Gå til innhold

Når skal jeg ta ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet på samme sted i 7 år, så har opparbeidet meg rett til ferie, men jeg lurer på en ting. Jeg har vært i ulønnet omsorgspermisjon siden januar, og skal være det ut august. Jeg regner med at jeg får feriepenger i juni, siden jeg jo har opparbeidet det i 2016, men hva med ferie? 

Anonymkode: 2af42...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Du har rett på full ferie, 4 uker + 1 dag etter ferieloven, evt 5 uker om din arbeidsplass har avtalefestet 4 feriedager som sammen med "Gro-dagen" utgjør den femte ferieuken. Etter ferieloven har du rett på tre uker sammenhengende ferie i hovedferieperioden 1. juni - 30. september. 

Anonymkode: cfa08...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett på full ferie, 4 uker + 1 dag etter ferieloven, evt 5 uker om din arbeidsplass har avtalefestet 4 feriedager som sammen med "Gro-dagen" utgjør den femte ferieuken. Etter ferieloven har du rett på tre uker sammenhengende ferie i hovedferieperioden 1. juni - 30. september. 

Anonymkode: cfa08...68b

Tilleggsopplysning: Rett til full ferie ved arbeidsplassen du skal tilbake til fra september forutsetter at du ikke har avviklet ferie hos annen arbeidsgiver. 

Anonymkode: cfa08...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...