Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måtte finne en slik gruppe bare for å se, og må si noe av det er litt spesielt der. Og det lages jo ting ut av alt... 

Lo godt av en flaske First Price oppvaskmiddel og en oppvaskkost i litt plast da. Jeg trur jeg hadde tenkt litt om jeg hadde fått det i julegave... 

Anonymkode: 31220...b03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9

På 14.11.2017 den 19.37, Minlillesky skrev:

Tror jeg vet hvem du mener :fnise: Om hun er på Strikkesiden :) 

 

På 11.11.2017 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Det er en dame på noen av disse strikke sidene. Hun strikker ikke mye pent, men tar visst på seg oppdrag. Da spør hun om hva hun kan ta for å strikke feks ett pannebånd. Så skriver hun: Er kun ute etter pris, andre kommentarer ønskes IKKE. Hun høres KO helt gal ut, noe jeg trur hun er også. Er så lei den kjærringa, kjenner jeg koker bare av å se bildet og navnet hennes.

Anonymkode: f2080...ed0

Er det hun som aldri klarer å få begge sokkene like store, og de som bemerker det får masse kjeft av de andre som svarer? 

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall åpenbart hvorfor brannvesenet er overarbeidet i desember... 

Guri, så mange stygge og brannfarlige lysoppsatser de lager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2017 den 22.41, Leo skrev:

Et gammelt skap i massiv eik malt med kalkmaling og påsatt "bling-bling" :grine: Hadde det enda vært pent malt i hvitt! Men, neida... :(

Lintøyskap.jpg

Åh herreguuuud! Fatter ikke folk at de ødelegger fine, antikke ting når de holder på slik? De burde heller restaurere dem og hvis de finner ut at stilen ikke passer hos dem, får de selge det videre. En ramponerer ikke gamle, fine møbler på den måten.

Det som har sjokkert meg, er at folk i en spesifikk gruppe henter inn rekved for å lage det de tror er fancy møbler, men som er stygt som fy, det lukter og er fullt i småkryp.

Det er ikke fancy og det er ikke en god ide

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 13.19, Dorey skrev:

Det er i allefall åpenbart hvorfor brannvesenet er overarbeidet i desember... 

Guri, så mange stygge og brannfarlige lysoppsatser de lager 

Jeg påpekte at en lysoppsats som var full i tøybånd, kongler og granbar var brannfarlig og fikk DEN skyllebøtten

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg påpekte at en lysoppsats som var full i tøybånd, kongler og granbar var brannfarlig og fikk DEN skyllebøtten

Anonymkode: cbb41...cdc

Man kan ikke påpeke sånne ting. Det er akkurat som på disse strikkesidene, der er det ei som ikke klarer å strikke etpar sokker eller votter like store. De som påpeker det får huden full :fnise: Samme med en som stadig legger ut noe på "Mat fra bunnen", men de er vel begge av det litt enkle slaget og får derfor masse skryt.

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest litt på strikkesida i det siste, og det forbauser meg hvor mange som ikke kan det aller ALLER viktigste når det kommer til strikking - strikkefasthet. Herregud.

Anonymkode: b9968...9bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest litt på strikkesida i det siste, og det forbauser meg hvor mange som ikke kan det aller ALLER viktigste når det kommer til strikking - strikkefasthet. Herregud.

Anonymkode: b9968...9bb

Klassiker:

A:  Hjelp! Strikker en genser med garn XYZ. På bandereolen står det 24 msk/10 cm med pinnestørrelse 3-4, i oppskriften står det 20 msk/10 cm med pinne 5. Hvor mange masker må jeg legge opp?
B:  Hvilken oppskrift?
C: Det kommer an på strikkefastheten og overvidden din. Hva er de?
D: Følger
A: Til C: Vet ikke. 
E: Du må måle
F: Til E: Nei, det må man da vel ikke. Jeg har strikket gensere og kofter i mange år og har aldri trengt å måle
G: Kan noen hjelpe meg å finne Mariusmønster med rundfelling. Liker ikke raglandsfelling så mye
C: Til F: Men strikkefasthet og bringemål varierer jo fra person til person
H: Følger
I: Følger
F: Til E: Nei, det stemmer ikke. Søskenbarnet til naboen min, grandtante Olga, og bestemor har alle samme strikkefasthet som meg, og vi har aldri opplevd noen problemer.
J: Bare legg opp 200 masker og så justerer du underveis.
K: Det heter RAGLAN!
L: Je var ik klar over at spåkpollitiet var her (himle med øynene-emoji)
A: Ser nå at oppskriften er med isatte ermer. Hvordan får jeg rundfelling? 

Og sånn går nu dagan ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Klassiker:

A:  Hjelp! Strikker en genser med garn XYZ. På bandereolen står det 24 msk/10 cm med pinnestørrelse 3-4, i oppskriften står det 20 msk/10 cm med pinne 5. Hvor mange masker må jeg legge opp?
B:  Hvilken oppskrift?
C: Det kommer an på strikkefastheten og overvidden din. Hva er de?
D: Følger
A: Til C: Vet ikke. 
E: Du må måle
F: Til E: Nei, det må man da vel ikke. Jeg har strikket gensere og kofter i mange år og har aldri trengt å måle
G: Kan noen hjelpe meg å finne Mariusmønster med rundfelling. Liker ikke raglandsfelling så mye
C: Til F: Men strikkefasthet og bringemål varierer jo fra person til person
H: Følger
I: Følger
F: Til E: Nei, det stemmer ikke. Søskenbarnet til naboen min, grandtante Olga, og bestemor har alle samme strikkefasthet som meg, og vi har aldri opplevd noen problemer.
J: Bare legg opp 200 masker og så justerer du underveis.
K: Det heter RAGLAN!
L: Je var ik klar over at spåkpollitiet var her (himle med øynene-emoji)
A: Ser nå at oppskriften er med isatte ermer. Hvordan får jeg rundfelling? 

Og sånn går nu dagan ...

På kornet! :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Lafemmemauvaise said:

Klassiker:

A:  Hjelp! Strikker en genser med garn XYZ. På bandereolen står det 24 msk/10 cm med pinnestørrelse 3-4, i oppskriften står det 20 msk/10 cm med pinne 5. Hvor mange masker må jeg legge opp?
B:  Hvilken oppskrift?
C: Det kommer an på strikkefastheten og overvidden din. Hva er de?
D: Følger
A: Til C: Vet ikke. 
E: Du må måle
F: Til E: Nei, det må man da vel ikke. Jeg har strikket gensere og kofter i mange år og har aldri trengt å måle
G: Kan noen hjelpe meg å finne Mariusmønster med rundfelling. Liker ikke raglandsfelling så mye
C: Til F: Men strikkefasthet og bringemål varierer jo fra person til person
H: Følger
I: Følger
F: Til E: Nei, det stemmer ikke. Søskenbarnet til naboen min, grandtante Olga, og bestemor har alle samme strikkefasthet som meg, og vi har aldri opplevd noen problemer.
J: Bare legg opp 200 masker og så justerer du underveis.
K: Det heter RAGLAN!
L: Je var ik klar over at spåkpollitiet var her (himle med øynene-emoji)
A: Ser nå at oppskriften er med isatte ermer. Hvordan får jeg rundfelling? 

Og sånn går nu dagan ...

Jeg er helt ny strikker, og er allerede oppgitt over alle innlegg av typen "jeg strikket denne oppskriften, men plagget ble så lite/stort? Har dere erfaringer med at denne oppskriften er liten/stor i størrelsen", eventuelt skylder de på garnet. Så tusen svar om "liten i størrelsen nei? De er jo store i størrelsen!". Oh. My. God. Kommer som regel inn en luring til slutt som forklarer strikkefasthet. 

Jeg har til og med kranglet med svigermor om dette, hun har strikket i sikkert 60 år. Hun kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke bare kunne ta et random garn av henne og følge oppskrifta slavisk, når garnet var HELT annerledes enn oppskrifta ba om. "Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor du skal gjøre det så vanskelig for deg selv, nå blir du sikkert å slutte å strikke før du i det hele tatt har begynt, når du nekter å prøve dette garnet jeg har til overs" var vel sånn cirka essensen i samtalen. Prøvelapp så hun hvertfall ikke vitsen med. Forklarer kanskje hvorfor ulldressen hun strikket i str 6 mnd passer sønnen min på 16 mnd perfekt nå. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett over nyttår begynner kjendisfarmen, og da vil det hagle av bilder med spørsmål etter oppskrifter. Også blir gensere/ kofter og luer hetende det samme som kjendisen som har det på...

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver strikkegenser som dukker opp på TV er tydeligvis et potensielt strikkeprosjekt. Og alle gensere må etterspørres på strikkegruppene. Nå er det en stjernegenser fra Jul i Blodfjell og genseren til hun som får mer og mer Gudbrandsdalsdialekt jo nærmere hjem hun kommer med NSB som er mest i vinden. 

Dette er ikke de verste genserne, altså. Det finnes mer åpenbare masseproduserte akrylkjøpegensere som også tydeligvis er av interesse. 

En annen ting som irriterer er det evinnelige gnålet etter alternative garn. Garnene skal koste sånn ca 5 kroner per nøste, være deilig og mykt å strikke med, OG for all del ikke klø; og TS er svært følsom for kløende garn, må vite ;) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sisti skrev:

Jeg er helt ny strikker, og er allerede oppgitt over alle innlegg av typen "jeg strikket denne oppskriften, men plagget ble så lite/stort? Har dere erfaringer med at denne oppskriften er liten/stor i størrelsen", eventuelt skylder de på garnet. Så tusen svar om "liten i størrelsen nei? De er jo store i størrelsen!". Oh. My. God. Kommer som regel inn en luring til slutt som forklarer strikkefasthet.

Oppgitte mål i oppskriften har sikkert ingenting med saken å gjøre heller... :ironi:

Skulle ønske strikkesidene kunne hatt festede innlegg med slike FAQs, men det blir vel litt for avansert for den gjengen der. Det virker som om ganske mange må ha støttekontakt bare for i det hele tatt å komme seg på facebook.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, allesote skrev:

Finnes det faktisk noen gode grupper?

Nei. Uansett hvilken gruppe man dumper borti viser den seg å være full av folk (les: idioter). Facebook-grupper er til for å gi næring til misantropen i deg.  :sukk:

Anonymkode: d2362...9d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av ganske mange broderigrupper på facebook.  Mange av dem gjelder kun korssting.
Og daglig ser jeg innlegg fra godt voksne mennesker som sier "Åååh, jeg har så lyst til å begynne med dette. Hvordan gjør jeg det?"

Altså... det er korssting. Nål, tråd og en tekstilbit og du er allerede godt på vei. Det finnes TUSENVIS av bildetutorials på hvordan man syr et korssting. Pinterest er full av dem. Bare bilder, null språk, ergo LETT å forstå. Og alikevel fylles opp gruppene med masse innlegg fra nybegynnere som vil vite "hvordan man starter".

Det irriterer meg grenseløst at det finnes mennesker der ute som er å ufattelig evneveike at de ikke finner ut av de grunnleggende tingene på egenhånd. Spesielt når det gjelder ting jeg lærte som seksåring liksom...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville også inn å lese på strikkesida, men de nekter å godkjenne meg! Jeg jobber jo i garnbutikk og alt! :fnise:

Anonymkode: ef125...5f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det full krangel om hjemmelagede tennbriketter og brann... 

Starter å føle meg sær på julegaver, men hadde nok tenkt mitt om jeg fikk 20 avisbiter dyppet i smeltet lysrester til jul. 

Anonymkode: 31220...b03

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 9.53, Skogkløver skrev:

Den stygge koppen minnet meg om da det for noen år siden av inn å lage "lysestake" til kubbelys med vinglass 🙈 de hadde altså spredd sukker eller noe på et fat, plassert en nisse eller en rose på fatet, før de plasserte et vinglass opp ned. For å toppe det hele knøt de på en sløyfe på stetten av glasset 😂 

Mulig jeg er rar, men jeg har små kubbelys på vinglass og synes det er kjempefint? Koppen derimot, var jævlig. Minner meg om hagesider hvor folk har en veltet krukke i bedet som liksom spyr ut lobelia.

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig greia med å dyppe alt (og da mener jeg absolutt alt) i betong? Fant noen fine, heklede julekuler (helklet rundt en liten ballong som så stikkes hull i). Jeg ville ha heklet dem f.eks i rødt og stivet dem, men neida, de skulle dyppes i betong og bli grå. Hvorfor???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...