Gå til innhold

Generelle erfaringer om ulike bilmerker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.3.2017 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp Suzuki eller Renault. Og da mener jeg aldri! Har ei venninne som sverger til Renault, men fytti for noen rævva biler. Suzuki sluker bensin. 

Anonymkode: 6a37e...928

Vi har motsatt erfaring med Suzukier. De ruster lite, trenger lite vedlikehold og bruker normalt med drivstoff. Lykke til videre med trollingen!

Anonymkode: a4ada...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av bilene du nevner har jeg hatt Mitsubishi, Ford, Mercedes og Nissan. Mitsubishien (en Accord) var god og kjøre, men helt latterlig dyr å skru på. Den ble solgt da den ruinerte meg fullstendig dersom den måtte en tur innom et verksted. Forden (Mondeo) var en helt ok bil, men jeg likte ikke å kjøre den. Veldig lite kjørecomfort og man fikk en plastikfølelse av hele bilen. Nissan (Navara, Primera, Corola og X-trail) har jeg jevnt over vært fornøyd med. Litt dyr å vedlikeholde og noe høyt drivstoff forbruk er det jeg kan sette fingeren på. Ellers var det god kjørecomfort i både Navaraen og X-trailen. De to andre snakker vi ikke om, drittbiler. Av alle disse er det uten tvil Mercedes (C og E klasse) jeg har vært mest fornøyd med. Billige deler og lite galt med dem. Knallgod kjørecomfort og lavt drivstoff forbruk (i dieselutgaven vel og merke). E-klassen har også helt latterlig god plass i bagasjerommet. 

 

Anonymkode: fc9b4...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitsubishien (en Accord) var god og kjøre, men helt latterlig dyr å skru på

Mitsubishi har aldri lagt en Accord. Men mener du Honda sin så passer din beskrivelse godt.

Anonymkode: c7595...c4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/26/2017 den 13.23, Cata skrev:

Peugeot: God kjørekomfort, forholdsvis billig i innkjøp, helgalvanisert. Stort verditap de første årene om du kjøper ny, noen utgaver har problemer med fjærer ifm. støtdemping, kan ha "elektronikkhikke" - får f.eks. varsling om motorfeil når det egentlig ikke er noen feil i det hele tatt.

Hvis du synes Peugeot har god kjørekomfort så bør du prøve noen andre biler også. De er rett og slett _ræva_ sammenliknet med det meste annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Citpensacola skrev:

Hvis du synes Peugeot har god kjørekomfort så bør du prøve noen andre biler også. De er rett og slett _ræva_ sammenliknet med det meste annet.

Har prøvd andre biler også. Peugeot er foran ganske mange av dem jeg har prøvd ellers. Av nyere biler kan nevnes Opel, Honda (Jazz), Seat (husker ikke hvilken modell), Renault (Megane) og Nissan (husker heller ikke der hvilken modell det var). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.3.2017 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Vi har motsatt erfaring med Suzukier. De ruster lite, trenger lite vedlikehold og bruker normalt med drivstoff. Lykke til videre med trollingen!

Anonymkode: a4ada...807

Trolling meg her og trolling meg der. Suzuki går under navnet skruzuki av en grunn. Klart noen biler er bedre enn andre, og de nyere modellene er bedre. Men kjære meg, man må få lov til å uttale seg fra erfaring. Nærtagen da, gitt. Vi kjøpte suzuki og har ikke vært annet enn på verksted med den siden den ble kjøpt. Med en gang noe er fikset, blir noe annet ødelagt på den.

Anonymkode: 6a37e...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 19.15, Citpensacola skrev:

Hvis du synes Peugeot har god kjørekomfort så bør du prøve noen andre biler også. De er rett og slett _ræva_ sammenliknet med det meste annet.

De er faktisk helt greie, men kommer an på hva du sammenligner med. Volvo, mercedes, bmw, så ligger de nok et stykke bak. Men av "billig" bilene, er det ikke noe galt i de. Synes man sitter behagelig i baksetet også i motsetning til enkelte andre.

Anonymkode: 6a37e...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å huske på at Suzuki er blant de billigste merkene på kontinentet. Du får de små bilene for en slik og ingenting. Dette merker man ikke i Norge der alt er dyrt, men kvalitet er som regel knyttet til pris.

Anonymkode: c7595...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Wednesday, March 22, 2017 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Sitter du med noen erfaringer du ønsker å dele? Ønsker gjerne tips til noen bilmerker som helhet, uavhengig av modeller. Er på utkikk etter en ny bil innen et par års tid, og sonderer markedet. Nå er jeg litt i evalueringsfasen. Har du noen råd å komme med utover de merkene jeg har listet opp, er det bare å kjøre på.

Merkene jeg foreløpig har tenkt på (både brukt og eventuelt nybil):

  • Mitsubishi
  • Peugeot
  • Ford
  • Saab
  • Mercedes
  • Skoda
  • Kia
  • Nissan
  • Volvo

 

Anonymkode: c27d5...109

Peugeot styrer jeg langt unna. Grunnen er enkel, en ny bil med alvorlige feil, der merkeforhandler var lite imøtekommende. Først etter hjelp fra advokat og sakkyndig fikk jeg hevet kjøpet. 

Saab kan du glemme, de er et utdøende merke. 

Er du kvinne og uten mann som kan levere og hente bilen på verksted, holder du deg langt unna wolksvagen. De er eksperter på å lure kvinner til kostbare merreperasjoner. 

Kia kjøper du ikke hos Bertel O. Steen, om du vil deg selv vel. 

Anonymkode: 55434...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kia kjøper du ikke hos Bertel O. Steen, om du vil deg selv vel. 

Anonymkode: 55434...656

Fordi?

Anonymkode: f9a03...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen som har noe erfaring med Subaru? Jeg trenger en bil med 4-hjulstrekk og vurderer forskjellige merker...

Anonymkode: f9a03...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knallgode biler, men boxermotorene begynner å bruke olje ganske tidlig. Ser du etter bruktbil, må du sjekke det.

Anonymkode: c7595...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har noe erfaring med Subaru? Jeg trenger en bil med 4-hjulstrekk og vurderer forskjellige merker...

Anonymkode: f9a03...39f

Subaru var før slitesterke biler, men nyere modeller er som de fleste andre når det kommer til foringer og diverse kuler i understellet. De slites fortere på nyere modeller enn de eldre. Kjenner en som har en Impreza, mot en eldre han hadde før, det er visst ganske stor forskjell på de.

At boksermotoren bruker olje tidlig er visstnok heller ikke sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvekjørte fire Subaru før jeg kjøpte Honda for tre år siden, alle brukte uakseptable mengder olje og hadde uren kjølevæske. Det er en gjenganger i alle rapporter om Subaru motorer. Veldig reell i min virkelighet altså. 😆

Anonymkode: c7595...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvekjørte fire Subaru før jeg kjøpte Honda for tre år siden, alle brukte uakseptable mengder olje og hadde uren kjølevæske. Det er en gjenganger i alle rapporter om Subaru motorer. Veldig reell i min virkelighet altså. 😆

Anonymkode: c7595...c4d

Hvordan fant du ut dette da du prøvekjørte?

Anonymkode: f9a03...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du triller ned en bratt bakke i lav gir, slik at motoren uler litt. I bunnen gasser du på og om det kommer en blå sky bak deg, har motorens vakuum klart å suge olje i brennkamrene. Der skal det egentlig være tett. Er det ille, vil også kjølevæsken være uklar/flokete og det ser ut som om noe flyter på toppen av den.

Anonymkode: c7595...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du triller ned en bratt bakke i lav gir, slik at motoren uler litt. I bunnen gasser du på og om det kommer en blå sky bak deg, har motorens vakuum klart å suge olje i brennkamrene. Der skal det egentlig være tett. Er det ille, vil også kjølevæsken være uklar/flokete og det ser ut som om noe flyter på toppen av den.

Anonymkode: c7595...c4d

Interessant :jepp: 

Anonymkode: f9a03...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Noen erfaringer med VW Beetle? (årgang 1999 og oppover). Dette er drømmebilen!

Mannen og jeg har Opel Astra fra 1999, vi er glad i den, og den er rustfri :) 

Anonymkode: dc538...34a

Har også en 99' astra, bytter den ikke ut før den dør. :ninuskapus: (Har dog Tectylbehandling- kanskje derfor den ikke har rusta?) Og når den en dag dør, bytter jeg den nok i en nyere Astra - men ikke så ny at Peugeot har ødelagt den. :(

TS: Vi har hatt mye VW, Skoda og Toyota innad i familien. I VW betaler du egentlig mest for merket, driftsikre og gode biler - men ingenting ekstra. Vår erfaring er at de nye ruster mye fortere enn de eldre gjorde. Skodaen gir litt ekstra for pengene og er ganske like VW. Toytotaen er fantastisk deilig å kjøre, god kjørekomfort, ingen rust, men man får ikke så mye ekstra. I tillegg har det røket en del dyrere deler. (Dog sammenligner jeg med hakket eldre biler, så kanskje nyere biler rett og slett er svakere :fnise:

Hadde gjerne satsa på en Skoda, hvis jeg ikke allerede hadde blitt så glad i Astraen min :ninuskapus: 

I vår familie er det vel og merke mange mekanikere, så det meste av reparasjoner blir jo gjort selv. Sikkert andre som har mange verkstedregninger på disse bilene. :P 

Anonymkode: 5cd76...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...