Gå til innhold

Hvordan selge bil når man ikke har peiling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er altså så grønn på bil at jeg ikke aner hva jeg skal skrive i en evt annonse, eller hvordan jeg rent praktisk selger en bil - tenker da på kontrakt, penger, o.l.  Jeg fikk en litt eldre VW Polo av foreldrene mine, og ønsker nå å kvitte meg med denne da utgiftene begynner å bli litt for uforutsigbare. 2004-modell, jeg har eid den i ca. 4 år. Ikke hatt den på noe offisiell service, men levert den inn når det har vært noe gale ved flere anledninger, og samtidig bedt dem se over bilen. Og så klart fått den EU-godkjent når det har vært tid for det. Nå vil jeg bare ha den bort, uten å sitte igjen med ansvar for feil jeg ikke vet om. Kan jeg selge "som den er", og bare beskrive det jeg tror er gale med bilen? Så har jeg mitt på det rene? Eller holder ikke det? 

Anonymkode: ecb4c...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du at noe er galt med bilen? Hvorfor det? 

Anonymkode: 08338...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trolig at du får solgt den til en forhandler, men ville tatt en NAF kontroll som de har for bilsalg. Selger du den billig nok så er det sikkert noen som kjøper en bil med feil og mangler. 

Anonymkode: 019de...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe bil og har ikke peiling på bil. Er mest redd for å møte på noen som bevisst lurer meg, men noen som heller ikke har peiling og bare vil bli kvitt den og overlate utgiftene til meg kommer på en god andreplass :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at noe er galt med bilen? Hvorfor det? 

Anonymkode: 08338...82b

Fordi den lager lyder når man bremser ;) Er noe heng i håndbrekket også, men jeg har betalt 7000kr for et par mnd siden for å fikse det, og nå er problemet tilbake. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite trolig at du får solgt den til en forhandler, men ville tatt en NAF kontroll som de har for bilsalg. Selger du den billig nok så er det sikkert noen som kjøper en bil med feil og mangler. 

Anonymkode: 019de...32a

Hadde ikke tenkt å selge til forhandler. Mest sannsynlig er det jo noen som har peiling på bil som vil kjøpe og fikse selv - håper jeg.

15 minutter siden, applestories skrev:

Jeg skal kjøpe bil og har ikke peiling på bil. Er mest redd for å møte på noen som bevisst lurer meg, men noen som heller ikke har peiling og bare vil bli kvitt den og overlate utgiftene til meg kommer på en god andreplass :P

Jeg er jo ærlig om manglene, da må jo kjøper skjønne at de medfører utgifter.

Anonymkode: ecb4c...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den lager lyder når man bremser ;) Er noe heng i håndbrekket også, men jeg har betalt 7000kr for et par mnd siden for å fikse det, og nå er problemet tilbake. 

Hadde ikke tenkt å selge til forhandler. Mest sannsynlig er det jo noen som har peiling på bil som vil kjøpe og fikse selv - håper jeg.

Jeg er jo ærlig om manglene, da må jo kjøper skjønne at de medfører utgifter.

Anonymkode: ecb4c...05c

Ja, dersom du er så ærlig om feilene til et potensiell kjøper som du er her.

Dessverre stoler jeg ikke helt på folk når det står om penger... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville fått tatt en NAF test av den og sørget for å få med "selges som den står" og henvise til NAF testen i annonsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...