute på bygda.

Anonymkode: 8fa57...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detv er utrolig mye som sies etter et slikt angrep. Noen påstår at et offer er funnet i Themsen, skal ha vært kastet av broen. Jeg vet ikke hva som er sant, håper det er bare fantasier. Avisene poster bildet av den mannen på båren som er antatt terrorist, men først ble det sagt at gjerningsmannen var drept av politiet. Det kan jo vært feil, skutt, men ikke drept.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4339310/Body-Thames-maniac-plunging-knife-policeman.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når vi tenker på asiatere, tenker vi på øst-asiatere. Om noen kommer fra de områdene, omkaller vi dem oftere for folk fra midt-østen.

Anonymkode: 3f96b...adb

Pakistan er Sør-Asia, ikke Midt-Østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ops2 skrev:

Eh, målet uvanlig? Jeg skjønner ikke. Var julemarkedet i Berlin og promenaden i Nice vanlige mål? For meg virker det som om steder hvor folk samler seg, er farlige.

Her var jo "bonusen" at Parlamentet lå like i nærheten. Jeg la merke til at de har satt opp støtter av granitt langs fortauene mange steder i London. Men over Westminster bridge er fortauet for smalt. Jeg la merke til disse granittstøttene, for jeg hadde lest at de ble plassert i mange vestlige storbyer, som en direkte konsekvens av angrep med bil som våpen.

Ellers er det på dagen et år siden Brussel.

Denne typen IS aksjoner retter seg som regel mot folkemasser, primært lokale. Det er noe av den ideologiske bakgrunnen. Derfor velges som regel softspots; områder med minimal beskyttelsemulighet. Dette er så langt du kan komme en softspot det er mulig å komme.

Jeg sliter med å tro at det var en bonus at parlamentet var i nærheten og at dette skjedde i samme tidsrom der Therese May var i parlamentet for en merkesak. 

Jeg ser bare ingen fornuftig kobling. 

Det er på en måte ett poeng at det er ett år etter Brussel, men Brussel var en gedigen fiasko basert på nødløsninger; jeg ser ikke helt at en IS operativ hadde brukt tid til å prioritere på denne måten for å feire den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
5 minutter siden, Druid skrev:

Denne typen IS aksjoner retter seg som regel mot folkemasser, primært lokale. Det er noe av den ideologiske bakgrunnen. Derfor velges som regel softspots; områder med minimal beskyttelsemulighet. Dette er så langt du kan komme en softspot det er mulig å komme.

Jeg sliter med å tro at det var en bonus at parlamentet var i nærheten og at dette skjedde i samme tidsrom der Therese May var i parlamentet for en merkesak. 

Jeg ser bare ingen fornuftig kobling. 

Det er på en måte ett poeng at det er ett år etter Brussel, men Brussel var en gedigen fiasko basert på nødløsninger; jeg ser ikke helt at en IS operativ hadde brukt tid til å prioritere på denne måten for å feire den.

Akkurat det samme har jeg tenkt på. ISIL er kjent for å gå for plasser hvor sivile i størst grad blir rammet, og ikke direkte politiske som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg ikke😊

I kveld skal jeg kose meg med ei cola, langt ute på bygda.

Anonymkode: 8fa57...82c

Hva slags monster er du egentlig? Dra til Gokk og kom aldri tilbake, slike empatiløse mennesker som deg er det siste verden trener i stunder som dette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, slumkim skrev:

Hmmm....   og jeg som skal til London til helgen....  

Du får prøve å tenke på at sikkerheten er på sitt høyeste i etterkant av en sånn hendelse.

Jeg sto på Westminster bridge i forrige uke. Sånne ting er ekkelt å tenke på, hvor tilfeldig alt er.

Anonymkode: 1a6d1...9e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, slumkim skrev:

Hmmm....   og jeg som skal til London til helgen....  

Det går bra! Håper du frå en fin tur tross alt. 

Anonymkode: 2aedf...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 1 års dagen for terrorangrepet i Brussel.

Det er litt rart at TV2 og NRK ikke ser sammenhengen.

http://www.dagbladet.no/nyheter/brussel-terroren-sendte-flyvertinnen-i-koma-i-23-dager-i-timene-etter-angrepet-var-det-bildet-som-gikk-verden-rundt-som-ga-barna-hap/67419621

Neppe tilfeldig.

Anonymkode: 09e13...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, slumkim skrev:

Hmmm....   og jeg som skal til London til helgen....  

Farligere å kjøre bil.

Anonymkode: 3dd26...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

London: Fire døde, 20 skadet

Fire er døde og 20 er skadet i terrorangrepet i London sier politiet. En politimann er en av de drepte.

Det er ytterligere tre politifolk blant de skadede på broen. 

Anonymkode: 52335...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terroristen skal ha både skutt og knivstukket folk før han meide ned enda fler. Utrolig hvor mye skade èn person kan gjøre :( 

Anonymkode: ffab9...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 1 års dagen for terrorangrepet i Brussel.

Det er litt rart at TV2 og NRK ikke ser sammenhengen.

http://www.dagbladet.no/nyheter/brussel-terroren-sendte-flyvertinnen-i-koma-i-23-dager-i-timene-etter-angrepet-var-det-bildet-som-gikk-verden-rundt-som-ga-barna-hap/67419621

Neppe tilfeldig.

Anonymkode: 09e13...7f1

Den sammenhengen har vært nevnt på NRK radio siden angrepet inntraff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...