Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:fnise:  der traff du spikeren på hodet. Må bare surre litt tråd på spikeren, male med kalkmaling før jeg vasker hele rukkelet i eddik etterpå.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@pulverheksa Kalkmaling!! :alice: At jeg kunne glemme å nevne det! Annie Sloan fortjener å havne i fengsel for alle grusomhetene den hersens kalkmalingen hennes har bidratt til. 

Anonymkode: aee6c...27c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagererpå de som må legge ut halve livshistorien sin når de legger ut bilder av noe de har laget ja :fnise: 

Anonymkode: 1d14b...363

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er smått lei av de evinnelige spørsmålene om hvor ofte man skal felle masker, også. Det aller verste er når det faktisk er tall som går opp i hverandre, som f.eks at man har 200 masker på en rundpinne og skal felle 20. Hvor ofte skal man felle da, mon tro? Og hvor mange masker skal man sitte igjen med etterpå? :klo:
Det er direkte skremmende at voksne, myndige, mennesker, trolig med både boliglån og egen inntekt, ikke klarer å regne ut noe så banalt  helt av seg selv.

Anonymkode: aee6c...27c

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er smått lei av de evinnelige spørsmålene om hvor ofte man skal felle masker, også. Det aller verste er når det faktisk er tall som går opp i hverandre, som f.eks at man har 200 masker på en rundpinne og skal felle 20. Hvor ofte skal man felle da, mon tro? Og hvor mange masker skal man sitte igjen med etterpå? :klo:
Det er direkte skremmende at voksne, myndige, mennesker, trolig med både boliglån og egen inntekt, ikke klarer å regne ut noe så banalt  helt av seg selv.

Anonymkode: aee6c...27c

For ikke å snakke om at vi har Google og der finnes nok 100 forskjellige sider som forteller deg nøyaktig hvordan du gjør det!

 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. glemte å nevne at uansett strikkeproblem, så har jeg et superhemmelig triks; å prøve seg frem! :ninja:

Det virker i de aller fleste tilfeller og jeg har vært borti mange problemer. Men så var det den latskapen da. 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over spørsmål som "hvor mange masker trenger jeg til voksensokker?" når folk ikke skriver noe som helst om verken garn eller pinnestr. Er også medlem av ei gruppe med diy-tips, og folk spør hva de kan lage av alt mulig! "Hva kan jeg bruke tomme medisinbeger til?" Får lyst til å henvise til hun dama på prixreklamen.. Sorry, altså, men man trenger ikke gi ALT nytt liv, noe kan fint havne i søpla..

Jeg er med i en del grupper, og medlte meg inn for å få inspirasjon. Dessverre fører det til mest irritasjon, da jeg synes de fleste innleggene bare er teite spørsmål og de fleste av bildene er av alt for dårlig kvalitet (typ tatt i et mørkt rom med mobiltelefon så man verken ser farger eller noe annet) til at jeg får noe inspirasjon av å se på det. 

Anonymkode: b9968...9bb

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over spørsmål som "hvor mange masker trenger jeg til voksensokker?" når folk ikke skriver noe som helst om verken garn eller pinnestr. Er også medlem av ei gruppe med diy-tips, og folk spør hva de kan lage av alt mulig! "Hva kan jeg bruke tomme medisinbeger til?" Får lyst til å henvise til hun dama på prixreklamen.. Sorry, altså, men man trenger ikke gi ALT nytt liv, noe kan fint havne i søpla..

Jeg er med i en del grupper, og medlte meg inn for å få inspirasjon. Dessverre fører det til mest irritasjon, da jeg synes de fleste innleggene bare er teite spørsmål og de fleste av bildene er av alt for dårlig kvalitet (typ tatt i et mørkt rom med mobiltelefon så man verken ser farger eller noe annet) til at jeg får noe inspirasjon av å se på det. 

Anonymkode: b9968...9bb

Helt enig i det du skriver. Er med i et par slike grupper og gidder sjelden gå inn der mer. Er så dritt lei Lothepus genser og Lothepus lua! Hva er det med at alle må strikke absolutt det samme? Er det en slags "religiøs" greie? 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg også over en dame som går igjen flere steder som legger ut oppskrifter som sine egne, selv om de er stjålet fra andre og redigert minimalt. Husker en kollega som entusiastisk viste meg en kjole denne damen hadde "designet", når faktum var at hun kun har modifisert smått på en gratisoppskrift fra Drops. Sykt frekt, har bare aldri orket på ta opp diskusjonen. 

Anonymkode: 428d3...35b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i det du skriver. Er med i et par slike grupper og gidder sjelden gå inn der mer. Er så dritt lei Lothepus genser og Lothepus lua! Hva er det med at alle må strikke absolutt det samme? Er det en slags "religiøs" greie? 

Anonymkode: dd083...0f3

Jeg er aktiv på instagram og følger mange strikkeprofiler. Der strikker mange også det samme, men jeg synes folk er mye flinkere til å ta gode bilder og vise frem. Da får man ikke den samme følelsen av at man har sett det før. 

Blir også ganske irritert av spørsmål om hvilket BILLIG garn som passer til den og den oppskriften. Synes det er så useriøst med folk som bare strikker med møkkagarn fra europris og nille. Det inspirerer ikke meg, i alle fall.

Anonymkode: b9968...9bb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over spørsmål som "hvor mange masker trenger jeg til voksensokker?" når folk ikke skriver noe som helst om verken garn eller pinnestr. Er også medlem av ei gruppe med diy-tips, og folk spør hva de kan lage av alt mulig! "Hva kan jeg bruke tomme medisinbeger til?" Får lyst til å henvise til hun dama på prixreklamen.. Sorry, altså, men man trenger ikke gi ALT nytt liv, noe kan fint havne i søpla..

 

Anonymkode: b9968...9bb

Dette irriterer meg også grønn.  De prix reklame folka har ikke hentet inspirasjonen ut av løse lufta de heller... :) 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antbug

Vi får snu på det og heller tenke på hvor bra det er at det finnes folk som stiller så dumme spørsmål og har så dårlig smak. Da får jo vi andre anledning til å lage skrytetråder om hvor mye bedre vi er :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, onyx skrev:

Ser så mange lage skikkelige stygge ting som de så gir bort til en uskyldig sjel som må slite med faenskapet... Jeg sliter nok med det ungene lager i barnehagen, jeg vil ikke ha "dorullnisser" laget av voksne heller!

Det mente jeg også før jeg oppdaget Dorullnissene på Instagram. Kan godt tenke meg et familieportrett i dorull! :)

Anonymkode: 532af...8af

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ikke å snakke om den klassiske; poste et bilde av ferdig arbeid, samtidig klage litt over alle feilene. Når noen da forsiktig tipser om hvordan unngå disse i fremtiden, så blir vedkommende dritsur over kritikken.. uhemmet skryt er alt som aksepteres, men heldigvis er det langt igjen til Mfb-tilstander... :)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg når jenter poster bilder av klær de har sydd. -så viser de klærne frem i posering som fremhever deres flotte figur. Nærbilder av hvordan buksa sitter på rumpa, over puppene. Kanskje det bare er meg, mem måten de har tatt bildene på får meg til å tenke at de er mer opptatt av å publisere kroppen sin, enn håndarbeidet.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Jeg er aktiv på instagram og følger mange strikkeprofiler. Der strikker mange også det samme, men jeg synes folk er mye flinkere til å ta gode bilder og vise frem. Da får man ikke den samme følelsen av at man har sett det før. 

Blir også ganske irritert av spørsmål om hvilket BILLIG garn som passer til den og den oppskriften. Synes det er så useriøst med folk som bare strikker med møkkagarn fra europris og nille. Det inspirerer ikke meg, i alle fall.

Anonymkode: b9968...9bb

Nille sitt garn er helt greit til barnetøy, de vokser jo ut av det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...