Gå til innhold

Tråd for deg som trur på Jesus!


hjortesvin

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, linsejesus skrev:

Sorry, men jeg tror du vet at dette ikke er et svar på det jeg spør deg om. Tenk på det. Hvem av disse to skal påføre mennesker mest lidelse? Hva er grunnlaget ditt for å si at Hitler var ond? Hva er grunnlaget ditt for å si at Gud er god?

Jepp, men eg må få lov å svara på det eg vil svara på også 😊 Det skjulte hører Herren til. Alle mennesker har synda, inkl. Hitler. Jesus er den syndfrie. Visst du hadde lagt nøye nok merke til det eg har svart på tidligare er Gud også HELLIG (altså; synd = straff) og RETTFERDIG (enten er ein under loven eller under nåden). Judas var ein tyv står det, altså han levde i synd. Satan fekk makt over han med andre ord. Gud er god fordi at Jesus tok alt på Seg! Eg er ikkje Gud, så er bedre du spør Han sjøl! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jesus elsker alle mennesker og vil at dei skal komma til Han! Han vil oss berre godt!   www.forkynn.no/andersen.html !!! 😊

2017-03-24-21-22-31-360925969.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Har du bevis for at det finnes en Gud ?

Det er opp for den troende og bevise at Gud finnes. Ikke for den ikke troende og bevise at Gud ikke finnes. 

Det går ikke an og bevise at noe ikke finnes.

Men det går an og bevise at noe eksisterer. Men og bevise at noe ikke eksisterer er umulig. Det er derfor det er opp til de troende og komme med bevis ikke for ateister.

Det er sant, men det er ikke så mange som misjonerer ved å prøve å sannsynliggjøre at Gud finnes, det handler oftere om folks personlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

25 minutter siden, hjortesvin skrev:

Jepp, men eg må få lov å svara på det eg vil svara på også 😊 Det skjulte hører Herren til. Alle mennesker har synda, inkl. Hitler. Jesus er den syndfrie. Visst du hadde lagt nøye nok merke til det eg har svart på tidligare er Gud også HELLIG (altså; synd = straff) og RETTFERDIG (enten er ein under loven eller under nåden). Judas var ein tyv står det, altså han levde i synd. Satan fekk makt over han med andre ord. Gud er god fordi at Jesus tok alt på Seg! Eg er ikkje Gud, så er bedre du spør Han sjøl! 😊

OK, så Gud er god fordi Jesus tok straffen på seg. Det er ikke vanskelig å være enig i.
Hitler var ond fordi han drepte millioner av mennesker. Heller ikke vanskelig å være enig i.
Så hvordan kan det være rettferdig å gjøre noe uendelig mye VERRE mot mennesker enn Hitler noen gang kunne drømme om?

Du kan faktisk ikke si at Gud både er rettferdig OG skal torturere folk i evighet. Det er to helt åpenbart gjensidig utelukkende påstander. Begge deler kan ikke være sanne, de kan ikke forenes. Så da spørs det hvor feilen ligger: Sier bibelen feil? Er det du som har forstått den feil? Er Guds godhet bare en bløff? Eller er helvete en bløff, eller i beste fall en misforståelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, hjortesvin skrev:

Jepp, men eg må få lov å svara på det eg vil svara på også 😊 Det skjulte hører Herren til. Alle mennesker har synda, inkl. Hitler. Jesus er den syndfrie. Visst du hadde lagt nøye nok merke til det eg har svart på tidligare er Gud også HELLIG (altså; synd = straff) og RETTFERDIG (enten er ein under loven eller under nåden). Judas var ein tyv står det, altså han levde i synd. Satan fekk makt over han med andre ord. Gud er god fordi at Jesus tok alt på Seg! Eg er ikkje Gud, så er bedre du spør Han sjøl! 😊

Jeg spurte deg en gang tidligere om dette, men det forsvant vel litt i suppa: Hvis Jesus tok straffen på seg, og straffen er evig tid i helvete, da måtte vel Jesus vært i helvete til evig tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, linsejesus skrev:

 

OK, så Gud er god fordi Jesus tok straffen på seg. Det er ikke vanskelig å være enig i.
Hitler var ond fordi han drepte millioner av mennesker. Heller ikke vanskelig å være enig i.
Så hvordan kan det være rettferdig å gjøre noe uendelig mye VERRE mot mennesker enn Hitler noen gang kunne drømme om?

Du kan faktisk ikke si at Gud både er rettferdig OG skal torturere folk i evighet. Det er to helt åpenbart gjensidig utelukkende påstander. Begge deler kan ikke være sanne, de kan ikke forenes. Så da spørs det hvor feilen ligger: Sier bibelen feil? Er det du som har forstått den feil? Er Guds godhet bare en bløff? Eller er helvete en bløff, eller i beste fall en misforståelse?

Gud er ein evig Gud som er hellig... Eg vil ikkje svara på fleire spørsmål. Som sagt, det skjulte hører Herren til. Alle mennesker står i gjeld til Gud. Jesus gjer meg lykkelig! 😊 Snakk med Gud om det, eller gå innpå her og hør talar og få svar : www.forkynn.no/andersen.html 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg spurte deg en gang tidligere om dette, men det forsvant vel litt i suppa: Hvis Jesus tok straffen på seg, og straffen er evig tid i helvete, da måtte vel Jesus vært i helvete til evig tid?

Døden kunne ikkje holda på Han står det fordi Han var syndfri... Han stod opp den tredje dagen til vår rettferdiggjørelse... Jesus har seira over synden, døden, verden, vårt gamle menneske, Satan, ondskapens åndehær, helvete; ja, alle vore virkelige fiendar! Den som tror blir ikkje dømt! Visst du er redd for å gå til helvete, kvifor går du ikkje til Jesus med dine synder då ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, hjortesvin skrev:

Døden kunne ikkje holda på Han står det fordi Han var syndfri... Han stod opp den tredje dagen til vår rettferdiggjørelse... Jesus har seira over synden, døden, verden, vårt gamle menneske, Satan, ondskapens åndehær, helvete; ja, alle vore virkelige fiendar! Den som tror blir ikkje dømt! Visst du er redd for å gå til helvete, kvifor går du ikkje til Jesus med dine synder då ?

Jeg er ikke redd for å havne i helvete, det er ikke det det handler om. Men som sagt, hvis straffen lå på ham, sonet han faktisk den straffen. Hele straffen. Hvis straffen hadde vært en ørefik og hundre piskeslag, ville han fått en ørefik og hundre piskeslag. Hvis straffen var evig tortur, ville han sonet evig tortur. Hvis straffen var døden, ville han dødd. Og det er det bibelen sier, ikke sant? At syndens lønn er døden, og at Jesus døde for menneskene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg er ikke redd for å havne i helvete, det er ikke det det handler om. Men som sagt, hvis straffen lå på ham, sonet han faktisk den straffen. Hele straffen. Hvis straffen hadde vært en ørefik og hundre piskeslag, ville han fått en ørefik og hundre piskeslag. Hvis straffen var evig tortur, ville han sonet evig tortur. Hvis straffen var døden, ville han dødd. Og det er det bibelen sier, ikke sant? At syndens lønn er døden, og at Jesus døde for menneskene.

Eg gidder ikkje å diskutera det! 😊 Eg veit at Jesus snakker sant! 😊 Eg trur på Guds Ord sjøl om det er masse eg ikkje har fått lys over! 😊 Det står at Han har lagt evigheten ned i menneskene, og at dei som ikkje trur blir dømt! Det er nok info! Legger meg no! God natt! Gud velsigne deg! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 18.43, debatant skrev:

Omvend deg og lev et liv i frihet.

Men om jeg ikke får være meg selv og ikke får bestemme selv hvem jeg får elske, så er jeg jo ikke fri.

Anonymkode: 59532...b90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjortesvin skrev:

Jesus elsker alle mennesker og vil at dei skal komma til Han! Han vil oss berre godt!   www.forkynn.no/andersen.html !!! 😊

2017-03-24-21-22-31-360925969.jpg

Men om kristne meiner eg er verdifull som menneske, hvorfor er jeg ikke god nok når jeg er homofil? Er ikke det selvmotsigende?

Anonymkode: 59532...b90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 20.46, hjortesvin skrev:

Eg og er det! 😊 Me er heldige! 😊

AHA. er du fra vest agder???

Anonymkode: 59532...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

AHA. er du fra vest agder???

Anonymkode: 59532...b90

Nei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om kristne meiner eg er verdifull som menneske, hvorfor er jeg ikke god nok når jeg er homofil? Er ikke det selvmotsigende?

Anonymkode: 59532...b90

Alle får komma til Han med alt... Alle er like verdifulle... Du får lov å komma til Han med dine synder... Her kan du høra Guds Ord visst du vil : www.forkynn.no/andersen.html 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 18.43, debatant skrev:

Å si at homofili er greit er som å si at å drepe er greit.

Stygt sagt.  Utrolig at det finnes folk i 2017 som tenker på en så hatefull måte, spesielt med tanke på at den norske kirke endelig sier ja til likekjønnet ekteskap.

Anonymkode: 59532...b90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus var ingen fysisk person. Religion stammer fra astrologi, observasjoner av solsystemet og astronomi.

Dette har blitt gjort om til religion, som igjen bare er fortellinger. Jesus er faktisk bare vår egen sol.

På en måte er det ikke noe galt i å tro på Jesus og bibelen. Det hele er faktisk basert på sannhet utifra som sagt observasjoner gjort om hvordan solsystemet fungerer, hvordan solen går opp og ned utifra årstider osv.

Jesus blir også, som fortalt, født på nytt hvert år, etter å ha hvert død noen dager, og årstidene bestemmes også utifra jordens tilting ved sin rotasjon rundt sin egen akse, samtidig med hvor jorden's overflate er eksponert for solen utifra dens lokasjon i dens forhold til solen.

Solen (Jesus) gir oss alt vi trenger, og er vår "Far" på himmelen. Uten Jesus (solen) så hadde det ikke vært liv på jorden, og alt ville vært dødt. Vi kan takke solen for alt. Å tilbe kristendommen er bla å tilbe Solen. Soldyrking er kristendommen.

Vatikanet kan vi banne på at vet dette, og at Jesus er solen. Vatikanet har tilogmed egne vitenskapsmenn som observerer verdensrommet med sine stjernekikkerter. Dem kunne vært mer ærlige overfor vanlige dødelige, og fortelle faktiske fakta ang. dette. Men da får vel mange panikk, og irrasjonelle utbrudd, så det er vel best å tie stille tenker dem.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om kristne meiner eg er verdifull som menneske, hvorfor er jeg ikke god nok når jeg er homofil? Er ikke det selvmotsigende?

Anonymkode: 59532...b90

Gud er mektig til å helbreda 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, hjortesvin skrev:

Gud er mektig til å helbreda 😊

JEg er ikke syk bare fordi jeg er homofil da! 

Anonymkode: 59532...b90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om jeg ikke får være meg selv og ikke får bestemme selv hvem jeg får elske, så er jeg jo ikke fri.

Anonymkode: 59532...b90

Det er jo nettopp pga homofiles bundenhet Gud sier dette. Gud hvet hva frihet er for noe.

Får Sønnen frigjort dere, blir dere virkelig fri Joh 8.36.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stygt sagt.  Utrolig at det finnes folk i 2017 som tenker på en så hatefull måte, spesielt med tanke på at den norske kirke endelig sier ja til likekjønnet ekteskap.

Anonymkode: 59532...b90

Det er unødvendig å gå rundt grøten. Men jeg må si at du virker veldig intolerant. Dessuten prøver jeg å si ting på en ryddig og venlig måte.

Hatefullt? Absolutt ikke.

Endret av debatant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...