Gå til innhold

Prest prekte om hans syn på homofilt ekteskap i dåp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det viktigste er at ledere står frem som et godt forbilde.

Anonymkode: 244bc...f91

Paven med hans pedofiliringer, gjør i alle fall ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, debatant skrev:

Han gjorde sin fordømte plikt å dele bibelen. Men å kalle lovlydige folk hatefullt, er jo så godt som definisjonen på hatefullt.

Hallo.

Hallo i luken selv. Lovlydig? Jeg må le. 

Presten protesterte sikkert mot det nye vedtaket til kirken. Veldig lovlydig ;)

Anonymkode: 244bc...f91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo i luken selv. Lovlydig? Jeg må le. 

Presten protesterte sikkert mot det nye vedtaket til kirken. Veldig lovlydig ;)

Anonymkode: 244bc...f91

Veldig lovlydig jepp :) Hvilket vedtak sier at en ikke skal forkynne Guds Ord?

 

 

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så dumt. Han går ikke i kirka, likevel melder han barna sine inn der og sier de kanskje kommer til å gå der en gang. Han er medlem i et TROSSAMFUNN han ikke deler troen med. Kommer for å få tjenestene de tilbyr, men det skal være på HANS premisser, etter HANS meninger om hvilke samlivsformer som er greit. Som om han har gått på McDonald's og fått sylteagurk mot sin vilje. Bu hu, presten i religionen jeg ikke tror på, sa noe jeg ikke likte da jeg skulle melde en annen person inn i menigheten.

Endret av linsejesus
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man som prest skal være der for alle mennesker, og det innebærer ikke å snakke ned en hel minoritet og gjøre dem til mindreverdige borgere.

Anonymkode: d7b92...f3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde jeg en gang i et bryllup. Synes ikke brudeparet, som hadde valgt å gifte seg i kirken, hadde rett til å bli personlig fornærmet. Derimot var vi hundrevis av gjester med forskjellige livssyn og legninger som hadde ønsket å være med på den store dagen uten at dette ble dratt opp.

Anonymkode: 7b2aa...c16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mer enn 20 år siden barn av ugifte foreldre ikke kunne bli døpt i den samme kirken. 

Anonymkode: 91fbd...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mer enn 20 år siden barn av ugifte foreldre ikke kunne bli døpt i den samme kirken. 

Anonymkode: 91fbd...26b

Jeg er over 50 og presten spurte mamma om jeg ikke skulle døpes så det fantes liberale prester tidligere også.

Anonymkode: daa1a...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 50 og presten spurte mamma om jeg ikke skulle døpes så det fantes liberale prester tidligere også.

Anonymkode: daa1a...37c

Foreldrene til faren min kamerat måtte bytte navn på babyen sin fordi presten ville at sønnen hans skulle hete det samme. Prester før i tiden hadde alt for mye makt spør du meg.

Anonymkode: d7b92...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at man som prest skal være der for alle mennesker, og det innebærer ikke å snakke ned en hel minoritet og gjøre dem til mindreverdige borgere.

Anonymkode: d7b92...f3f

Dette sier jo litt. Du mener at en prest i en kirke skal tilpasse teologien sin til hva samfunnet forøvrig synes er koselig å høre på. Det er jo helt sykt. Presten skal ikke "være der for alle mennesker" og velsigne det som til enhver tid er politisk korrekt å velsigne. En prest er forpliktet til å følge Gud, ikke samfunnet forøvrig. Om du er uenig i teologien kan du se om du finner en annen kirke. Men hvis du skal respektere DnK som et faktisk trossamfunn, kan du ikke komme valsende med dine krav om hva de skal mene om ditt og datt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur på bibelen som Guds Ord. Folk må få lov å tru på akkurat kva dei vil. Prestar som forkynner sannheten i Guds Ord er ikkje populære pga. Guds Ord ikkje er populært. Men det står i bibelen at menn som ligger med menn ikkje skal arva Guds rike. Og at til mann og kvinne skapte Han dem. Osv. Det er iallefall Guds Ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Det burde presten holdt for deg selv, ser ingen grunn til hvorfor han måtte forkynne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, hjortesvin skrev:

Eg trur på bibelen som Guds Ord. Folk må få lov å tru på akkurat kva dei vil. Prestar som forkynner sannheten i Guds Ord er ikkje populære pga. Guds Ord ikkje er populært. Men det står i bibelen at menn som ligger med menn ikkje skal arva Guds rike. Og at til mann og kvinne skapte Han dem. Osv. Det er iallefall Guds Ord.

Jeg tror på Jesus sin kjærlighet, hvor alle er velkomne uansett legning. Prestens oppførsel er totalt uakseptabelt! Tenk å si noe slikt i en dåp... Nå som homofile lovlig kan giftes i kirken kan slike prester holde kjeften sin rett og slett. De kan tenke slike stygge tanker for seg selv.

Jeg er sikker på at siden du (og andre som deg) tar biblen bokstavlig, at dere er HELT ok med hva terrorister/muslimer gjør i koranens navn som egentlig er totalt uakseptabelt? Fordi, det står trossalt i koranen, slik som at homofili er en synd i bibelen? Venter spent på dette svar.

Anonymkode: dd0f7...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på Jesus sin kjærlighet, hvor alle er velkomne uansett legning. Prestens oppførsel er totalt uakseptabelt! Tenk å si noe slikt i en dåp... Nå som homofile lovlig kan giftes i kirken kan slike prester holde kjeften sin rett og slett. De kan tenke slike stygge tanker for seg selv.

Jeg er sikker på at siden du (og andre som deg) tar biblen bokstavlig, at dere er HELT ok med hva terrorister/muslimer gjør i koranens navn som egentlig er totalt uakseptabelt? Fordi, det står trossalt i koranen, slik som at homofili er en synd i bibelen? Venter spent på dette svar.

Anonymkode: dd0f7...c56

Eg trur på bibelen og respekterer alle mennesker! Har ikkje gjort noko kriminelt! Meir har eg ikkje å skriva! Gud velsigne deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hjortesvin skrev:

Eg trur på bibelen og respekterer alle mennesker! Har ikkje gjort noko kriminelt! Meir har eg ikkje å skriva! Gud velsigne deg! 😊

Jeg tror på Gud og Jesus, og vektlegger Jesus sin kjærlighet mer enn hva bibelen sier. Du respekterer jo ikke alle mennesker når du mener at det presten sier og mener er OK? Hvordan stiller du deg når terrorister/muslimer gjør eller sier ting som ikke er forenelig med vårt samfunn, kun fordi det står i koranen at de kan gjøre/si slike ting? Man skal ikke ta bibelen på ordet, og man skal heller ikke ta koranen på ordet. Tidene har forandret seg. Vi er klokere, vi har utviklet oss og vi er på vei til å bli mer tolerante.

Anonymkode: dd0f7...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort i fra personlige meninger om temaet - er det virkelig vanlig å preke om ekteskap og/eller homofili i en dåp? Hvis ja, er det nødvendig? Det virker jo som om de fleste prester klarer å la være, hvis det ikke er slik at det finnes utallige lignende artikler som jeg ikke har lest, eller at disse menneskene er de eneste som hadde reagert.

Greit nok med at det er Guds ord og blabla -- men det finnes faktisk mange kristne som er homofile eller synes homofili er helt fint. Og veldig mange som ikke er spesielt kristne, men som er sterkt knyttet til tradisjoner som kirkebryllup, dåp, osv. Sistnevnte burde kanskje ikke bruke kirken (for min del kunne godt kirken blitt faset enda mer ut), men det er nå sånn det er. Hvorfor bruke disse spesielle anledningene til å preke om noe irrelevant (? så vidt jeg ser det) og ja - hatefullt, selv om det handler om tro blabla - er det for\di kirken ønsker seg færre besøkende og mindre støtte?

Anonymkode: 81ee3...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på Gud og Jesus, og vektlegger Jesus sin kjærlighet mer enn hva bibelen sier. Du respekterer jo ikke alle mennesker når du mener at det presten sier og mener er OK? Hvordan stiller du deg når terrorister/muslimer gjør eller sier ting som ikke er forenelig med vårt samfunn, kun fordi det står i koranen at de kan gjøre/si slike ting? Man skal ikke ta bibelen på ordet, og man skal heller ikke ta koranen på ordet. Tidene har forandret seg. Vi er klokere, vi har utviklet oss og vi er på vei til å bli mer tolerante.

Anonymkode: dd0f7...c56

Eg trur på bibelens Jesus og Hans kjærlighet til alle mennesker. Prestar er mennesker som seier og gjer ting som ikkje er bra også. Men som andre her har kommentert, så er det ingen som tvinger nokon til menigheten. Visst ein går der for å høra Guds Ord må ein også rekna med og høra om f.eks. ildsjøen, osv. Det er jo ikkje verre enn å la vera og gå. 😊 F.eks. om ein prest meiner at homofili er synd har han lov til å tenka det... Men Han treng ikkje vera frekk eller noko sånt forda... Me er alle mennesker med feil og manglar! Er stor forskjell på "ekstreme" kristne og ekstreme muslimer... Ikkje mykje kriminelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hjortesvin skrev:

Eg trur på bibelens Jesus og Hans kjærlighet til alle mennesker. Prestar er mennesker som seier og gjer ting som ikkje er bra også. Men som andre her har kommentert, så er det ingen som tvinger nokon til menigheten. Visst ein går der for å høra Guds Ord må ein også rekna med og høra om f.eks. ildsjøen, osv. Det er jo ikkje verre enn å la vera og gå. 😊 F.eks. om ein prest meiner at homofili er synd har han lov til å tenka det... Men Han treng ikkje vera frekk eller noko sånt forda... Me er alle mennesker med feil og manglar! Er stor forskjell på "ekstreme" kristne og ekstreme muslimer... Ikkje mykje kriminelt!

Jeg ønsker å gå til ei kirke hvor jeg ikke blir møtt med slike "kristne" holdninger. Jeg ønsker å døpe barnet mitt, uten å få høre slikt. Selv om det står i bibelen at det er Guds ord, betyr det ikke at det er det helt bokstavlig. Som nevnt har vi utviklet oss på 2000 år, vi har blitt klokere. Tror du, helt oppriktig, at om det godeste, beste menneske på jord som tilfeldigvis også er homofil, blir nektet inngang til himmelen og havner i helvete? Jeg skal si deg at den presten hadde havnet i helvete lenge før den personen...

Det er faktisk ikke det. Ekstreme kristne kan være noen j****. Hørt om disse tvilsomme sektene f.eks? Katolske prester som forgriper seg? Egentlig har du vel gitt ditt svar. Du synes det er helt greit å ha slike grusomme meninger som at homofile havner i helvete, fordi det står i bibelen. Du synes derimot at det IKKE er greit, at muslimer/terrorister gjør det samme som deg- det er OK fordi det står i koranen/bibelen. Nei, det er ikke OK bare fordi det står i bibelen eller koranen...

Anonymkode: dd0f7...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å gå til ei kirke hvor jeg ikke blir møtt med slike "kristne" holdninger. Jeg ønsker å døpe barnet mitt, uten å få høre slikt. Selv om det står i bibelen at det er Guds ord, betyr det ikke at det er det helt bokstavlig. Som nevnt har vi utviklet oss på 2000 år, vi har blitt klokere. Tror du, helt oppriktig, at om det godeste, beste menneske på jord som tilfeldigvis også er homofil, blir nektet inngang til himmelen og havner i helvete? Jeg skal si deg at den presten hadde havnet i helvete lenge før den personen...

Det er faktisk ikke det. Ekstreme kristne kan være noen j****. Hørt om disse tvilsomme sektene f.eks? Katolske prester som forgriper seg? Egentlig har du vel gitt ditt svar. Du synes det er helt greit å ha slike grusomme meninger som at homofile havner i helvete, fordi det står i bibelen. Du synes derimot at det IKKE er greit, at muslimer/terrorister gjør det samme som deg- det er OK fordi det står i koranen/bibelen. Nei, det er ikke OK bare fordi det står i bibelen eller koranen...

Anonymkode: dd0f7...c56

Du har di tru. Eg har mi tru. Gud velsigne deg! 😊 Er ikkje kyrkja Guds hus ? Det er Gud som skal dømma! Han kjenner alles hjerter! Gud er ikkje berre ein kjærlig Gud! Han er også ein hellig Gud! Altså Gud kan ikkje forlika seg sjøl med synd! Vannflommen kom over jorda pga. menneskenes synd... Som i Noahs dager, slik skal det være når Menneskesønnen kommer. 38 For i tiden før storflommen spiste og drakk de, giftet seg og giftet bort, helt til den dagen Noah gikk inn i arken, 39 og de skjønte ingenting før flommen kom og tok dem alle. Slik skal det være når Menneskesønnen kommer. (Matt. 24) .......  De som sier slikt, glemmer at det fra eldgammel tid var himler og en jord som steg fram av vann og består ved vann, i kraft av Guds ord.  6 Og ved det gikk verden den gang under da den ble oversvømt av vann.  7 Men de himler og den jord som nå er, er i kraft av det samme ordet spart til ilden. De holdes oppe helt til dommens dag, da ugudelige mennesker skal gå fortapt. (2.Pet. 3) ....... Det er mange Jesus er....... Det var berre Noah og Hans familie som blei frelst, står det....... Dei som har Jesus i hjerta er trygge....... (Dødsengelen i Gamle Testamente gjekk forbi dørene som var dekka med blod... "Jesu dyrebare blod på korset." 😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hjortesvin skrev:

Du har di tru. Eg har mi tru. Gud velsigne deg! 😊 Er ikkje kyrkja Guds hus ? Det er Gud som skal dømma! Han kjenner alles hjerter! Gud er ikkje berre ein kjærlig Gud! Han er også ein hellig Gud! Altså Gud kan ikkje forlika seg sjøl med synd! Vannflommen kom over jorda pga. menneskenes synd... Som i Noahs dager, slik skal det være når Menneskesønnen kommer. 38 For i tiden før storflommen spiste og drakk de, giftet seg og giftet bort, helt til den dagen Noah gikk inn i arken, 39 og de skjønte ingenting før flommen kom og tok dem alle. Slik skal det være når Menneskesønnen kommer. (Matt. 24) .......  De som sier slikt, glemmer at det fra eldgammel tid var himler og en jord som steg fram av vann og består ved vann, i kraft av Guds ord.  6 Og ved det gikk verden den gang under da den ble oversvømt av vann.  7 Men de himler og den jord som nå er, er i kraft av det samme ordet spart til ilden. De holdes oppe helt til dommens dag, da ugudelige mennesker skal gå fortapt. (2.Pet. 3) ....... Det er mange Jesus er....... Det var berre Noah og Hans familie som blei frelst, står det....... Dei som har Jesus i hjerta er trygge....... (Dødsengelen i Gamle Testamente gjekk forbi dørene som var dekka med blod... "Jesu dyrebare blod på korset." 😊)

Du unnlater egentlig bare å svare på det jeg spør om. Dessverre er slik holdning som du viser, ødeleggende for ryktet til kristendommen. Kirka er like mye Guds hus som Jesus sitt. Gud skal dømme ja... Om dere mener at det er Gud som skal dømme trenger dere ikke å bry dere om homofili. Det er ikke deres plass å dømme ;) For MEG er ikke det du beskriver en kristendom jeg kjenner meg igjen i, eller en kristendom jeg vil delta i. JEG setter Jesus sin kjærlighet høyere enn hva som er påstått at Gud har sagt i bibilen. For meg er det større sannsynlighet for at dømmende kristne kommer til helvete, enn homofile.

Tror du, helt oppriktig, at om det godeste, beste menneske på jord som tilfeldigvis også er homofil, blir nektet inngang til himmelen og havner i helvete?

Anonymkode: dd0f7...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...