Gå til innhold

Asylsøkere blir drøyere og drøyere når de oppgir sin alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.krone.at/oesterreich/junger-afghane-belaestigt-mehrere-frauen-in-tirol-erst-zehn-jahre-alt-story-559804

En afghansk asylsøker har i flere tilfeller fulgt etter eldre kvinner og presset seg inn i boligene deres og antastet de samt ranet de for mindre pengesummer. Kvinnene er henholdsvis 75 og 68 år.

Asyslsøkeren hevder han er 10 år. Ja du leste riktig. 10 år! Og politiet har ingen annen dokumentasjon, så de må forholde seg til oppgitt aldre, selv om de anser alderen som svært usannsynlig. 

Frekkheten kjenner ingen grenser. 

Nå må Europeiske myndigheter finne en løsning på dette alderstullet.

 

Anonymkode: b7b88...7e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg dauer.... Har også reagert på det i nyhetssaker hvor gutter som ser ut som de er et par og tyve oppgir at de er 16 år f.eks

Anonymkode: dc05f...198

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes en måte å alder teste disse personene på?

Anonymkode: af478...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasket meg mest, er at de ikke oppgir yngre alder. Det gir ingen konsekvenser for de. Så latterlig er systemet i enkelte land. 

Anonymkode: 91486...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer 5-åringene med sine skjegg og bart og blir plassert i barnehager rundt omkring i landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

" Barna" satser på familiegjenforening og da har vi hele slekta her på NAV.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Drizzt skrev:

Snart kommer 5-åringene med sine skjegg og bart og blir plassert i barnehager rundt omkring i landet.

De burde blitt plassert på spesialskoler for    spesielt begavet barn, som har klart å flykte fra krig og komme seg gjennom flere land, før de kom seg til Østerrike. 

Anonymkode: 91486...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av problemene er atså mange bevist ødelegger pass og ID når de kommer til Europa. På tide at EU begynner å bli litt tøffe, de som kommer hit må kunne bevise hvem de er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Drizzt skrev:

Snart kommer 5-åringene med sine skjegg og bart og blir plassert i barnehager rundt omkring i landet.

Mens SV gir skryt for hvor voksne de er for alderen. 

Anonymkode: 705c7...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2017 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg dauer.... Har også reagert på det i nyhetssaker hvor gutter som ser ut som de er et par og tyve oppgir at de er 16 år f.eks

Anonymkode: dc05f...198

Jeg er 40 år og ble nylig spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe røyk (ikke til meg selv) på nærbutikken. Klarer ikke folk å se forskjell på over 40 og under 18, så er det vel ikke så lett å se om noen er 16 eller 22 heller... 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Jeg er 40 år og ble nylig spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe røyk (ikke til meg selv) på nærbutikken. Klarer ikke folk å se firskjell på ovee 40 og under 18, så er det vel ikke så lett å se om noen er 16 eller 22 heller... 

Det er heller ikke så lett å se hvem som er 5 år og hvem som er 35 år heller åpenbart.

Anonymkode: b7b88...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan ikke UDI samle inn nordmemm i alle aldre og ta den "tanntesten" på dem, for å se om den testen virkelig funker? Nordmennene kan oppgi sine egne aldre, også se om sannheten matcher med testen... 

Anonymkode: 47101...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke så lett å se hvem som er 5 år og hvem som er 35 år heller åpenbart.

Anonymkode: b7b88...7e0

Man ser selvsagt forskjell på en voksen person og et lite barn. Men det er ikke alltid så lett å slå fast om noen er mindreårig eller ikke. Noen ser veldig unge ut for alderen,  andre ser voksne/gamle ut for alderen. Og folk vurderer alder ulikt. Det finnes ingen idiotsikre metoder som kan fastslå alder helt nøtaktig. Og så lenge det er tvil vil selvsagt noen benytte seg av det til egen fordel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg er 40 år og ble nylig spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe røyk (ikke til meg selv) på nærbutikken. Klarer ikke folk å se forskjell på over 40 og under 18, så er det vel ikke så lett å se om noen er 16 eller 22 heller... 

 

15 minutter siden, Thyra skrev:

Man ser selvsagt forskjell på en voksen person og et lite barn. Men det er ikke alltid så lett å slå fast om noen er mindreårig eller ikke. Noen ser veldig unge ut for alderen,  andre ser voksne/gamle ut for alderen. Og folk vurderer alder ulikt. Det finnes ingen idiotsikre metoder som kan fastslå alder helt nøtaktig. Og så lenge det er tvil vil selvsagt noen benytte seg av det til egen fordel. 

Slike unnskyldninger som du uttaler er standard for å forsvare innvandringen. Vi som tenker logisk her vet hvorfor de tar den lange turen over mange nasjoner og lyver for hva det er verdt. Familiegjenforening er typisk neste prosess. Det må bli en slutt på ordningen så slipper vi alle tester og insentiver for å komme, og at samfunn og familie tar ansvar selv i eget hjemland, eller eventuelt i nabolandene. Det kan høres veldig tøft ut, men sånn må det bare være. Ellers vil det aldri ta slutt. De som faktisk ønsker å støtte andre nasjoner og folk med vanskeligstilte kår bør gjøre det selv med penger, eller via en organisasjon og ikke utsette hele denne nasjonen og sivilisasjonen for fare bare på grunn av sine egne såkalt gode intensjoner. Mer egoistisk kan det ikke bli og er så ufattelig opplagt når man tenker gjennom helheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

De burde blitt plassert på spesialskoler for    spesielt begavet barn, som har klart å flykte fra krig og komme seg gjennom flere land, før de kom seg til Østerrike. 

Anonymkode: 91486...0fd

Et veldig bra forslag. De må være spesielt begavet for å klare seg alene halve kloden i denne unge alderen.

4 timer siden, julia83 skrev:

Et av problemene er atså mange bevist ødelegger pass og ID når de kommer til Europa. På tide at EU begynner å bli litt tøffe, de som kommer hit må kunne bevise hvem de er.

Helt enig. På tide å nekte adgang til de uten gyldige ID dokumenter.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mens SV gir skryt for hvor voksne de er for alderen. 

Anonymkode: 705c7...f1e

Aha, fordi de faktisk er voksne ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...