Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Ardwinna skrev:

De kalles visst "sveve-kopp". Nå skal det sies at dette eksemplet er et av de bedre jeg har sett. I mange tilfeller får jeg assosiasjoner til en syk kopp som spyr på tefatet...

15401128_10211559183914453_3696366130339

Gudhjelpemeg. Hvis jeg får noe som ligner det der av en person over 5 år kommer vedkommende ikke lenger til å være min venn/slektning.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ardwinna skrev:

De kalles visst "sveve-kopp". Nå skal det sies at dette eksemplet er et av de bedre jeg har sett. I mange tilfeller får jeg assosiasjoner til en syk kopp som spyr på tefatet...

15401128_10211559183914453_3696366130339

Å, kjære all verden..! :overrasket: 

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 12.29, NumberSix skrev:

:fnise:

Selv er jeg bare med i diverse broderi- og strikkegrupper, men kjenner igjen den at alle spør om det samme. Søkefunksjon i gruppa er visst ukjent for de fleste. 

Ellers er jeg fascinert av at mange bruker disse gruppene som en slags dagbok, gjerne om sykdom og vanskeligheter i livet, helt urelatert til hobby. Innlegg som går noe á la dette: "Hei alle sammen! I dag har jeg hatt det ganske stritt, datteren min fikk kreft og hunden min har aids, og gikta plager meg fælt. Likevel har jeg klart å komme meg ut litt, og nå ser jeg fram til å sette meg i stolen og ta opp *håndarbeid*. Ha en fin dag alle sammen!" Altså...det er bare ikke interessant å lese, og det blir litt mye oversharing til tider. Jeg er der for å se på flott håndarbeid, ikke lese om ymse sykdommer. 

Hunden min har aids :laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ardwinna skrev:

De kalles visst "sveve-kopp". Nå skal det sies at dette eksemplet er et av de bedre jeg har sett. I mange tilfeller får jeg assosiasjoner til en syk kopp som spyr på tefatet...

15401128_10211559183914453_3696366130339

Det som fasinerer meg er at folk er villige til å betale så mye som 250 kr for disse. I mine øyne er det bare en haug med juggel superlima på et sugerør.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, pulverheksa said:

Det som fasinerer meg er at folk er villige til å betale så mye som 250 kr for disse. I mine øyne er det bare en haug med juggel superlima på et sugerør.

For ikke å snakke om hvorfor tror at de vil tjene masse på å masseprodusere og selge på julemesser........ 

Altså 99% av det jeg ser på slike grupper er utrolig dårlig laget og ser ut som noe ungene har laget på barneskolen eller barnehagen. Likevel har alle andre i gruppa et stort behov for å skryte av disse tingene andre lager, så mulig det er meg som ikke ser sjarmen..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, pulverheksa skrev:

Det som fasinerer meg er at folk er villige til å betale så mye som 250 kr for disse. I mine øyne er det bare en haug med juggel superlima på et sugerør.

Så enig. Den koppen på det bildet der...den spyr, liksom. Det ser jo helt forjævlig ut.

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at en engelskspråkelig broderigruppe irriterer meg. Alle snakker om hvor flott det er i gruppa og hvor hyggelige alle er, også poster de passivt aggressive innlegg som "Hvorfor bruker dere broderiring, det blir jo så stygt! Bruk Q-snaps istedet, det er mye bedre!" etterfulgt av "Men folk skal få lov til å bruke hva de syntes er best selv altså".
Nuvel.. vet ikke helt hvordan det er i Texas, men jeg har tilgang til strykejern jeg azz....

Ironien er jo selvsagt at noen la ut et bilde hvor de ba om hjelp til å fikse et broderi hvor den hadde blitt skadet av q-snapsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg på Strikkesiden er; "har glemt boka hjemme, hvor mange masker skal jeg legge opp og hvilket pinne nr til det og det garnet? osv osv"  Har du glemt boka hjemme, kan du fint VENTE til du kommer deg hjem med å strikke. Det haster ikke..

For et par år siden var det ei som skrev noe lignende flere ganger, og jeg så at hun prøvde å fiske til seg hele oppskriften. Hun sa noe om at hun hadde glemt igjen boka hjemme, og spurte først om garn, pinnestr og hvor lang vr bord det skulle være, så en dag eller to senere var det spørsmål om hvor mange cm hun skulle strikke før fellinger osv. Hun rapporterte jeg... 

Jeg mener..ha litt respekt for designerne som bruker mye tid på oppskriftene sine!
 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Det som irriterer meg på Strikkesiden er; "har glemt boka hjemme, hvor mange masker skal jeg legge opp og hvilket pinne nr til det og det garnet? osv osv"  Har du glemt boka hjemme, kan du fint VENTE til du kommer deg hjem med å strikke. Det haster ikke..

 

Man skulle nesten tro at Strikkesiden (+ -for alle) er befolket av nesten bare demente damer på helgetur, så mange som "har glemt boka hjemme" hele tiden.:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minlillesky skrev:

Det som irriterer meg på Strikkesiden er; "har glemt boka hjemme, hvor mange masker skal jeg legge opp og hvilket pinne nr til det og det garnet? osv osv"  Har du glemt boka hjemme, kan du fint VENTE til du kommer deg hjem med å strikke. Det haster ikke..

For et par år siden var det ei som skrev noe lignende flere ganger, og jeg så at hun prøvde å fiske til seg hele oppskriften. Hun sa noe om at hun hadde glemt igjen boka hjemme, og spurte først om garn, pinnestr og hvor lang vr bord det skulle være, så en dag eller to senere var det spørsmål om hvor mange cm hun skulle strikke før fellinger osv. Hun rapporterte jeg... 

Jeg mener..ha litt respekt for designerne som bruker mye tid på oppskriftene sine!
 

Jeg er ikke så mye på de strikkesidene på FB, så godt mulig det er noen luringer der. Men jeg skjønner veldig godt irritasjonen hvis man skal være flere dager på hytta uten tv eller bøker, hvor du hadde planlagt å strikke mye og har alt klart. Da syns jeg ikke det er så ille å spørre om oppstarten. Men klart det er vanskelig å skille mellom de som virkelig har glemt oppskriften og de som prøver å lure den til seg. Selv pleier jeg å ta bilde på mobilen av de oppskriftene jeg bruker fra bøker, sånn at jeg har det som back up, og også slipper å dra med boka i veska alle steder (strikketøyet har fast plass der).

Men når jeg leser tråder som denne, slår det meg hvorfor Instagram er et mye bedre, koseligere og mer inspirerende strikkested enn FB. Og det har kanskje noe med snittalder sånn mtp hvem som strikker hva, bedre nettvett hos de under 50 og slike ting?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 15.32, Vera Vinge skrev:

Jeg er ikke så mye på de strikkesidene på FB, så godt mulig det er noen luringer der. Men jeg skjønner veldig godt irritasjonen hvis man skal være flere dager på hytta uten tv eller bøker, hvor du hadde planlagt å strikke mye og har alt klart. Da syns jeg ikke det er så ille å spørre om oppstarten. Men klart det er vanskelig å skille mellom de som virkelig har glemt oppskriften og de som prøver å lure den til seg. Selv pleier jeg å ta bilde på mobilen av de oppskriftene jeg bruker fra bøker, sånn at jeg har det som back up, og også slipper å dra med boka i veska alle steder (strikketøyet har fast plass der).

Men når jeg leser tråder som denne, slår det meg hvorfor Instagram er et mye bedre, koseligere og mer inspirerende strikkested enn FB. Og det har kanskje noe med snittalder sånn mtp hvem som strikker hva, bedre nettvett hos de under 50 og slike ting?

Den tanken har jeg hatt og, om tilsniking av mønster. Jeg kopierer fra bøker eller hefter det jeg bruker for å kunne understreke og notere underveis. Særlig fordi jeg bruker mye bibliotekbøker. 

Men det var en grunn til at jeg trengte denne tråden, igjen.

Om torsdagene går det et veldig godt program på nrk1. Oppfinneren, heter det. Erik A. Tesaker er tusenkunstner og opptatt av gamle teknikker m.m. Konen Ellen Marie er flittig på strikkepinene med ulike mønstre. (Litt reklame for et artig program.) Men hun har en blå og hvit genser hun har hatt i alle tre programmene i høst, så langt. Under og etter programmet så kommer der minst 5 tråder med bilde av Ellem Marie i genseren med spørsmål om mønster. Kan ikke folk rulle litt nedover eller bakover så ser de at der er tusen svat på de samme spørsmålene fra før? :raven: snakk om reprise eller å mase hull i hodet på folk med samme spørmålet igjen og igjen. 

Anonymkode: b2ac4...d34

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den tanken har jeg hatt og, om tilsniking av mønster. Jeg kopierer fra bøker eller hefter det jeg bruker for å kunne understreke og notere underveis. Særlig fordi jeg bruker mye bibliotekbøker. 

Men det var en grunn til at jeg trengte denne tråden, igjen.

Om torsdagene går det et veldig godt program på nrk1. Oppfinneren, heter det. Erik A. Tesaker er tusenkunstner og opptatt av gamle teknikker m.m. Konen Ellen Marie er flittig på strikkepinene med ulike mønstre. (Litt reklame for et artig program.) Men hun har en blå og hvit genser hun har hatt i alle tre programmene i høst, så langt. Under og etter programmet så kommer der minst 5 tråder med bilde av Ellem Marie i genseren med spørsmål om mønster. Kan ikke folk rulle litt nedover eller bakover så ser de at der er tusen svat på de samme spørsmålene fra før? :raven: snakk om reprise eller å mase hull i hodet på folk med samme spørmålet igjen og igjen. 

Anonymkode: b2ac4...d34

Mange har vanskelig for å bla ned eller bruke søkefeltet... :fnise: Får litt fnatt inni mellom...

Og så er jeg så LEI av alle spørsmål om strikkepinner og fly...guud altså! :frkk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2017 den 12.59, Ullvott skrev:

Man skulle nesten tro at Strikkesiden (+ -for alle) er befolket av nesten bare demente damer på helgetur, så mange som "har glemt boka hjemme" hele tiden.:fnise:

Haha :fnise: Veldig mange som tydeligvis haster avgårde. Om de skal ha med seg strikketøy, så er det jo normalt å sjekke at man har tatt med seg alt sammen...ikke så vanskelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stygge koppen minnet meg om da det for noen år siden av inn å lage "lysestake" til kubbelys med vinglass 🙈 de hadde altså spredd sukker eller noe på et fat, plassert en nisse eller en rose på fatet, før de plasserte et vinglass opp ned. For å toppe det hele knøt de på en sløyfe på stetten av glasset 😂 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ei som laget en snømann av plastbeger, akk og ve. En snømann skal være av snø! 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.11.2017 den 22.23, Ardwinna skrev:

De kalles visst "sveve-kopp". Nå skal det sies at dette eksemplet er et av de bedre jeg har sett. I mange tilfeller får jeg assosiasjoner til en syk kopp som spyr på tefatet...

15401128_10211559183914453_3696366130339

Uff, fikk assosiasjoner til juleverksted på SFO. Litt sjarmerende når 7-åringen kommer hjem med sånt, men voksne damer - not so much ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en som klagde sin nød på en DIY side på FB fordi hun hadde solgt så lite på julemessen. Da det endelig kom fler bilder av hva hun hadde med, så det ut som om barnehagen solgte ut sine kunstverk, nesten på dorulnisse nivå. Litt gangsyn skader ikke. 

Anonymkode: 428d3...35b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var en som klagde sin nød på en DIY side på FB fordi hun hadde solgt så lite på julemessen. Da det endelig kom fler bilder av hva hun hadde med, så det ut som om barnehagen solgte ut sine kunstverk, nesten på dorulnisse nivå. Litt gangsyn skader ikke. 

Anonymkode: 428d3...35b

Hvilken side? Jeg må bare se! 

Anonymkode: 9bc5e...14e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dorthestrikk på Facebook. 9 av 10 innlegg handler om Gannigenseren. Særlig en bruker utmerker seg, hun legger ut flere innlegg om dagen. Jeg blir gal! Er ikke interessert i å se time for time oppdateringer av hennes (stygt strikkede) gannigensere. Har prøvd å skjule innlegg fra vedkommende, men det kommer likevel opp i høydepunkter. Blir gal, melder meg snart ut av gruppen pga henne (og gannigenseren) :dany:

Anonymkode: a044e...e36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...