Gå til innhold

Hvor mye skjuler du bak masken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste setter på seg et smil når de går ut døra, og holder fasaden. Men de fleste har sitt og slite med. Hva er det du gjemmer bak masken?

For min del, gjelder som regel følgende:

- mindreverdighetskomplekser
- savner gode venner, lei meg for gamle venner som ikke tar kontakt
- irriterende foreldre og svigerforeldre

Anonymkode: e3975...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjuler

- at jeg er ensom og har lite venner og nettverk

- at jeg er usikker på forholdet jeg er i og om det er vits i å fortsette

- at jeg holder på det forholdet mye fordi jeg er redd for å bli alene og ikke finne en ny

- at jeg har ganske dårlig selvtillit egentlig

Anonymkode: d2268...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mye tøffere å være alenemor mens man har konstant hodepine enn jeg gir uttrykk for. Andre syns det er rart jeg ikke kan jobbe, men de ser meg ikke annet enn når jeg er ute, og der virker jeg helt normal, og ingen kan se på meg at jeg er syk og ikke vil gå ut av senga, sånn ever!

Men har jo ikke noe valg da...

Anonymkode: 681dd...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjuler: 

- At jeg ikke føler meg verdt å elske 

- At jeg føler jeg har mislykkes som mor for eldste barn

- At jeg ikke er så flink og sterk som alle synes å tro

- At jeg føler tristhet over at gamle venner synes å glemme meg når de finner på ting

Anonymkode: 3fa26...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg som "alltid" har hatt god råd, dyre klær, biler etc møtte drømmemannen for 2 år siden. Det ingen vet, som han fortalte 6 mnd inn i forholdet, er at han har 1 million i lån og ikke eier nåla i veggen. Han har veldig veldig god lønn, og folk maser i hytt og gevær om hvorfor vi ikke har kjøpt oss et svært drømmehus. Holder på å tilte flere ganger om dagen.. 

Anonymkode: 67037...0f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg ofte er svært bekymret for mine alvorlig syke foreldre. At jeg stresser med å få lappen før pappa dør, så jeg kan ta vare på familien min. Jeg er ikke så gammel heller.

Men det er godt å smile. Jeg synes jeg har hatt det over middels vanskelig i dette livet, men smilet kan ingen ta fra meg. På tunge dager er det faktisk godt å komme på jobb, der alt er lett og greit og enkelt, og smile til kundene og ønske de en fin dag. :)

Anonymkode: 2ea3d...5e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg føler meg stygg og frykter at de jeg snakker med studerer skavankene mine

At jeg kan lite, og venter på å bli avslørt 

At jeg nesten begynner å gråte når jeg får kritikk eller småkjeft av kollegaer 

Anonymkode: fe84f...b4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjuler at jeg har det vondt 

Anonymkode: 8c625...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At jeg er ensom

- At jeg har ingenting å glede meg til

- At selv om familien min har en perfekt fasade på sosiale medier, er den ødelagt. At selv om moren min kommenterer alle bildene mine med hundrevis av hjerter, kan jeg ikke huske sist gang hun ga meg en klem.

- At jeg konstant er redd for at mormoren min skal dø 

- At selv om alle tror jeg får toppkarakterer på skolen, har karakterene mine dalet

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg skjuler at jeg har det vanskelig. Mange har såret meg, og ønsket meg vondt i livet mitt.

- Jeg skjuler at jeg gråter

- Jeg skjuler at jeg er skuffet og sint

- Jeg skjuler at at jeg snart ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg

Hver dag jobber jeg med følelsene mine, for at jeg skal le og være glad. Men mange dreper dette, med å holde meg ansvarlig for valg jeg har tatt. Det onde ser alltid ut til å vinne..

Anonymkode: cb6d1...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Med smil og godt humør skjuler jeg at jeg bærer nag og hat til folk som har dolket meg i ryggen. Likevel later jeg som om jeg har det superbra og er kjempelykkelig. Og jeg snakker stadig om at "å leve et flott liv er den beste hevn". De skulle bare visst.

Anonymkode: d13a8...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går ut døra... Så skjuler jeg hvor vanskelig det er for meg å være blandt folk. Jeg går inn på toalettet på skolen og bare hører på musikk, fordi det er så mye folk over alt og jeg blir utslitt av så mange mennesker på en plass.

Jeg skjuler at jeg ofte er redd for å si noe feil, og jeg skjuler at jeg angrer på mange ord jeg sier iløpet av dagen.

Jeg skjuler at jeg fortsatt drømmer om eksen om natta, som jeg ikke har vært sammen med eller snakket med på flere år.

Jeg skjuler at jeg bærer stor skam over min tidligere oppførsel i livet

Anonymkode: 4e012...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- At jeg egentlig ville ligge inne hele dagen å synes synd på megselv

- At jeg ikke trives i jobben

- At jeg liker mannen ingen av vennene mine liker

- At jeg har kredittkortgjeld til ørene

Anonymkode: ec3a4...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjuler flere lidelser som jeg ikke prater om, for folk tror ikke på deg.

PCOS(som gir meg voldsom hormonell akne), endometriose, IBS, vestibulitt, vaginisme, utmattelsessyndrom og selvfølgelig depresjon.. angst. Redd for å aldri bli frisk og bli værende på NAV.

Har ingen venner i denne byen jeg flyttet til for 2-3 år siden. Er så ensom.

Er veldig ulykkelig. Ikke ute etter noe sympati, men lurer virkelig på hvordan jeg skal klare å leve dette livet.

 

Anonymkode: 0ec3d...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg er ensom og har lite venner og nettverk
at jeg har kjærlighetssorg for en mann som har ignorert meg i snart 2 år
at jeg føler meg lite verdt
at jeg er en byrde for samfunnet, ikke en ressurs
at jeg er stygg og ekkel
at jeg føler meg syk i kroppen hver eneste dag
 

Anonymkode: 599af...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg som "alltid" har hatt god råd, dyre klær, biler etc møtte drømmemannen for 2 år siden. Det ingen vet, som han fortalte 6 mnd inn i forholdet, er at han har 1 million i lån og ikke eier nåla i veggen. Han har veldig veldig god lønn, og folk maser i hytt og gevær om hvorfor vi ikke har kjøpt oss et svært drømmehus. Holder på å tilte flere ganger om dagen.. 

Anonymkode: 67037...0f4

Samma her... vi har masse gjeld sammen, jeg og han. (Snart på vei vekk da, etter 1-2 års jobbing)

Folk maser om hvorfor vi ikke skaffer oss hus, bil og barn.... huff, blir kvalm.

Anonymkode: 0ec3d...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok løgn at nordmenn er verdens lykkeligste. Er så mange triste skjebner. Jeg klistrer også på meg fasade. Har kjærlighetssorg på 2.året. Ingen forstår den smerten å bli alene, miste halve familien sin og vite eksen er ferdig og dater andre. Hver dag tenker jeg på dette.

Anonymkode: 0b932...8b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjuler at jeg er fryktelig sliten. Barn, jobb, sosialt liv, hus osv. Og en mann som er mye bortreist på jobb. Alle skryter av hvor flink jeg er som holder alt i gang... Men har egentlig mest lyst å legge meg under dyna å sove i lengre tid. 

Jeg skjuler også at jeg ofte føler meg mindreverdig, særlig på jobb. Føler at alle andre har mer rett og er flinkere enn meg. Ofte tar jeg på meg for mye bare for å bevise at jeg kan. 

 

Anonymkode: ce154...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prøver å skjule ting går det som regel veldig dårlig... Har fått høre at jeg bærer følelsene mine utenpå huden, og det kan nok stemme det! Når jeg har en dårlig dag nytter det ikke å smile, venner og kollegaer spør uansett hva som er galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...