Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.12.2017 den 18.23, Ullvott skrev:

Enhver strikkegenser som dukker opp på TV er tydeligvis et potensielt strikkeprosjekt. Og alle gensere må etterspørres på strikkegruppene. Nå er det en stjernegenser fra Jul i Blodfjell og genseren til hun som får mer og mer Gudbrandsdalsdialekt jo nærmere hjem hun kommer med NSB som er mest i vinden. 

Dette er ikke de verste genserne, altså. Det finnes mer åpenbare masseproduserte akrylkjøpegensere som også tydeligvis er av interesse. 

En annen ting som irriterer er det evinnelige gnålet etter alternative garn. Garnene skal koste sånn ca 5 kroner per nøste, være deilig og mykt å strikke med, OG for all del ikke klø; og TS er svært følsom for kløende garn, må vite ;) 

Den reklamen er så koselig :nissevink:

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det full krangel om hjemmelagede tennbriketter og brann... 

Starter å føle meg sær på julegaver, men hadde nok tenkt mitt om jeg fikk 20 avisbiter dyppet i smeltet lysrester til jul. 

Anonymkode: 31220...b03

Ikke si sånt😭 Jeg har gitt bort tilsammen ca. 1500 hjemmelagde tennbriketter🙈 Haha, spørs om jeg gidder å lage til neste år xD Til mitt forsvar så har jeg brukt Pondusblader og ikke avis:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som virkelig irriterer meg er de menneskene som tydeligvis ikke følger med og har dårlig tid når de skal sette inn ermer/montere. De legger ut bilde av at de har glemt å sette inn ermene og er snart ferdig med genseren, en har nylig klart å strikke arm der hodet skal gjennom, og noen har montert feil. Det virker ikke som de følger med på hva de gjør..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillesky skrev:

En ting som virkelig irriterer meg er de menneskene som tydeligvis ikke følger med og har dårlig tid når de skal sette inn ermer/montere. De legger ut bilde av at de har glemt å sette inn ermene og er snart ferdig med genseren, en har nylig klart å strikke arm der hodet skal gjennom, og noen har montert feil. Det virker ikke som de følger med på hva de gjør..

Eller de som strikker to høyrevotter... :fnise:
Det irriterer meg ikke, akkurat. Er vel mest irriterende for den som må gjøre om igjen arbeidet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Luka_S skrev:

Eller de som strikker to høyrevotter... :fnise:
Det irriterer meg ikke, akkurat. Er vel mest irriterende for den som må gjøre om igjen arbeidet.

Irriterende er vel ikke det rette ordet for meg heller, blir bare veldig oppgitt over hvor lite folk følger med. Om å gjøre å bli raskest ferdig med ting. Hva med å bruke tid på å se på resultatet av plagget før man setter i ermer osv. Bruke tiden sin godt til å gjøre et godt arbeid med prosjektet sitt...tydeligvis vanskelig :P Hvis det er så stress i jula, så får de begynne med julestrikk i januar, så er de ferdige til desember med gavestrikk...:fnise:

To høyre votter ja, det hadde jeg glemt å ta med :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
42 minutter siden, Minlillesky skrev:

Irriterende er vel ikke det rette ordet for meg heller, blir bare veldig oppgitt over hvor lite folk følger med. Om å gjøre å bli raskest ferdig med ting. Hva med å bruke tid på å se på resultatet av plagget før man setter i ermer osv. Bruke tiden sin godt til å gjøre et godt arbeid med prosjektet sitt...tydeligvis vanskelig :P Hvis det er så stress i jula, så får de begynne med julestrikk i januar, så er de ferdige til desember med gavestrikk...:fnise:

To høyre votter ja, det hadde jeg glemt å ta med :fnise:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Selve strikkinga er "rutinearbeid" og relativt enkelt å lære. Men når det kommer til montering, så ser man raskt hvem som har tatt seg tid og hvem som presenterer et hastverksarbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Minlillesky skrev:

Irriterende er vel ikke det rette ordet for meg heller, blir bare veldig oppgitt over hvor lite folk følger med. Om å gjøre å bli raskest ferdig med ting. Hva med å bruke tid på å se på resultatet av plagget før man setter i ermer osv. Bruke tiden sin godt til å gjøre et godt arbeid med prosjektet sitt...tydeligvis vanskelig :P Hvis det er så stress i jula, så får de begynne med julestrikk i januar, så er de ferdige til desember med gavestrikk...:fnise:

To høyre votter ja, det hadde jeg glemt å ta med :fnise:

Jeg syns kanskje det er litt rart å trekke fram de som monterer en arm på halsåpningen i denne tråden, da. Jeg har aldri gjort noe sånt, men kan garantere at jeg har gjort andre korttenkte ting, typisk som nybegynner eller i ammetåka. Jeg syns bare det er morsomt at det er rom for å vise fram strikketabber.

Jeg syns det er en vesensforskjell på slike tabber og å gjøre finishen direkte dårlig, selv om man har mye strikkeerfaring. Det siste forstår jeg nemlig ikke - at man har brukt timesvis på et stort plagg og så har man enten valgt dårlig garn, stygge knapper (ja, det handler så klart litt om smak også) eller bare ikke giddet å montere det ordentlig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det full krangel om hjemmelagede tennbriketter og brann... 

Starter å føle meg sær på julegaver, men hadde nok tenkt mitt om jeg fikk 20 avisbiter dyppet i smeltet lysrester til jul. 

Anonymkode: 31220...b03

Min teori er at de som gir vekk restavfallet i julepresang er de som har bosstømming 1 juledag....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 17.02, Brimi skrev:

Ikke si sånt😭 Jeg har gitt bort tilsammen ca. 1500 hjemmelagde tennbriketter🙈 Haha, spørs om jeg gidder å lage til neste år xD Til mitt forsvar så har jeg brukt Pondusblader og ikke avis:fnise:

Nå er jo ikke hva jeg ønsker å finne under juletreet noen fasit, men kan hende du har kjente som blir glade for 20 hjemmelagede tennbriketter, eller hvor mange du gir bort. Det er mye hjemmelagede gaver som både er fine og personlige, men hjemmelagede tennbriketter går ikke under der for meg.

Anonymkode: 31220...b03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville likt hjemmelagede tennbriketter under juletreet, men så elsker jeg å være ute i naturen og tenne bål. Hadde vært en morsom gave!

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 4.36, AnonymBruker skrev:

Nå er det full krangel om hjemmelagede tennbriketter og brann... 

Starter å føle meg sær på julegaver, men hadde nok tenkt mitt om jeg fikk 20 avisbiter dyppet i smeltet lysrester til jul. 

Anonymkode: 31220...b03

Men det er jo en perfekt gave da det er en bruks gave! Den blir brukt uansett. Jeg er veldig på gjenbruk og lager mye gaver selv, men kun bruksgaver. Jeg hater å få ting jeg ikke trenger, bruker eller liker. Giftet meg for 6 mnd siden, og 90% av det vi fikk måtte vi er videre. Har ikke plass til å lagre 12 statuer i hvitt og krom på loftet. Og vil hvertfall ikke besudlet stua med slikt. 

Lager stearinlys selv og gir i julegave, de kan brennes ned! Og bli borte, det kan ikke stygge gardiner, statuer eller rare tefat.

Anonymkode: c0b6e...2ba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎12‎.‎2017 den 17.02, Brimi skrev:

Ikke si sånt😭 Jeg har gitt bort tilsammen ca. 1500 hjemmelagde tennbriketter🙈 Haha, spørs om jeg gidder å lage til neste år xD Til mitt forsvar så har jeg brukt Pondusblader og ikke avis:fnise:

Jeg ville syns det var en super gave. :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fascinerende hvordan man kan irritere seg så voldsomt over helt vanlige spørsmål. Er det ikke det slike grupper er til for? 

 

Anonymkode: 7c491...2c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer, mer!!! Vurderer å få facebook bare for å melde meg inn i disde gruppene og ha underholdning hver kveld 😂

Anonymkode: 150ef...115

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo en perfekt gave da det er en bruks gave! Den blir brukt uansett. Jeg er veldig på gjenbruk og lager mye gaver selv, men kun bruksgaver. Jeg hater å få ting jeg ikke trenger, bruker eller liker. Giftet meg for 6 mnd siden, og 90% av det vi fikk måtte vi er videre. Har ikke plass til å lagre 12 statuer i hvitt og krom på loftet. Og vil hvertfall ikke besudlet stua med slikt. 

Lager stearinlys selv og gir i julegave, de kan brennes ned! Og bli borte, det kan ikke stygge gardiner, statuer eller rare tefat.

Anonymkode: c0b6e...2ba

Jeg fikke tennbriketter til jul en gang. Jeg har ikke peis engang, så de gikk rett i bosset, der de egentlig hører hjemme

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde blitt kjempe glad for tennbriketter der jeg bodde før, nå har vi ikke peis så da hadde det vert bortkastet. I seg selv synes jeg ikke det er en dårlig gave med hjemmelagde briketter, så lenge man ser an den man gir til. 

Anonymkode: 9bc5e...14e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikke tennbriketter til jul en gang. Jeg har ikke peis engang, så de gikk rett i bosset, der de egentlig hører hjemme

Anonymkode: cbb41...cdc

Ja Gud forby om du måtte puttet de i peisen (om du hadde hatt peis) for det er jo søppel og skal derfor ikke brukes? 

For en elendig tankegang. 

Anonymkode: c0b6e...2ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja Gud forby om du måtte puttet de i peisen (om du hadde hatt peis) for det er jo søppel og skal derfor ikke brukes? 

For en elendig tankegang. 

Anonymkode: c0b6e...2ba

Er ikke litt av poenget med hjemmelagde gaver at de skal være litt ekstra gjennomtenkt og personlige? Å gi tennbriketter til noen som ikke har peis er like gjennomtenkt som å gi badesalt til noen som ikke har badekar, og røper jo egentlig bare at du ikke har skjenket en tanke til hvem mottakeren er. 

Anonymkode: 3fdcb...02c

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...