Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når strikketøyet er ferdig, så skal det danderes. Helst oppå et saueskinn, 4-5 yndige plagg sirlig plassert lett overlappende, med ermer og bein brettet kunstferdig. Noen blomster må man ha rundt (helst oppå), noe gammelt og shabby chic i nærheten, lapper i gråpapir knytt rundt med grov hyssing. Und so weiter und so weiter.

Jeg har lyst til å se hvordan plaggene ser ut, jeg, ikke hvor søtt du klarer å dandere hentesettet ditt på interiør-instagram-vis.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Luka_S said:

Når strikketøyet er ferdig, så skal det danderes. Helst oppå et saueskinn, 4-5 yndige plagg sirlig plassert lett overlappende, med ermer og bein brettet kunstferdig. Noen blomster må man ha rundt (helst oppå), noe gammelt og shabby chic i nærheten, lapper i gråpapir knytt rundt med grov hyssing. Und so weiter und so weiter.

Jeg har lyst til å se hvordan plaggene ser ut, jeg, ikke hvor søtt du klarer å dandere hentesettet ditt på interiør-instagram-vis.

Jeg får innimellom inntrykk av at de danderer så voldsomt for å skjule at plaggene egentlig ikke ser ut, skjeve stolper og ulik lengde på bein og ermer etc.... ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Den overdrevne bruken av europaller. Gjennom jobben kommer jeg ganske ofte borti slike paller. Ikke snakk om at en europalle skal inn i mitt hus. Noe så skittnt og ekkelt. Vet dere hva en slik palle går igjennom i sin levetid? 

Alt mulig blir fraktet på slike paller, fra mat til diverse farlige kjemilalier. 

Jeg har selv opplevd at en slik palle ble brukt til å lagre dunker med ulike kjemikalier til bruk på jobb hvor en dunk har lekket ned på gulvet og fikk tid til å trekke godt inn i treverket.  Pallen ble jo brukt videre, de er jo dyre.  Så lenge den brukes ute og til transport av varer er det ikke farlig. 

Problemet er hvis noen får en slik forurenset palle inn på soverommet eller i stua for den del da kan personer bli eksponert for fremmedstoffer som er mer helsefarlige, enn hagemøbler fra bohus. 

Anonymkode: e6599...dfb

Enig. Og kabeltromler! De er ofte ikke laget i rent treverk heller. Var en dame som kom innom der jeg jobber for å høre om vi ga bort tromler. Og joda, det gjør vi jo. I allfall de vi ikke får pant på. Og så valgte hun ut de som er litt slitt og shabby. Det er jo også de vi har dratt gjennom kuruker, nylig møkra åkre osv. Ikke noe jeg ville hatt I hus akkurat :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, onyx skrev:

Jeg får innimellom inntrykk av at de danderer så voldsomt for å skjule at plaggene egentlig ikke ser ut, skjeve stolper og ulik lengde på bein og ermer etc.... ;)

Mange med bare plagget på en kleshenger har så skjeve knappestolper, og eller dårlig håndarbeid uten at de verken ser det selv eller kamuflerer, at det er flaut. Når de i tollegg skriver håper mottaker blir fornøyd, da blir jeg flau. Hadde jeg strikket eller vært mottaker av mye av det folk legger ut så hadde jeg ikke demonstrert for hele verden hvor dårlig håndtverk enkelte gjør. Det handler i 99,9 % av tilfellene om nøyaktighet og å gi seg litt tid både med strikkingen og monteringen, elelr syarbeidet. 

Anonymkode: e47f7...92a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Luka_S skrev:

Når strikketøyet er ferdig, så skal det danderes. Helst oppå et saueskinn, 4-5 yndige plagg sirlig plassert lett overlappende, med ermer og bein brettet kunstferdig. Noen blomster må man ha rundt (helst oppå), noe gammelt og shabby chic i nærheten, lapper i gråpapir knytt rundt med grov hyssing. Und so weiter und so weiter.

Jeg har lyst til å se hvordan plaggene ser ut, jeg, ikke hvor søtt du klarer å dandere hentesettet ditt på interiør-instagram-vis.

Jeg syns det er helt greit, jeg. Fine bilder er inspirerende for meg. Og mye bedre enn de som tar bilde i dårlig lys, sånn at du ikke aner hvordan fargene egentlig ser ut. Når det virker mest som de har tatt bildet for sin egen del, ikke for å kommunise eller ta hensyn til mottaker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera Vinge skrev:

Jeg syns det er helt greit, jeg. Fine bilder er inspirerende for meg. Og mye bedre enn de som tar bilde i dårlig lys, sånn at du ikke aner hvordan fargene egentlig ser ut. Når det virker mest som de har tatt bildet for sin egen del, ikke for å kommunise eller ta hensyn til mottaker.

Ja, det er inspirerende med fine bilder, men ikke når det er så dandert og overlesset med alt mulig dill slik at man ikke ser plagget i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Luka_S skrev:

Ja, det er inspirerende med fine bilder, men ikke når det er så dandert og overlesset med alt mulig dill slik at man ikke ser plagget i det hele tatt.

Neida, enig i det. Generelt er det fint å få sett plagget, om det er avbildet av en privatperson eller i en oppskrift. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Luka_S said:

Ja, det er inspirerende med fine bilder, men ikke når det er så dandert og overlesset med alt mulig dill slik at man ikke ser plagget i det hele tatt.

Helt enig. Ofte er det sånn at man ikke får sett plagget skikkelig, til og med i oppskrifter! Utrolig mange ganger irriterer jeg meg over alle disse flotte bildene som ikke engang viser hvordan plagget faktisk ser ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte irriterende, bare uforståelig: alle som måå strikke rundfelling fordi de ikke vil sy og klippe for å sette i ermer, men å sy å klippe for å montere kofte er ikke noe problem. Dette skjønner jeg bare ikke 🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Får litt vondt i kroppen når jeg ser enkelte oversettelser fra norsk til engelsk i ymse strikkegrupper. Til og med Google Translate ville gjort en bedre jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bolla2 skrev:

Ikke direkte irriterende, bare uforståelig: alle som måå strikke rundfelling fordi de ikke vil sy og klippe for å sette i ermer, men å sy å klippe for å montere kofte er ikke noe problem. Dette skjønner jeg bare ikke 🤔

Men det blir jo mindre klipping og søm, da. Altså, hvis du mener at noen strikker rundfelling, men klipper opp fronten, så er det jo to mindre klipp og søm hvis man slipper ermehullene. Jeg har for øvrig bare strikket kofte med isydde ermer en gang, og det gikk greit, men det var jo mer jobb enn rundfelling og bare klippe opp foran. I tillegg til at det var jobb for å få det pent, med riktig størrelsesforhold mellom ermer og hull, strikking og søm og belegg osv.

Nå kom jeg på at du kanskje mente at noen ikke vil ha isydde ermer på en genser, mens de strikker rundfelt kofte. Hvis det er det du mener er jeg litt mer enig med deg, men ikke helt. Da jeg personlig syns oppklipping av kofte foran er kjapt og greit, mens jeg opplevde å sette i ermer som overkommelig, men samtidig mer plundrete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera Vinge skrev:

Men det blir jo mindre klipping og søm, da. Altså, hvis du mener at noen strikker rundfelling, men klipper opp fronten, så er det jo to mindre klipp og søm hvis man slipper ermehullene. Jeg har for øvrig bare strikket kofte med isydde ermer en gang, og det gikk greit, men det var jo mer jobb enn rundfelling og bare klippe opp foran. I tillegg til at det var jobb for å få det pent, med riktig størrelsesforhold mellom ermer og hull, strikking og søm og belegg osv.

Nå kom jeg på at du kanskje mente at noen ikke vil ha isydde ermer på en genser, mens de strikker rundfelt kofte. Hvis det er det du mener er jeg litt mer enig med deg, men ikke helt. Da jeg personlig syns oppklipping av kofte foran er kjapt og greit, mens jeg opplevde å sette i ermer som overkommelig, men samtidig mer plundrete.

Jeg lager min egen variant,. Strikker frem og tilbake på kofter med mønster bare oppe, inntil armene er satt i og mønsteret påbegynnes, da strikker jeg rundt. Dermed må jeg bare klippe i bærestykket. Mye enklere, selv for en erfaren strikker. 

Å sy i armer er ikke mye arbeid, men det er nøyaktighetsarbeid. Mange klager på facebook over at det rakner både i armhull og front etter at de har sydd og klippet. Men da kan de umulig ha brukt tette nok sting og sydd skikkelig før klippingen. 

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager min egen variant,. Strikker frem og tilbake på kofter med mønster bare oppe, inntil armene er satt i og mønsteret påbegynnes, da strikker jeg rundt. Dermed må jeg bare klippe i bærestykket. Mye enklere, selv for en erfaren strikker. 

Å sy i armer er ikke mye arbeid, men det er nøyaktighetsarbeid. Mange klager på facebook over at det rakner både i armhull og front etter at de har sydd og klippet. Men da kan de umulig ha brukt tette nok sting og sydd skikkelig før klippingen. 

Anonymkode: e8bf9...10c

Nei, det er mulig det ikke er mye arbeid med ermer hvis man har gjort det noen ganger, men jeg kan forstå hvorfor det virker litt avskrekkende for folk hvis man ikke er så dreven på akkurat det. Jeg er hvertfall veldig nøye med detaljene og husker jeg var redd det ikke skulle bli pent da jeg klippet og sydde i ermer, og brukte nok en del unødvendig tid på å ta det veldig forsiktig. Men, jeg stusser også på at folk klager på at ting rakner osv. Når man gjør noe såpass spesielt som å klippe i et strikketøy man har brukt masse tid på, har jeg hvertfall forsikret meg om å sy støttesømmen tilstrekkelig godt nok og at jeg har brukt riktig type garn til riktig metode. Hvis det er lenge siden jeg har gjort noe på en bestemt måte, tar jeg gjerne et ekstra google-søk for å forsikre meg om at jeg ikke gjør noe som kan ødelegge strikketøyet.

Men jeg ser ut fra hva du skriver at preferanser kan variere veldig. Jeg strikker alle jakker rundt, bortsett fra de i veldig tykt garn, uavhengig av om det er mønster. Bare fordi jeg syns det er så mye mindre jobb å klippe opp enn å strikke alle vrangpinnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ke tydar ditta då? Er folk blitt så gamle på facebook nå at de har glemt norsk rettskriving fra folkeskolen :klo:

 

 Ane itj Kerr du ska gjørrå men send meg et bilde da
 

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ke tydar ditta då? Er folk blitt så gamle på facebook nå at de har glemt norsk rettskriving fra folkeskolen :klo:

 

 Ane itj Kerr du ska gjørrå men send meg et bilde da
 

Anonymkode: e8bf9...10c

Går ut fra du mener "hva betyr dette, da?".

Det du har sitert betyr "aner ikke hva du skal gjøre, men send meg et bilde, da".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk og lov for denne tråden :hallo: til TS

Nå er jeg så dritt lei av folk i Koftegruppa på facebook at jeg holder på å spy :spy:

Tone Loeng, en av starterne av koftegruppa på facebook var så glup at hun opprettet en egen siden med det klingende like navnet: Koftegruppa.no (nei, jeg har ikke tenkt å linke til den siden :sur: ) Facebookgruppen er gratis å være medlem av, mens Koftegruppa.no der koster det den nette sum av kr. 40.00 å slippe inn. (Oppskriftene er de samme i begge gruppene). Her er en som skal tjene raske penger på kopiering, ja. 

Når her og en skal lage et nytt innlegg om at nå har jeg betalt for å være med i koftegruppa.no eller nå skjønner jeg ingenting innlegg fordi jeg har fått en faktura i nettbanken der jeg blir avkrevd for betaling og fakturaen er skrevet med engelsel og norsk tekst, for så å spørre om de blir svindlet, da altså :raven: :alice: :raven: :alice:

Hele facebooken min er jo fyllt opp med tåpelige spørsmål fra (unnskyld) kjerringer som ikke forstår noen ting. :rasende:

Og kaster eller modererer moderatorene bort overnevnte, NEI. Hvorfor? Fordi det er god og forvirrende reklame for koftegruppa.no :klo:

Takk igjen for tråden og om noe gadd å lese mitt stårste raseriutbrudd så lang. 

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk og lov for denne tråden :hallo: til TS

Nå er jeg så dritt lei av folk i Koftegruppa på facebook at jeg holder på å spy :spy:

Tone Loeng, en av starterne av koftegruppa på facebook var så glup at hun opprettet en egen siden med det klingende like navnet: Koftegruppa.no (nei, jeg har ikke tenkt å linke til den siden :sur: ) Facebookgruppen er gratis å være medlem av, mens Koftegruppa.no der koster det den nette sum av kr. 40.00 å slippe inn. (Oppskriftene er de samme i begge gruppene). Her er en som skal tjene raske penger på kopiering, ja. 

Når her og en skal lage et nytt innlegg om at nå har jeg betalt for å være med i koftegruppa.no eller nå skjønner jeg ingenting innlegg fordi jeg har fått en faktura i nettbanken der jeg blir avkrevd for betaling og fakturaen er skrevet med engelsel og norsk tekst, for så å spørre om de blir svindlet, da altså :raven: :alice: :raven: :alice:

Hele facebooken min er jo fyllt opp med tåpelige spørsmål fra (unnskyld) kjerringer som ikke forstår noen ting. :rasende:

Og kaster eller modererer moderatorene bort overnevnte, NEI. Hvorfor? Fordi det er god og forvirrende reklame for koftegruppa.no :klo:

Takk igjen for tråden og om noe gadd å lese mitt stårste raseriutbrudd så lang. 

Anonymkode: e8bf9...10c

Jeg er så enig!!!! 

Har meldt meg ut eller sluttet å følge samtlige hobbygrupper jeg noen gang har vært medlem av, for de forpestes jo av gamle kjerringer med all slags spørsmål og kommentarer. "Takk for medlemsskap" "Genser nr 5 ferdig" "Nå blir det sofaen og strikketøyet resten av dagen" "Se på den søte katta mi som leker med garnet" Gjerne supplert med dårlige bilder tatt i dårlig lys av ting som, pent sagt, ikke ser ut ( verken i måneskinn, dårlig innelys eller dagslys)

Synd, for jeg liker egentlig å bli inspirert av andres strikking, men så er det noen få som forpester hele grupper. Kanskje en strikkegruppe for oss under 40 hadde vært tingen?

Anonymkode: a044e...e36

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synd, for jeg liker egentlig å bli inspirert av andres strikking, men så er det noen få som forpester hele grupper. Kanskje en strikkegruppe for oss under 40 hadde vært tingen?

Anonymkode: a044e...e36

Jeg blir gjerne med, er fortsatt under 40 i noen måneder til. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

mens Koftegruppa.no der koster det den nette sum av kr. 40.00 å slippe inn

Anonymkode: e8bf9...10c

Jeg leste den setningen så jævlig feil første gangen og trodde det stod 40 000. Og selvsagt begynte jeg å lure på hvem i helvete betaler 40 000 kr for å være med i en koftegruppe for å få mønstre som er tilgjengelige for gud og hvermannsen? Veldig glad jeg leste det et par ekstra ganger for sikkerhets skyld.

Samtidig... disse mønstrene er vel også egentlig beskyttet? Hun har vel sådan sett egentlig ikke lov til å ta betalt ?

Endret av Emmelise
skriveleif
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2018 den 22.01, Emmelise skrev:

Jeg leste den setningen så jævlig feil første gangen og trodde det stod 40 000. Og selvsagt begynte jeg å lure på hvem i helvete betaler 40 000 kr for å være med i en koftegruppe for å få mønstre som er tilgjengelige for gud og hvermannsen? Veldig glad jeg leste det et par ekstra ganger for sikkerhets skyld.

Samtidig... disse mønstrene er vel også egentlig beskyttet? Hun har vel sådan sett egentlig ikke lov til å ta betalt ?

Gamle mønstre er lov å dele, da de ikke lengre er i salg fra produsentene. Det idiotiske er å lage samme navn på nettsiden som på facebookgruppa. Lite gjennomtenkt når gamle folk ikke vet opp og ned på en tråd :ler:

Akkurat som gamle bøker, ukeblader og aviser. De kan og fritt og gratis leses på nettet. Jeg tror alt av bøker m.m. ligger på Nasjonalbiblioteket.no. 

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...