Gå til innhold

Invitert kun i vielse


sølvblad

Anbefalte innlegg

Dette er det noe av det mest merkelige jeg har sett! Tenk å gjøre det så vanskelig for seg selv med tre ulike invitasjoner og selvfølgelig stor sjanse for å gjøre feil! 

Og hvem inviterer til kirken og legger med ønskelisten? De som ikke er bedt til festen kommer i kirken hvis de vil, og det burde være det viktigste! 

Samtidig tenker jeg at hun ønsker deg der siden dere er gode venner og hun tross alt ba deg sette av datoen for lenge siden! Jeg hadde gått, men vært litt skuffet over denne siden av henne, gitt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Jobbermedbarn over her. Høres veldig merkelig ut! Og å legge ved ønskeliste til alle, dét høres ut som en gavejakt. Skjønner jo at hun vil ha deg der, men ville blitt usikker på om jeg ville gått med det opplegget. 

Anonymkode: 53e54...14b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å gjøre feil! Ingen grunn til å bli fornærmet!! 

Det er mye verre for kusinen din, som nå når har oppdaget dette, og ikke vet hvem hun har sendt feil til... Så synes ikke reaksjonen til kusinen din er merkelig. Har imidlertid full forståelse for at hun må er stresset. 

Rett opp ryggen, og vis du har forståelse! Ikke lag noe nummer av dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sølvblad skrev:

Nå har min tante sett invitasjonen og jeg har snakket med min kusine. Jeg fikk selv tak i min kusine uten min tantes hjelp, men tante var hos meg da jeg endelig fikk kontakt med henne.

Det var en feiltakelse at jeg fikk en invitasjon til kun vielse fra min kusines side, men det er en del gjester hun med vilje kun inviterer til vielsen. Min kusine ble selv ganske overrasket over at jeg hadde fått feil invitasjon, men jeg synes reaksjonen hennes var merkelig. Hun var lei seg over at jeg hadde fått feil invitasjon for hun vil ha meg der gjennom hele bryllupet, men hun var da redd for at noen hun bare ville ha der til vielsen har fått invitasjon til middag og hele festen i stedet for bare til vielsen.

Jeg har forklart henne mitt syn på det hele og da sa hun at hun håper at jeg fremdeles vil komme, men at hun forstår dersom jeg ikke ønsker det.

Så oppsummert altså, hun har sendt ut tre forskjellige type invitasjoner - en for vielse, middag og kaffe/fest, en for vielse og kaffe/fest, og en for kun vielse. Jeg fikk den for kun vielse, men skulle visst nok ha fått den for pakken, så nå er hun redd at flere har fått feil invitasjon og at noen hun ikke vil ha der er invitert til hele bryllupet.

Forstår meg ikke på henne. Og må nok tenke meg litt om før jeg bestemmer meg for om jeg skal gå eller ikke.

Dette skjønner jeg godt for hvordan kan man være sikker på at det hun sier stemmer. At man faktisk var den hun hadde tenkt skulle være med på hele pakka. Og så er det noe med at opplegget er usmakelig. Med å lage grupper av folk. Tre forskjellige. Hva de får og ikke får være med på. Man får kanskje ikke lyst til å være med på SELV om man er en av de eh utvalgte. 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilde av invitasjonen, send den i en melding til henne og si at det ser ut som at noe av teksten har falt ut! Det står ikke hvor og når feiringen er. Håper det ikke er tilfelle på alle invitasjonene. Hilsen X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg er det fritt frem for alle som vil, å komme i kirken og overvære en hvilken som helst vielse, forutsatt at det ikke skal være lukket kirke. Da kan det ha noe for seg for brudeparet å invitere dem de gjerne vil se der. Slik de har gjort det nå, blir det bare rot og misforståelser. Og å forvente gaver når man ikke er invitert til bryllupsfesten, er hinsides frekt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner det kan være økonomiske grunner til å unngå å invitere alle, men her må man ta enten eller.

Man kan jo ikke invitere folk til kirke med gaveønsker - det er ordentlig ufint. 

Du bør si til henne at hun nesten må rydde litt opp om det egentlig er ganske få som er invitert kun til vielse - og bare betale det ekstra det koster å invitere til mer.

Å droppe alle "kusiner", "tanter/onkler", "tremenninger" og bare ta av en viss indre krets er innafor når alle skjønner at det gjelder alle med samme "tittel". Samme gjelder for venner. 

Jeg var faktisk i et bryllup hvor vi sitter i bilen bort(god kompis av mannen min), og vi er type 5-6 par der+single venner. Han ene som var forlovet på tidspunktet kom uten kjæresten, som vi alle kjente godt til. Vi spør hvor hun er, og han "hun er ikke invitert, vi har avklart- og det stemmer at hun ikke er det". Det la jo en stor demper på ting fra vår side, ble liksom ikke særlig hyggelig. Og hun følte seg aldri velkommen. Det var ingen grunn til å droppe henne, hun hadde virkelig aldri gjort en flue fortred.

Det kule var at når de giftet seg så tok de selvsagt ikke tilbake med samme mynt, de inviterte samtlige par inkludert begge disse to. Der satt jo de og drakk og helte i seg mat, ganske fjernt egentlig.

Anonymkode: 2ea93...69e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det kan være økonomiske grunner til å unngå å invitere alle, men her må man ta enten eller.

Man kan jo ikke invitere folk til kirke med gaveønsker - det er ordentlig ufint. 

Du bør si til henne at hun nesten må rydde litt opp om det egentlig er ganske få som er invitert kun til vielse - og bare betale det ekstra det koster å invitere til mer.

Å droppe alle "kusiner", "tanter/onkler", "tremenninger" og bare ta av en viss indre krets er innafor når alle skjønner at det gjelder alle med samme "tittel". Samme gjelder for venner. 

Jeg var faktisk i et bryllup hvor vi sitter i bilen bort(god kompis av mannen min), og vi er type 5-6 par der+single venner. Han ene som var forlovet på tidspunktet kom uten kjæresten, som vi alle kjente godt til. Vi spør hvor hun er, og han "hun er ikke invitert, vi har avklart- og det stemmer at hun ikke er det". Det la jo en stor demper på ting fra vår side, ble liksom ikke særlig hyggelig. Og hun følte seg aldri velkommen. Det var ingen grunn til å droppe henne, hun hadde virkelig aldri gjort en flue fortred.

Det kule var at når de giftet seg så tok de selvsagt ikke tilbake med samme mynt, de inviterte samtlige par inkludert begge disse to. Der satt jo de og drakk og helte i seg mat, ganske fjernt egentlig.

Anonymkode: 2ea93...69e

Økonomiske grunner. Da er det frekt å samtidig be om gave. Da må man også tenke på ANDRES økonomi og ikke være frekk og be om gave. 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde giddet å gå kun i vielsen. Trolig hadde jeg ikke sendt noe gave heller. Da måtte jeg i det minste blitt invitert til middagen etter vielsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man dårlig økonomi synes jeg man skal invitere sine nærmeste og til hele pakka. Å gjøre forskjell på folk på denne måten her sines jeg er ufint. Og når hun sier hun er redd den og den ikke skal komme...hvorfor i helv har du inviter til vielsen da? Da er du en rimelig falsk person overfor DEN personen du har invitert. 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

korrigert*

 

Har man dårlig økonomi synes jeg man skal invitere sine nærmeste og til hele pakka. Å gjøre forskjell på folk på denne måten her sines jeg er ufint. Og når hun sier hun er redd den og den skal komme til middagen og festen...hvorfor i helv har du inviter til vielsen da? Da er du en rimelig falsk person overfor DEN personen du har invitert. 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er frekt og hadde takket nei. Å legge ved en ønskeliste uten å invitere til hele bryllupet er bare toppen av frekkhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis navnet deres sto på invitasjonen, så er den jo ikke sendt feil? Jeg antar at de mer priviligerte gjestene fikk en annen tekst?

Og hvorfor bekymrer hun seg så fælt over at hun ikke vet hvem som fikk den "riktige" invitasjonen? Det står s.u. eller? Når de får svar fra vedkommende, er det jo bare å legge til to plasser, hvis de sier ja. Og hvis de som er bedt ikke føler at de er nærme nok til å gå på festen, svarer de nei. Problem solved!

Jeg hadde kjøpt en skikkelig shitty gave, og så hadde jeg gravd litt hos kusinen min og spurt om hun noen gang fant ut hvem som fikk feil innbydelse. Og hvis hun svarer at hun ikke vet (særlig), hadde jeg spurt igjen med jevne mellomrom, bare for å gjøre henne ubekvem :fnise:

Anonymkode: ee70f...5e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager å måtte si det, men dette var tidenes frekkeste invitasjon (selv om den var sendt feil) og tidenes dårligste unnskyldning🤦🏼‍♀️. 

Hun bør virkelig skamme seg! 

 

Anonymkode: 824ea...d24

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBabyBlue skrev:

Så merkelig. Har aldri hørt om noen som innviterer til kun vielse og forventer gave. Synes det er toppen av frekkhet og tydeligvis noe brudeparret har kommet på helt av seg selv. Er det slemt å si at jeg håper ingen av 3.klassegjestene kommer i kirken så de faktisk går i minus på de gjestene med tanke på innvitasjonene?

Tenk om alle disse dukker opp til middag og festen da😂. Skulle likt å sett bruden da jeg🙊.

Anonymkode: 824ea...d24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om alle disse dukker opp til middag og festen da😂. Skulle likt å sett bruden da jeg🙊.

Anonymkode: 824ea...d24

I min verden hadde jeg automatisk antatt at jeg var invitert videre etterpå, for jeg har aldri noensinne hørt at noen inviterer til en vielse! Altså, det er jo åpent for alle. 

Anonymkode: a4651...f64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis navnet deres sto på invitasjonen, så er den jo ikke sendt feil? Jeg antar at de mer priviligerte gjestene fikk en annen tekst?

Og hvorfor bekymrer hun seg så fælt over at hun ikke vet hvem som fikk den "riktige" invitasjonen? Det står s.u. eller? Når de får svar fra vedkommende, er det jo bare å legge til to plasser, hvis de sier ja. Og hvis de som er bedt ikke føler at de er nærme nok til å gå på festen, svarer de nei. Problem solved!

Jeg hadde kjøpt en skikkelig shitty gave, og så hadde jeg gravd litt hos kusinen min og spurt om hun noen gang fant ut hvem som fikk feil innbydelse. Og hvis hun svarer at hun ikke vet (særlig), hadde jeg spurt igjen med jevne mellomrom, bare for å gjøre henne ubekvem :fnise:

Anonymkode: ee70f...5e6

TS, din kusine er i en kattepine nå, hvis du spør henne direkte. Hun har vel selv skrevet invitasjonene, muligens med hjelp av sin kommende mann, og må da nødvendigvis vite hvem som er funnet verdig til festen og hvem som må nøye seg med å overvære vielsen. Dette blir ikke lett for henne å vri seg ut av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

korrigert*

 

Har man dårlig økonomi synes jeg man skal invitere sine nærmeste og til hele pakka. Å gjøre forskjell på folk på denne måten her sines jeg er ufint. Og når hun sier hun er redd den og den skal komme til middagen og festen...hvorfor i helv har du inviter til vielsen da? Da er du en rimelig falsk person overfor DEN personen du har invitert. 

Anonymkode: 081c9...c2f

Er det frekt å ha gjort en feil? Sånn jeg forstår det her, så har det skjedd en feil, og kusinen er stresset, fordi hun vet ikke hvem som har fått feil og hvem som har fått riktig..... 

Anonymkode: ebc7c...92e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

TS, din kusine er i en kattepine nå, hvis du spør henne direkte. Hun har vel selv skrevet invitasjonene, muligens med hjelp av sin kommende mann, og må da nødvendigvis vite hvem som er funnet verdig til festen og hvem som må nøye seg med å overvære vielsen. Dette blir ikke lett for henne å vri seg ut av.

OMG! Niesen min inviterte til bryllup, og de satt 5 forskjellige og skrev innbydelser. Vi var ca 20 stk/par som fikk feil klokkeslett.... Ble vi sure? Fornærmet? Nei, vi tok det med humor, og forstod at feil kan skje - selv verdensmestere!!! Man kan gjøre feil, man kan blande osv. Blir så oppgitt av folk som automatisk sier folk er frekke, idioter, egoistiske osv fordi de KAN HA GJORT EN FEIL! 

Anonymkode: ebc7c...92e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen av frekkhet for å tigge gaver. Ikke søren om jeg hadde gått, "feilsendt" eller ikke. 

Synes bryllup tidvis minner mer og mer om griskhet. 

Hva ligger prisnivået på gavene forresten? Siste jeg var i fant vi ingenting under 2000, så vi gikk sammen flere for å kjøpe gave (men var bedt i middagen da). 

Anonymkode: 25173...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...