Gå til innhold

Invitert kun i vielse


sølvblad

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, bekka79 skrev:

Ja da virker det veldig rart... Jeg ville forsikret meg om at du har mottatt riktig invitasjon.. Ta en telefon til din tante du😊

Jeg har fremdeles ikke fått tak i min kusine, men nå har jeg snakket med tante.

Hun ble mildt sagt forferdet og er nå på vei til meg for å "se invitasjonen med egne øyne" som hun selv sa. Hun trodde først at jeg spøkte med henne da jeg forklarte henne at jeg bare var invitert i vielsen, for hun visste ikke at datteren hadde sendt ut noen slike invitasjoner. Min tante trodde at alle som ble invitert skulle være invitert til middag eller i hvert fall til kaffe. Hun visst nok vært med i diskusjoner med min kusine, min kusines kommende mann, min onkel og min andre kusine (søsteren til hun som skal gifte seg) om hvordan de skulle organisere det, men hun hadde aldri hørt snakk om at noen ville få en invitasjon til kun vielse. Da jeg sa til min tante at det også er i hvert fall to til som har fått tilsvarende invitasjon som meg ble hun virkelig ikke blid. 

Jeg regner nesten med at jeg snart hører noe fra min kusine :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra! Kudos for at du ringte:) 

Hvis de har brukt et trykkeri forresten, så er det ikke første gang de har gjort feil;) 

Anonymkode: 53e54...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dattera har hatt sine ønsker for bryllupet sitt og har ikke villet si det til mora si og har laget to forskjellige kort. Nå får hun kjeft. 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sølvblad skrev:

Jeg har fremdeles ikke fått tak i min kusine, men nå har jeg snakket med tante.

Hun ble mildt sagt forferdet og er nå på vei til meg for å "se invitasjonen med egne øyne" som hun selv sa. Hun trodde først at jeg spøkte med henne da jeg forklarte henne at jeg bare var invitert i vielsen, for hun visste ikke at datteren hadde sendt ut noen slike invitasjoner. Min tante trodde at alle som ble invitert skulle være invitert til middag eller i hvert fall til kaffe. Hun visst nok vært med i diskusjoner med min kusine, min kusines kommende mann, min onkel og min andre kusine (søsteren til hun som skal gifte seg) om hvordan de skulle organisere det, men hun hadde aldri hørt snakk om at noen ville få en invitasjon til kun vielse. Da jeg sa til min tante at det også er i hvert fall to til som har fått tilsvarende invitasjon som meg ble hun virkelig ikke blid. 

Jeg regner nesten med at jeg snart hører noe fra min kusine :)

Bra at du tok denne telefonene da👍 Da er det bare krysse fingrene for at det hele er en stor feiltakelse.. For høres jo ekstremt merkelig ut.. Og når du ser reaksjonen tanten din har også, så tenker jeg at du uansett utfall, har støtte i at du har reagert på det😊 Og er det feil,  så får kusinen din mulighet til å rette det opp med de det gjelder, enn at det ender med at det sitter flere fornærmede rundt, som ikke kommer... Blir en spennende fortsettelse😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dumt å gå gjennom noens mor. Man skal ta ting direkte med folk. 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å høre om dette beror på en feil eller om kusina faktisk er såpass frekk at hun forventer gaver dersom folk kommer i kun vielsen :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dette hørtes rart ut, ville ikke dratt i vielsen.. bare fordi jeg hadde blitt skuffet over forskjellsbehandling. Jeg personlig tar meg nær av sånt.

Anonymkode: 61baf...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på fortsettelsen! Ser for meg at det er en eller annen misforståelse, ellers synes jeg denne kusinen ligger meget godt an til å vinne "Årets verste Bridezilla"pris eller noe sånt. 

:popcorn: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusinen min inviterte ikke meg i dåpen til sitt siste barn.. men hun hadde invitert min søster og besteforeldre.. Dette gjorde hun helt ut av det blå, har aldri hatt uenighet eller noe med henne tidligere. Har ikke orket å ha kontakt med henne etter dette.. syns det var dårlig gjort.. Mange hadde enda spurt hvorfor ikke jeg var i dåpen.

Anonymkode: 61baf...4b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kusinen min inviterte ikke meg i dåpen til sitt siste barn.. men hun hadde invitert min søster og besteforeldre.. Dette gjorde hun helt ut av det blå, har aldri hatt uenighet eller noe med henne tidligere. Har ikke orket å ha kontakt med henne etter dette.. syns det var dårlig gjort.. Mange hadde enda spurt hvorfor ikke jeg var i dåpen.

Anonymkode: 61baf...4b0

Men hva er det med dere som ikke tør å konfrontere, eller å spørre om hvorfor dere ikke har blitt invitert?

Hadde jeg blitt utelatt på en unaturlig måte, eller mottatt en merkelig invitasjon av den typen TS fikk, så hadde jeg slått på tråden med en gang. Jeg hadde selvsagt ikke ringt og skjelt vedkommende ut, men jeg hadde sagt på en høflig måte at jeg stusset over manglende eller snodig invitasjon, og ville vite hva som eventuelt lå bak.

Enten så er det hele en misforståelse/forglemmelse, og det er flott at man får ordnet opp med en gang, eller så er man faktisk utelatt (eller bare invitert til vielsen) med vilje. I sistnevnte tilfelle så blir det selvsagt klein stemning på telefonen, og ubehagelig for personen som ikke inviterte deg, men er ikke det egentlig bare bra? Hvis personen har utelatt familiemedlemmer som etter alle solemerker burde vært inkludert, eller invitert noen bare til vielsen og samtidig tigget gaver (som er temmelig uhørt), så bør de jo oppleve å måtte holdes ansvarlig for det valget, og kjenne på den responsen det medfører.

Nå har heldigvis TS kontaktet kusinen, da. Jeg bare skjønner ikke at det skal være så vanskelig å stå litt opp for seg selv og si ifra til folk med en gang. 

Anonymkode: b8aa8...e51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kusinen min inviterte ikke meg i dåpen til sitt siste barn.. men hun hadde invitert min søster og besteforeldre.. Dette gjorde hun helt ut av det blå, har aldri hatt uenighet eller noe med henne tidligere. Har ikke orket å ha kontakt med henne etter dette.. syns det var dårlig gjort.. Mange hadde enda spurt hvorfor ikke jeg var i dåpen.

Anonymkode: 61baf...4b0

Da har det ikke vært misforståelse da. 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kusinen min inviterte ikke meg i dåpen til sitt siste barn.. men hun hadde invitert min søster og besteforeldre.. Dette gjorde hun helt ut av det blå, har aldri hatt uenighet eller noe med henne tidligere. Har ikke orket å ha kontakt med henne etter dette.. syns det var dårlig gjort.. Mange hadde enda spurt hvorfor ikke jeg var i dåpen.

Anonymkode: 61baf...4b0

Du skulle ikke gått til hennes mort. Bare droppet hele greia. 

Anonymkode: 081c9...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller er ts og ab 4b0 samme person? 

Anonymkode: 081c9...c2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er ts og ab 4b0 samme person? 

Anonymkode: 081c9...c2f

Jeg har ingen kusiner med barn så nei, jeg er ikke samme person som 4b0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har min tante sett invitasjonen og jeg har snakket med min kusine. Jeg fikk selv tak i min kusine uten min tantes hjelp, men tante var hos meg da jeg endelig fikk kontakt med henne.

Det var en feiltakelse at jeg fikk en invitasjon til kun vielse fra min kusines side, men det er en del gjester hun med vilje kun inviterer til vielsen. Min kusine ble selv ganske overrasket over at jeg hadde fått feil invitasjon, men jeg synes reaksjonen hennes var merkelig. Hun var lei seg over at jeg hadde fått feil invitasjon for hun vil ha meg der gjennom hele bryllupet, men hun var da redd for at noen hun bare ville ha der til vielsen har fått invitasjon til middag og hele festen i stedet for bare til vielsen.

Jeg har forklart henne mitt syn på det hele og da sa hun at hun håper at jeg fremdeles vil komme, men at hun forstår dersom jeg ikke ønsker det.

Så oppsummert altså, hun har sendt ut tre forskjellige type invitasjoner - en for vielse, middag og kaffe/fest, en for vielse og kaffe/fest, og en for kun vielse. Jeg fikk den for kun vielse, men skulle visst nok ha fått den for pakken, så nå er hun redd at flere har fått feil invitasjon og at noen hun ikke vil ha der er invitert til hele bryllupet.

Forstår meg ikke på henne. Og må nok tenke meg litt om før jeg bestemmer meg for om jeg skal gå eller ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det med dere som ikke tør å konfrontere, eller å spørre om hvorfor dere ikke har blitt invitert?

Hadde jeg blitt utelatt på en unaturlig måte, eller mottatt en merkelig invitasjon av den typen TS fikk, så hadde jeg slått på tråden med en gang. Jeg hadde selvsagt ikke ringt og skjelt vedkommende ut, men jeg hadde sagt på en høflig måte at jeg stusset over manglende eller snodig invitasjon, og ville vite hva som eventuelt lå bak.

Enten så er det hele en misforståelse/forglemmelse, og det er flott at man får ordnet opp med en gang, eller så er man faktisk utelatt (eller bare invitert til vielsen) med vilje. I sistnevnte tilfelle så blir det selvsagt klein stemning på telefonen, og ubehagelig for personen som ikke inviterte deg, men er ikke det egentlig bare bra? Hvis personen har utelatt familiemedlemmer som etter alle solemerker burde vært inkludert, eller invitert noen bare til vielsen og samtidig tigget gaver (som er temmelig uhørt), så bør de jo oppleve å måtte holdes ansvarlig for det valget, og kjenne på den responsen det medfører.

Nå har heldigvis TS kontaktet kusinen, da. Jeg bare skjønner ikke at det skal være så vanskelig å stå litt opp for seg selv og si ifra til folk med en gang. 

Anonymkode: b8aa8...e51

Jeg hadde hele tiden lyst å ta kontakt med henne, men tenkte at det beste var å roe seg litt ned først i tilfellet det hele var en feil fra hennes side slik at jeg ikke lagde en unødvendig konflikt. Jeg har lært meg det ettersom jeg kan ha lett for å formulere meg litt for krast eller rett og slett feil hvis følelsene mine er i høygir, så derfor valgte jeg å vente litt. Grunnen til at jeg la det ut her på forumet var rett og slett det at jeg hadde behov for å se litt hva andre, utenforstående, ville tenkt om en slik invitasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig. Har aldri hørt om noen som innviterer til kun vielse og forventer gave. Synes det er toppen av frekkhet og tydeligvis noe brudeparret har kommet på helt av seg selv. Er det slemt å si at jeg håper ingen av 3.klassegjestene kommer i kirken så de faktisk går i minus på de gjestene med tanke på innvitasjonene?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun har altså sendt ut invitasjoner til bare kirken :sjokkert: 

 I alle dager, det må jo helt klart bli bryllupets snakkis! 

 

På kirkebakken:

Person 1: "Jaja, er du en av de som bare ble invitert hit, eller ser jeg deg etterpå på middagen? "

Person 2: "Nei jeg kommer hit i kirken og på kaffen jeg, så nå tenkte jeg å dra ut å finne meg noe middag på egenhånd, men du da (til tredjeperson)"

Person 3: "Jeg ble bare invitert hit ja, må bare innom lokalet og levere gave og så stikker jeg. ( til person 2) Vi kan jo forsåvidt spise middag sammen vi da".

Person 2: Ja, det hørtes koselig ut., møter deg på ***resturantnavn***, (til person 1) og deg ser jeg vel om noen timer?

Person 1: Jepp, dere får kose dere. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...