Gå til innhold

Har du høye krav til hotellstandard?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at disse glassveggene sikkert hadde en bryter som gjorde de ugjenomsiktige.. det er nrmlig vanlig altså...

Anonymkode: 097b0...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen prisbegrensning, så går først og fremst etter beliggenhet  og komfort. God plass er bra, boblebad, veranda og peis er veldig fint, penthouse med eget treningsrom og garasje er knall. Men altså, viktigst er beliggenhet. 

Anonymkode: 37ad3...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, så jeg har ikke råd til å være kresen på hotell. Forventer at det er rent, og eget bad er et absolutt krav. Vil også bo noenlunde sentralt, men ellers tåler jeg mye. Frokost inkludert er absolutt et stort pluss, det samme er gratis WiFi. 

Anonymkode: 991a6...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at disse glassveggene sikkert hadde en bryter som gjorde de ugjenomsiktige.. det er nrmlig vanlig altså...

Anonymkode: 097b0...b11

Det var ingen slik bryter på vårt rom. Det var glassbyggerstein i veggen mot rommet og en glassdør med frostede felter og 1 cm mellomrom til karm og gulv. Det var ikke sånn at man kunne se tydelig hva som skjedde der inne om man ikke gikk helt bort til døra og tittet inn, men likevel... fungerer ikke for meg.

Anonymkode: a4196...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Jeg velger vanligvis 4 stjerner (og leser anmeldelser nøye). Men må samtidig innrømme at endel av mine beste reisehistorier er fra hoteller som burde ha vært skyldig stjerner. 

Jeg har gode reiseopplevelser og historier fra flotte hoteller, også 5+. 

Men kanskje vil jeg huske best de gangene jeg virkelig bodde på "shitty" steder. Rart med det, men det er mer interessant å fortelle om/gjenoppleve disgusting hoteller fra Hamburg (og et hemmelig sted i Danmark) - enn fra 5+ stjerner i Hong Kong og New York.

Endret av Dolce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

For meg er ikke luksus nødvendig, som regel sover vi bare på hotellrommet.

Vi har bodd på 5 stjerners flere ganger, men da fordi beliggenheten har vært god. Har ved et par anledninger bodd på 3 stjerners også, både med gode og dårlige erfaringer. Bor som regel på 4 stjerners hotell, og leser anmeldelser om hotellt før jeg bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva formålet med turen er (byferie, strandferie osv), hvor vi reiser, pris, beliggenhet osv. Det er veldig forskjellig.

Når jeg er i typiske "sydenland" liker jeg at standarden er minst 4 stjerner, men aller helst 5. På ferie ved et all inclusive-hotell må det være 5-stjerners for å sikre best mulig utvalg av mat, restauranter, tilbud, generell standard osv.

Beliggenhet er stort sett alltid viktig, uavhengig om det er en typisk byferie eller strandferie. Ved sistnevnte vil jeg gjerne bo ved stranda, spesielt i land hvor temperaturen stiger mot 40 grader. Orker ikke å gå for langt i stekende hete, maks 5-10 minutter. Så skal det sies at da vi var i Sør-England i fjor sommer bodde vi ca 20 minutters gange fra stranda, som er noe lenger enn det vi egentlig pleier å velge. Siden formålet med ferien derimot var en blanding av strand og opplevelser var det helt greit å bo i denne avstanden, dessuten er temperaturen her mer "levelig". I tillegg var det nærme annen transport, f.eks buss og tog, som var viktig siden vi også reise mye rundt.

I London bor jeg alltid rimelig, men standarden er sjelden dårligere enn 4 stjerner, og jeg bør bo innen sone 1 fordi jeg ikke ønsker å bruke for mye tid på å reise fram og tilbake til hotellet for å legge fra meg poser etter shopping, i tillegg til tilgjengelighet til opplevelser osv. Jeg har vært der såpass mange ganger at jeg har mine favoritthoteller som både er rimelige og har god standard. Bor stort sett alltid i Bayswater.

I sommer skal vi igjen i Sør-England, og vi skal bo samme sted som i fjor. I år oppgraderer vi fra juniorsuite til suite. Dette er et 5-stjernes B&B, hvor standarden rett og slett er fantastisk (kun 8 rom hvor det meste kan tilrettelegges). Prisene her er jo også mye billigere enn f.eks London, så da har vi råd til å kunne unne oss litt ekstra. 

Jeg er glad i luksus på ferie, men liker ikke å betale for mye (betaler sjelden over 1000 kr for en natt). Jeg sjekker alltid flere steder for å finne det rimligst mulig til en best mulig standard. I tillegg bruker jeg mye bonuspoeng. F.eks sponses hele turen vår til Stockholm i juni av oppsparte bonuspoeng. I Norge bor jeg stort sett på Choice-hotell siden jeg er gullmedlem, og får gjerne gode priser på rom, i tillegg til at jeg samler meg opp bonusnetter. I tillegg bruker jeg LOfavør som gir meg gode rabatter. I Norge velger jeg helst Clarion-hotellene siden de som regel både har frokost og kveldsmat, i tillegg til vafler/pannekaker til "lunsj", og på den måten bruker jeg/vi minst mulig. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...