Gå til innhold

Invitert kun i vielse


sølvblad

Anbefalte innlegg

"Takk for invitasjonen. Skal dere ikke ha middag eller fest etter vielsen?" *spillerlittdum*

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, sølvblad skrev:

I invitasjonen står det:

Kjære _____ og _______.

Vi har den glede av å invitere dere til vår vielse den xx.xx.xx i _________ kirke kl.XX

Vår ønskeliste finnes __________.

S.U: _____________

Hilsen ________ og _________.

 

Er kanskje bare min tolkning at vi bare er invitert til vielse, men det står ikke noe om noe annet. 

Står det noe annet i invitasjonene til de familiemedlemmene som bor i andre byer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis invitasjonen virkelig er formulert på den måten kan det jo tyde på at dette ikke er de skarpeste knivene i skuffen. "Vi har den glede av å invitere..." :klo: Skulle nesten tro det var Villa Paprika som sto bak! :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mollie skrev:

Står det noe annet i invitasjonene til de familiemedlemmene som bor i andre byer?

Ja, det gjør det. Etter info om vielse står det hvor middagen skal være med klokkeslett og at det blir bryllupsfest etter middagen. En fetter av meg ringte meg for å høre hvor det lokalet er i forhold til kirken, så derfor vet jeg også hvilket lokale middagen skal være i og når den skal være. Han ble ganske paff over at han måtte fortelle meg hvor og når middagen skulle være for han regnet med at siden han var invitert så burde i hvert fall jeg være det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt opp i kirken og etter den eksklusive seremonien møter du opp på festen etterpå, snakker litt med de andre der, så sier du nei nå må jeg stikke. Hvorfor det?? Spør de forbausede gjestene, nei jeg er ikke invitert, jeg skulle bare legge igjen denne gaven.

 

 

Anonymkode: b67d4...b24

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sølvblad skrev:

Ja, det gjør det. Etter info om vielse står det hvor middagen skal være med klokkeslett og at det blir bryllupsfest etter middagen. En fetter av meg ringte meg for å høre hvor det lokalet er i forhold til kirken, så derfor vet jeg også hvilket lokale middagen skal være i og når den skal være. Han ble ganske paff over at han måtte fortelle meg hvor og når middagen skulle være for han regnet med at siden han var invitert så burde i hvert fall jeg være det.

Ja da ser det ut til at dere er invitert kun i kirken.... Noe som er utrolig spesielt! Hva skal man liksom gjøre da, pynte seg og sitte 45 min i kirken og deretter gå hjem?! 

Dette mener jeg er temmelig frekt av brudeparet... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spør om det er en feil, men spør "er det riktig at invitasjonen er til kirke uten evt andre arrangementer?" på SMS.

Når svaret kommer sender du "kommer ikke" uten å begrunne hvorfor. 

Anonymkode: 2ea93...69e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det være en feil. Man ber ikke om S.U. (svar ) på om noen kommer i kirken eller ikke, da den er åpen for alle. Jeg ville sendt en melding og sagt at informasjon om festen har falt ut fra din invitasjon.

Anonymkode: c16f1...f30

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til: om hun ber om begrunnelse, sier du bare at du hadde invitasjon til noe annet- og måtte prioritere det andre(jobbtur eller noe sånt) når du jo kun var invitert i kirke og ingenting annet.

Det gir et klart hint uten å være like ufin tilbake.

Anonymkode: 2ea93...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
17 minutter siden, sølvblad skrev:

I invitasjonen står det:

Kjære _____ og _______.

Vi har den glede av å invitere dere til vår vielse den xx.xx.xx i _________ kirke kl.XX

Vår ønskeliste finnes __________.

S.U: _____________

Hilsen ________ og _________.

 

Er kanskje bare min tolkning at vi bare er invitert til vielse, men det står ikke noe om noe annet. 

Nei, da syns jeg du tolker det helt riktig, det pleier jo alltid å stå info om mer, hvor middagen skal være etc. Ville tatt det opp med tanta eller onkelen din, det kan fort bli litt pinlig for dem også når de forstår hvor merkelig denne invitasjonen virker. Så får de fikse opp i dette/ta det videre til kusina di. Hvis du syns det blir litt for pinlig å spørre henne direkte, hvilket jeg fullt ut forstår. I sammenheng med bryllup får jo uansett foreldrene masse spørsmål, ikke unaturlig i å spørre dem i stedet for brudeparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å plukke opp telefonen å spørre kusinen din om dette stemmer. Hvis dere ikke er invitert på festen, så er dere ikke så nære som du trodde og da ødelegger du heller ikke forholdet deres, tenker jeg. 

Anonymkode: 53e54...14b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol

Så utrolig frekke er det da ikke mulig å bli? Ring og spør om du kun er invitert til kirken og hvis det stemmer så ikke møt opp til vielsen og drit i gave. Det er nesten så jeg ikke tror at dette er mulig. Så frekk går det bare ikke ann å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol

Hvis du bare er invitert til vielsen så er dette kun en frekk måte av kusina di og tigge om gaver på. Er hun sånn i andre sammenhenger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Supersol skrev:

Hvis du bare er invitert til vielsen så er dette kun en frekk måte av kusina di og tigge om gaver på. Er hun sånn i andre sammenhenger også?

Jeg har aldri opplevd henne på den måten før. Jeg ble satt ut, paff, skuffet og litt såret av hele hendelsen. Samtidig tenker jeg fremdeles at det kan være en feil. Jeg har nå prøvd å kontakte henne, men så langt har jeg ikke lykkes i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frekt om det ikke er skjedd en feil!  Spør kusina di rett ut du! 

Anonymkode: cf3a2...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at en fetter av deg lurte på hvor lokalet var.. Så da er han tydeligvis invitert til resten... Står de hverandre nærmere? Hvis ikke så høres det veldig merkelig ut at dere kun er invitert til kirken... (må jo forhåpentligvis være gjort en feil).. Uansett har aldri vært borti eller hørt om at noen bruker tid på å sende ut invitasjon kun til kirken, veldig spesielt og ikke minst frekt, med tanke på at de vedlegger ønskelisten.. Vielsen blir jo som regel annonsert i lokalavisen slik at bekjente kan få det med seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, bekka79 skrev:

Du skriver at en fetter av deg lurte på hvor lokalet var.. Så da er han tydeligvis invitert til resten... Står de hverandre nærmere? Hvis ikke så høres det veldig merkelig ut at dere kun er invitert til kirken... (må jo forhåpentligvis være gjort en feil).. Uansett har aldri vært borti eller hørt om at noen bruker tid på å sende ut invitasjon kun til kirken, veldig spesielt og ikke minst frekt, med tanke på at de vedlegger ønskelisten.. Vielsen blir jo som regel annonsert i lokalavisen slik at bekjente kan få det med seg.

Nei, så vidt jeg vet er de ikke særlig nære i det hele tatt. De snakker sammen/treffes max et par ganger i året. Da han ringte meg ble han overrasket over at jeg ikke var invitert til middag i og med at han vet at min kusine og jeg alltid har hatt et nært forhold/vennskap. 

Jeg har nå prøvd å få kontakt med min kusine, uten hell, og vurderer også om jeg skal ta en telefon til tante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Du kan jo forsøke å påpeke hvor underlig hele invitasjonen er. Du kan ringe opp din kusine med spørsmål om dere skal ta med gaven til kirken. Du kan videre si noe om at: Det vanlige er jo å ta den med til feiringen, er det ikke?

Endret av gjestvest
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er sikker på at du har lest rett i invitasjonen? 

Kirken er åpen for alle - enten du har fått invitasjon eller ikke. Hadde glatt vært et helt annet sted den dagen. Hadde nok vært heller kjip med gaven også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sølvblad skrev:

Nei, så vidt jeg vet er de ikke særlig nære i det hele tatt. De snakker sammen/treffes max et par ganger i året. Da han ringte meg ble han overrasket over at jeg ikke var invitert til middag i og med at han vet at min kusine og jeg alltid har hatt et nært forhold/vennskap. 

Jeg har nå prøvd å få kontakt med min kusine, uten hell, og vurderer også om jeg skal ta en telefon til tante.

Ja da virker det veldig rart... Jeg ville forsikret meg om at du har mottatt riktig invitasjon.. Ta en telefon til din tante du😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...