Gå til innhold

Sprengte blodkar på bena


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man kan bli henvist til å få disse fjernet, eller er det kun mulig å bli henvist av lege dersom det har utviklet seg til å bli åreknuter? Jeg har noen sprengte blodkar på leggene og jeg skulle gjerne ha de fjernet. :-)

Anonymkode: 556fe...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprengte blodkar utvikler seg ikke til åreknuter da prengte blodkar er mye mindre årer.  De kan fjernes ved hjelp av sklerorisering, det er dyrt og litt smertefullt men det funker.    Du trenger ikke henvisning fra lege fordi dette blir ikke dekket da det er rent kosmetisk.  Det er ikke alltid fjerning av åreknuter heller blir dekket, jeg fikk avslag på det for 2 dager siden.  Må betale 10 000 kr selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fjerne det med laser eller sklerosebehandling (sprøyter inn i blodårene, så det trekker seg sammen). Det koster noen tusenlapper på en privatklinikk eller på hudpleiesenter.

Jeg har gjort begge deler, synes det hjalp for en periode men at det fort kom tilbake igjen. Så vet ikke om jeg gidder å gjøre det mer... Anbefaler sklerosebehandlingen framfor laser, laseren ble jeg brent av og fikk sår, selv om hun hadde den på lavest styrke. Det så også verre ut en periode i etterkant før det ble bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd sklerosering fem ganger og de blålilla årene kommer alltid tilbake etter noen måneder. Sklerosering skal liksom lukke årene helt men da finner blodet noen andre årer å plage :fnise: 

Anonymkode: 08333...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd sklerosering fem ganger og de blålilla årene kommer alltid tilbake etter noen måneder. Sklerosering skal liksom lukke årene helt men da finner blodet noen andre årer å plage :fnise: 

Anonymkode: 08333...f02

Årene klapper sammen så det kan ikke komme tilbake, men de kan jo oppstå andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt laserbehandling av sprengte blodkar i ansikt og på bena. I ansiktet synes jeg det ble mye bedre, men på bena er det så mye og trenger så mange behandlinger at jeg ga opp fordi økonomien ikke tillatte det. Angrer for å begynt på bena, de ser ikke noe bedre ut og brukte mye penger på det. Alt i alt brukt jeg 10 000 kr, på 2 behandlinger. Tok selv kontakt med klinikken for laserbehandling, ikke noe legen henviser til.

Da jeg var barn/ungdom ble jeg henvist til laserbehanding av et sprengt blodkar av alvorligere grad, en "spider" som spredte seg. De gruet for synes mitt, og fikk derfor dekket behandlingen. Måtte ha 6 behandlinger på spideren den gangen, 17-18 år siden.

Anonymkode: 6a44c...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere deler erfaringer. :-) Da tror jeg faktisk at jeg styrer unna sklerosering...
Mens jeg er i gang; har noen av dere prøvd elektrolyse? Har noen sprengte blodkar rett under nesa. 
Husker jeg prøvde elektrolyse for noen år siden og fikk faktisk et bittelite arr på grunn av det. Husker ikke helt om det ble noen forskjell. Vet og at det finnes en krem som heter couperose capillary stop. Men sliter litt med å stole på at en krem kan fjerne det. 

Anonymkode: 556fe...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hiver meg på denne, noen som har prøvd fjerning av sprengte blodkar med laser på beina i det siste.  Har bestilt time men er noe skeptisk hvis en må ha ørten behandlinger.  Gjør det vondt og blir huden brent?   Må en bruke støttestrømper etterpå? 

Anonymkode: 4c6f0...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...