Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi er mange som er lei :) Jeg må si at jeg undrer meg stadig på at så utrolig mange folk strikker nøyaktig samme plagg, som f.eks. klompelompe-skjørtet. Det finnes så mange like fine eller finere skjørt å strikke. Men nei, alle skal ha det samme. Strikkedamer er nok litt mer saueflokk enn de aner, det er ikke bare ull de har felles. Jeg orker ikke følge grupper som strikker lenger, det blir for ensformig. 

Anonymkode: dd083...0f3

Jeg skjønner heller ikke hvorfor såå mange skal strikke det samme. Det samme med marius-gensere til tusen, når det fins så mange andre fine i samme kategori. Det er jo ikke alle strikkere som blir helt sånn, selv blir jeg lei og orker hvertfall ikke strikke noe jeg har sett massevis av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen ting med de Ganni-kopiene, er at jeg syns det er rart så få er opptatt av særegen design, altså at få virker kritiske til at "designeren" har tjent penger på en skamløs kopi. Generelt strikkedesignere som helt tydelig har kopiert noen andre, enten med få eller ingen endringer. Det gjelder også større garnprodusenter når de kopierer mindre kjente designere. Drops er jo en versting der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som irriterer meg grenseløst - og det gjelder i samtlige grupper jeg er med i - er folk som absolutt må skrive på dialekten sin. Helst en krøkkete en, totalt uforståelig for andre enn sambygdingene der inne i den bittelille, fraflyttede, bortgjemte kroken de kommer fra som ingen har hørt om. «I tæjnkto i skojlla færr te grandobyjgdji te vikkjio, men dæ vørtji færr myttjy snæ te nattå, sau vægojn æ oframjkømmelje!» :sprettoy:

Også blir de dritsure når admin sletter, og minner om at innlegg ifølge reglene for gruppa skal skrives på bokmål eller nynorsk. Da skriver de rasende kommentarer - på dialekten sin. :roll:

Anonymkode: d2362...9d7

:fnise: Å herregud, nå lo jeg høyt! 

Anonymkode: 03334...756

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Å herregud, nå lo jeg høyt! 

Anonymkode: 03334...756

Ingenting å le av. Det er helt håpløst hva enkelte klarer å sette på trykk i den tro at de skriver forståelig Norsk. De kunne like godt ha skrevet latin i den tro at alle vil forstå hva de da uttaler seg om. 

På kg har vi regler for bokmål, nynorsk m.m. på facebook er det fritt frem med sms språk og dialetord fra 1850. 

Folk på facebook burde elst seg opp på denne tråden. Men de som trenger det mest, klarer vel neppe annet enn å skrive på face? 

Anonymkode: b2ac4...d34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ullvott skrev:

Er det å banne så det runger i kirka å si at man er ganske lei av Ganni-kopigenserne «Kristianes bølgegenser» og «Kristianes høstgenser»? :fnise: Og hva er egentlig greia med de genserne? Det skal godt gjøres å få dem til å se kledelige ut, i alle fall! 

Nei... :fnise:

Og når noen skriver "er det noen som har strikket Kristianes bølgegenser her?", da ruller jeg iallfall nesten øynene ut av skallen...

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ullvott skrev:

Er det å banne så det runger i kirka å si at man er ganske lei av Ganni-kopigenserne «Kristianes bølgegenser» og «Kristianes høstgenser»? :fnise: Og hva er egentlig greia med de genserne? Det skal godt gjøres å få dem til å se kledelige ut, i alle fall! 

Jeg har faktisk sett ei dame som virkelig kledde en slik genser. Denne dama kunne ikledd seg en søppelsekk og fått det til å se ut som siste mote.

Alle andre, spesielt det flertallet uten modellkropp, nah.

Anonymkode: 9f42a...a33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en dame på noen av disse strikke sidene. Hun strikker ikke mye pent, men tar visst på seg oppdrag. Da spør hun om hva hun kan ta for å strikke feks ett pannebånd. Så skriver hun: Er kun ute etter pris, andre kommentarer ønskes IKKE. Hun høres KO helt gal ut, noe jeg trur hun er også. Er så lei den kjærringa, kjenner jeg koker bare av å se bildet og navnet hennes.

Anonymkode: f2080...ed0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var medlem av diverse hyttegrupper på Facebook, helt til jeg til slutt ikke orket mer. Trodde det var hytter det handlet om, men egentlig er det hyttehobby. 

«Jeg har arvet dette antikke skapet, det var min tipptippoldefars. Bør jeg male det i gråhvitt eller grått?» 😳😱

»Jeg har malt hele hytta grå. Gubben er sur. Menn asså, eller hva jenter?» 💖

«Skal gå amok med malekosten - bør jeg ta standard-kjip-nevnt-før-hundre-ganger-grååå-selvfølgelig-grå farge nr en, to eller tre?» 

Hvorfor skal alle hytter og alt inni plutselig være grått - den kjedeligste fargen i verden? Tipper mange kommer til å angre seg om noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Selfie skrev:

Hvorfor skal alle hytter og alt inni plutselig være grått - den kjedeligste fargen i verden? Tipper mange kommer til å angre seg om noen år. 

Grå er den seneste trendfargen. Hvis jeg ikke husker feil utifra hva en interiørdesigner sa så forandrer trendfargene seg i femårsperioder. Akkurat i denne tidsperioden er det lyse gråfarger som er trenden. Det er forsåvidt også en ganske nøytral farge som passer det meste.

Om et par år så skifter trenden til noe annet, da kommer sikkert de samme folka til å klage over at gubben er sur fordi de har malt hele hytta i knæsje oransje farger med turkisblå innslag. eller no...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmelise skrev:

Grå er den seneste trendfargen. Hvis jeg ikke husker feil utifra hva en interiørdesigner sa så forandrer trendfargene seg i femårsperioder. Akkurat i denne tidsperioden er det lyse gråfarger som er trenden. Det er forsåvidt også en ganske nøytral farge som passer det meste.

Om et par år så skifter trenden til noe annet, da kommer sikkert de samme folka til å klage over at gubben er sur fordi de har malt hele hytta i knæsje oransje farger med turkisblå innslag. eller no...

Nettopp fordi det er en trend, så burde folk skjønne at de ikke skal male ting og vegger som ikke kan gjøres ugjort. Sukk. 

 

Før Facebookgruppene gjorde sitt inntog, visste jeg ikke at det fantes så mange idioter i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmelise skrev:

Grå er den seneste trendfargen. Hvis jeg ikke husker feil utifra hva en interiørdesigner sa så forandrer trendfargene seg i femårsperioder. Akkurat i denne tidsperioden er det lyse gråfarger som er trenden. Det er forsåvidt også en ganske nøytral farge som passer det meste.

Om et par år så skifter trenden til noe annet, da kommer sikkert de samme folka til å klage over at gubben er sur fordi de har malt hele hytta i knæsje oransje farger med turkisblå innslag. eller no...

Ha ha, avsporing, men jeg gleder meg til caffelatte blir moderne igjen, for da blir stuen min moderne igjen :fnise:

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ullvott skrev:

Ha ha, avsporing, men jeg gleder meg til caffelatte blir moderne igjen, for da blir stuen min moderne igjen :fnise:

 

og soverommet mitt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emmelise skrev:

Grå er den seneste trendfargen. Hvis jeg ikke husker feil utifra hva en interiørdesigner sa så forandrer trendfargene seg i femårsperioder. Akkurat i denne tidsperioden er det lyse gråfarger som er trenden. Det er forsåvidt også en ganske nøytral farge som passer det meste.

Om et par år så skifter trenden til noe annet, da kommer sikkert de samme folka til å klage over at gubben er sur fordi de har malt hele hytta i knæsje oransje farger med turkisblå innslag. eller no...

Trodde det var Minty Breeze, jeg. Eventuelt st. Pauls Blue eller Deco Blue...

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så et bilde hvor noen hadde lagt kontaktplast i trappa som skulle se ut som hvitoljet eik. Det lyste plast lang vei i tillegg til at det var  lagt skjevt på og var uvevnt kuttet.  Så ut som det var gjort av en haug med unger i halvmørke. Så helt jævlig ut.  Tror bildet fikk 30 positive kommentarer og sikkert 100 likes.  Er noe av de mest harry jeg har sett.  Selger de huset er det første de nye eierene kommer til å gjøre å rive av den plasten!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ullvott skrev:

Ha ha, avsporing, men jeg gleder meg til caffelatte blir moderne igjen, for da blir stuen min moderne igjen :fnise:

 

 

3 timer siden, Emmelise skrev:

og soverommet mitt :fnise:

Og kjøkkenet mitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2017 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Det er en dame på noen av disse strikke sidene. Hun strikker ikke mye pent, men tar visst på seg oppdrag. Da spør hun om hva hun kan ta for å strikke feks ett pannebånd. Så skriver hun: Er kun ute etter pris, andre kommentarer ønskes IKKE. Hun høres KO helt gal ut, noe jeg trur hun er også. Er så lei den kjærringa, kjenner jeg koker bare av å se bildet og navnet hennes.

Anonymkode: f2080...ed0

Tror jeg vet hvem du mener :fnise: Om hun er på Strikkesiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var Minty Breeze, jeg. Eventuelt st. Pauls Blue eller Deco Blue...

Anonymkode: a567d...dcd

Jada, i interiørgruppene skal alle male St. Pauls Blue. Men på hytta skal alt være grått... den blå trenden har ikke nådd hyttene enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt fascinert over hvor lite impulskontroll enkelte har så snart de får fatt i kalkmaling eller kontaktplast. Det kan være stilig på rett sted men hobbygrupper og interiørgrupper på facebook er en studie i horrible ideer. Nesten så jeg tror noen lar det gå sport i å være mest mulig oppfinnsom og finne nye helt ville måter/steder å bruke det på.
Nå er ikke jeg så glad i mørke farger og blåtoner men jeg har forståelse for at mange synes det er fint og at det er in og greier. Det jeg ikke skjønner er hva som fikk ei dame til å male hele entreen, inkludert dører og dørkarmer, i én og samme mørke matte blågrå fargen... :rolleyes: Hun angret visst etterpå og det skjønner jeg veldig godt.

Nå er jeg litt slem men jeg vrir meg i smerte hver gang noen legger ut bilde av disse pyntegjenstandene laget av gamle kopper, der det skal se ut som at det renner ting ut av koppen og utover fatet. Jeg har enda til gode å se noen utgaver som er i nærheten av å være fine. Jeg skjønner ikke greia. Det må da finnes mange andre fine prosjekter de kan gjøre med gamle kopper!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg blir litt fascinert over hvor lite impulskontroll enkelte har så snart de får fatt i kalkmaling eller kontaktplast. Det kan være stilig på rett sted men hobbygrupper og interiørgrupper på facebook er en studie i horrible ideer. Nesten så jeg tror noen lar det gå sport i å være mest mulig oppfinnsom og finne nye helt ville måter/steder å bruke det på.
Nå er ikke jeg så glad i mørke farger og blåtoner men jeg har forståelse for at mange synes det er fint og at det er in og greier. Det jeg ikke skjønner er hva som fikk ei dame til å male hele entreen, inkludert dører og dørkarmer, i én og samme mørke matte blågrå fargen... :rolleyes: Hun angret visst etterpå og det skjønner jeg veldig godt.

Nå er jeg litt slem men jeg vrir meg i smerte hver gang noen legger ut bilde av disse pyntegjenstandene laget av gamle kopper, der det skal se ut som at det renner ting ut av koppen og utover fatet. Jeg har enda til gode å se noen utgaver som er i nærheten av å være fine. Jeg skjønner ikke greia. Det må da finnes mange andre fine prosjekter de kan gjøre med gamle kopper!

Den koppe-greia ble jeg nysgjerrig på. Aldri sett før! Vis et eksempel, a! :jepp:

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den koppe-greia ble jeg nysgjerrig på. Aldri sett før! Vis et eksempel, a! :jepp:

Anonymkode: d2362...9d7

De kalles visst "sveve-kopp". Nå skal det sies at dette eksemplet er et av de bedre jeg har sett. I mange tilfeller får jeg assosiasjoner til en syk kopp som spyr på tefatet...

15401128_10211559183914453_3696366130339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...