Gå til innhold

Prest prekte om hans syn på homofilt ekteskap i dåp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, debatant skrev:

Sodoma og Gomorra handler om homofili. Er det mulig å ikke forstå det??

Incesten på slutten har egentlig ikke noe med dommen over S og G å gjøre..

 

Det handler om voldtekt. Det handler også om en far som heller vil at døtrene skal bli voldtatt enn at to fremmede menn blir det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Forstå bibelen? Bibelen er vel til for å tomkes ikke ta alt ord for ord eller tar jeg feil?

Bibelen forklarer seg selv. Med mindre du ønsker å brenne en laaaaaang stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Berentsens skrev:

Det handler om voldtekt. Det handler også om en far som heller vil at døtrene skal bli voldtatt enn at to fremmede menn blir det. 

Vel det var ikke pga den episoden Gud dømte S og G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Bibelen forklarer seg selv. Med mindre du ønsker å brenne en laaaaaang stund

Det gjør den ikke. Den tolkes på forskjellig vis av forskjellige folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debatant skrev:

Selvfølgelig ikke, hvor har du det fra?

Siden gud dømte homofili men ikke incest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, debatant skrev:

Vel det var ikke pga den episoden Gud dømte S og G.

Det var vel på grunn av menn som voldtok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det gjør den ikke. Den tolkes på forskjellig vis av forskjellige folk

Har aldri hørt en sunn kristen missforstå fortellingen om S og G.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Siden gud dømte homofili men ikke incest

Lot mistet alt. Hva mener du med at Gud ikke dømmer?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Berentsens skrev:

Det var vel på grunn av menn som voldtok. 

Ditt blod er på ditt eget hode. Ikke bland meg i din skjebne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, debatant skrev:

Ditt blod er på ditt eget hode. Ikke bland meg i din skjebne mer.

Les historien om Sodoma og Gomorra . Les deg også opp på hva voldtekt er, og ikke minst hva homofili er. Det trenger du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, debatant skrev:

Lot mistet alt. Hva mener du med at Gud ikke dømmer?

Var det ikke det du skrev da? At i sodoma og gomorra så dømte han homofili men incest ikke var med eller noe? Det går litt i surr for meg. Jeg skjønte ikke helt hva du mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Var det ikke det du skrev da? At i sodoma og gomorra så dømte han homofili men incest ikke var med eller noe? Det går litt i surr for meg. Jeg skjønte ikke helt hva du mente

så dumt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, debatant skrev:

så dumt da.

Du kunne ikke vært snill og forklart meg som den gode kristne du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskene i Sodoma var onde og syndet grovt mot Herren. (1.Mos. 13) ... Og Herren sa: «Høyt er klageropet over Sodoma og Gomorra, for synden der er svært stor. (1.Mos. 18) ... Da sa Herren: «Finner jeg femti rettferdige i Sodoma, vil jeg bære over med hele stedet for deres skyld.» ...Abraham sa: «Se, jeg har dristet meg til å tale til Herren. Kanskje finnes det tjue der.» Han svarte: «Jeg skal ikke ødelegge den for de tjues skyld.» 32 Da sa Abraham: «Herren må ikke bli harm om jeg taler en eneste gang til! Kanskje finnes det ti der.» Han svarte: «Jeg skal ikke ødelegge den for de tis skyld.» (1.Mos. 18) ... Da lot Herren svovel og ild regne over Sodoma og Gomorra – ned fra Herren, fra himmelen. 25 Han ødela disse byene, hele sletten, alle som bodde i byene, og alt som vokste på marken. (1.Mos. 19)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som det var i Noahs dager, slik skal det også være i Menneskesønnens dager. 27 De spiste og drakk, giftet seg og ble giftet bort, helt til den dagen Noah gikk inn i arken. Så kom storflommen og gjorde ende på dem alle. 28 På samme måte var det i Lots dager: De spiste og drakk, kjøpte og solgte, plantet og bygde. 29 Men den dagen da Lot gikk ut av Sodoma, regnet det ild og svovel fra himmelen og gjorde ende på dem alle. 30 Slik skal det også gå den dagen Menneskesønnen åpenbarer seg.
   
 31 Når den dagen kommer, må den som er oppe på taket og har sakene sine inne i huset, ikke gå ned og hente dem, og den som er ute på markene, må ikke vende hjem igjen. 32 Tenk på Lots kone!33 Den som prøver å sikre sitt liv, skal miste det. Men den som mister det, skal vinne det. 34 Jeg sier dere: Den natten skal det ligge to i samme seng. Den ene blir tatt med, den andre blir igjen. 35 To kvinner skal male på samme kvern. Den ene blir tatt med, den andre blir igjen. 36 *To menn skal være ute på markene. Den ene blir tatt med, den andre blir igjen.•»
   
 37 Disiplene tok da til orde og spurte: «Hvor, Herre?» Han svarte: «Der åtselet er, vil gribbene samles.» (Lukas 17)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, hjortesvin skrev:

Menneskene i Sodoma var onde og syndet grovt mot Herren. (1.Mos. 13) ... Og Herren sa: «Høyt er klageropet over Sodoma og Gomorra, for synden der er svært stor. (1.Mos. 18) ... Da sa Herren: «Finner jeg femti rettferdige i Sodoma, vil jeg bære over med hele stedet for deres skyld.» ...Abraham sa: «Se, jeg har dristet meg til å tale til Herren. Kanskje finnes det tjue der.» Han svarte: «Jeg skal ikke ødelegge den for de tjues skyld.» 32 Da sa Abraham: «Herren må ikke bli harm om jeg taler en eneste gang til! Kanskje finnes det ti der.» Han svarte: «Jeg skal ikke ødelegge den for de tis skyld.» (1.Mos. 18) ... Da lot Herren svovel og ild regne over Sodoma og Gomorra – ned fra Herren, fra himmelen. 25 Han ødela disse byene, hele sletten, alle som bodde i byene, og alt som vokste på marken. (1.Mos. 19)

Hva vil du fram til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Berentsens skrev:

Hva vil du fram til? 

Pga. synd gjekk det som det gjekk. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hjortesvin skrev:

Pga. synd gjekk det som det gjekk. 😉

Voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...