Gå til innhold

Hvor høye hæler kan jeg kjøpe til dama?


UfaglærtSynsing

Anbefalte innlegg

Jeg ville aldri tatt sjansen på å kjøpe slik til dama mi. Men jeg liker høye hæler. Helst lengre enn min... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første vil jeg tippe at de velger skoene sine temmelig nøye, og prøver dem før kjøp. 

For det andre vil jeg tro de gjerne har et helt annet skobudsjett enn 5-600 pr. par. For all del, det er mulig å finne OK høyhelte sko til den prisen, men da bør de sitte som støpt på foten, og prøves før kjøp. 

De to mest risky gavekjøpene du kan gjøre er sko og BH, siden det er så uhyre viktig at de passer akkurat

Anonymkode: 22b02...485

Veldig enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt damer på høye hæler. Kjærsten min gjennom de siste 15 årene bruker heldigvis hæler. Jeg har med hell fått henne opp noen cm. 10-12 cm, stiletter. Lekkert og sexy.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du mest av alt vil kjøpe skoene for din egen del, TS.

Anonymkode: 51975...b04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skoen er bygd er viktigere enn høyde. Det mest behagelige er om sålen buer litt så den flates ut ved hælen. Og at hælen er plasser omtrentlig midt under hælen på foten. Det avlaster forran på foten så ikke all tyngden faller der.

Anonymkode: e791c...2d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars dame som kommer til å føle seg forpliktet til å gå med den grusomme buksa og noe billige sko fra Bubbleroom. Har virkelig medfølelse med henne. 

Anonymkode: 29779...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 12.16, Kjempen skrev:

Jeg liker veldig godt damer på høye hæler. Kjærsten min gjennom de siste 15 årene bruker heldigvis hæler. Jeg har med hell fått henne opp noen cm. 10-12 cm, stiletter. Lekkert og sexy.:)

Er det sexy hvis hun faller og brekker beina også?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars dame som kommer til å føle seg forpliktet til å gå med den grusomme buksa og noe billige sko fra Bubbleroom. Har virkelig medfølelse med henne. 

Anonymkode: 29779...855

haters gonna hate :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går som oftest med 12 cm. Synes ikke 6-8 cm er så fine :/.

Kommer jo helt an på hva hun er komfortabel med? Hvor høy er hun?

 

Anonymkode: 9eeb4...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går som oftest med 12 cm. Synes ikke 6-8 cm er så fine :/.

Kommer jo helt an på hva hun er komfortabel med? Hvor høy er hun?

 

Anonymkode: 9eeb4...cd5

var å snoket i skoskapet =P litt vanskelig å vite nøyaktig hvor på hælen man skal måle til men 8-10cm høye punmps kom jeg frem til at hun hadde. det klarer hun fint å gå på sier hun. hun er 171cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
På 22.3.2017 den 17.08, AnonymBruker skrev:

Synes det var mer gambling å kjøpe den buksa jeg :laugh:

Anonymkode: 6a71e...cdc

Jeg er helt enig. HATER sånn farge. Men det positive er vel at det ikke synes om man driter på seg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp henne 30 cm. Da blir hun freakshow!

Anonymkode: eab49...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper aldri kjæresten går ut å kjøper sko til meg. Og særlig ikke hæler. Jeg er veldig kresen på skoene mine, de må passe godt og være av god kvalitet hvis jeg skal orke å gå i dem. Hvis han absolutt hadde et behov for å kjøpe sko til meg hadde det vært bedre om han tok med meg på en shoppingtur. Eller fortalt meg hva han ønsker å se meg i, så kunne jeg vurdere selv om det var noe jeg ville ha. Men å få et skopar jeg ikke har plukket ut eller prøvd, det hadde jeg synes var dumt. Sjansen for å treffe er liten, og jeg ville fått dårlig samvittighet... 

Anonymkode: 82247...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke hæler over 3-4 cm. Jeg ville droppet det, for sko skal passe godt på foten - og de må være noe man selv liker. Er sjeleglad min samboer aldri kjøper sko til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en ny form for å kontrollere og bestemme hva kjæresten skal ha på seg?

Heldig dame som tvinges inn i trange bukser og vonde sko. Men men, så lenge guttekompisene blir misunnelige på deg og den deilige dama di så er jo det det viktigste....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Antoinette skrev:

Er dette en ny form for å kontrollere og bestemme hva kjæresten skal ha på seg?

Heldig dame som tvinges inn i trange bukser og vonde sko. Men men, så lenge guttekompisene blir misunnelige på deg og den deilige dama di så er jo det det viktigste....

Det er bare idioter som lar andre bestemme hva en skal ha på seg....

Anonymkode: eab49...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Antoinette skrev:

Er dette en ny form for å kontrollere og bestemme hva kjæresten skal ha på seg?

Heldig dame som tvinges inn i trange bukser og vonde sko. Men men, så lenge guttekompisene blir misunnelige på deg og den deilige dama di så er jo det det viktigste....

Det finnes faktisk damer med nok bein i nesa til å si ifra... (buksa var noe hun sa hun ønsket seg, sko kommer med byttelapp. problem solved ;) ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, UfaglærtSynsing skrev:

sko kommer med byttelapp. problem solved ;) ) 

Ja, men det trengte du fremmede kvinner til å banke inn i skallen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høyeste skoene jeg har er 14,5 cm. De er faktisk ikke så verst å gå med, pga. platå og at Saint Laurent lager vanvittig gode sko. Ellers er vel makshøyden min på ca. 12 cm uten platå. Men det varierer veldig på designeren. Eksempelvis er Saint Laurent og Jimmy Choo vanvittig komfortable for min fot, mens Christian Louboutin er forferdelig smertefulle. Har også en hel del billige sko jeg ikke orker å gå med selv om hælen er 5 cm, fordi de rett og slett ikke passer min fot. Samtidig varierer høyden på hælene enormt fra person til person. Vet om folk som ikke klarer høyere enn 4 cm uten å se ut som en ku på stylter og de som kan løpe på 15 cm.

Når det kommer til billige sko, synes jeg Aldo og BCBG Max Azria er gode. I mellomklassen er Pieter Kaiser fantastiske, men ofte litt for lave ift min smak. Ellers vil jeg også si at str varierer veldig! Bruker alt fra 34,5-36 i høyhælte sko og str. varierer enormt fra merke til merke. Jeg har en bred fot, så mange merker er for smale, mens for en med en smal fot, vil de jeg synes er perfekte bli for brede. 

Poenget er: ikke kjøp hæler til dama! Heller et gavekort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...