Gå til innhold

Bostøtte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen politiske partier som ønsker og heve grensen på bostøtte?

Har i dag uføretrygd på 229000,- tror jeg det er + barnetillegg. Barnetillegg går rett ut i barnebidrag så da sitter jeg med grunn trygden. Hadde bostøtte før regjering la om uføretrygden. Har prøvd og søke igjen men får ikke 😢 så hadde håpet at noen politiske partier ønsker å gjøre noe med fattigdommen i norge

Anonymkode: ae4ea...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ok inntekt det for kun gå hjemme. Du får jo disse pengene gratis. Handle mindre og sett ned krava. Det skal lønne seg å jobbe.

Anonymkode: 3be7f...967

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ok inntekt det for kun gå hjemme. Du får jo disse pengene gratis. Handle mindre og sett ned krava. Det skal lønne seg å jobbe.

Anonymkode: 3be7f...967

Da Gud delte ut empati skippet han deg.

Anonymkode: 97eb0...b9a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kutte ned på forbruk der du kan og/eller flytte.

Såvidt jeg vet er det ingen politiske partier som ikke ønsker å arbeide for å redusere fattigdom, men det er begrenset hva som er mulig.

Anonymkode: e56f9...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som AP eller KRF det der, men du må nok gjøre noe selv i stedet. Bo billigere, bruk mindre penger. Matutgifter er ofte en post mange kan spare inn på. Strøm også. 

Anonymkode: e3faa...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da Gud delte ut empati skippet han deg.

Anonymkode: 97eb0...b9a

Man kan da har empati selv om man ser litt på det større bildet. Det skal lønne å jobbe, ellers ville vel nesten ingen ha jobbet, og da kunne ikke folk hatt trygd heller. 

Anonymkode: 56b82...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan da har empati selv om man ser litt på det større bildet. Det skal lønne å jobbe, ellers ville vel nesten ingen ha jobbet, og da kunne ikke folk hatt trygd heller. 

Anonymkode: 56b82...3bd

Så lever vi ikke i en utopi hvor alle er friske og ingen er syke. Det er ingen som velger å bli syk.

Anonymkode: 97eb0...b9a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lever vi ikke i en utopi hvor alle er friske og ingen er syke. Det er ingen som velger å bli syk.

Anonymkode: 97eb0...b9a

Dersom du er såpass syk at du ikke kan jobbe så er det jo selvsagt en annen sak? Dette burde du nevnt i HI for det setter saken din i en helt annen posisjon. 

Anonymkode: 56b82...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen politiske partier som ønsker og heve grensen på bostøtte?

Har i dag uføretrygd på 229000,- tror jeg det er + barnetillegg. Barnetillegg går rett ut i barnebidrag så da sitter jeg med grunn trygden. Hadde bostøtte før regjering la om uføretrygden. Har prøvd og søke igjen men får ikke 😢 så hadde håpet at noen politiske partier ønsker å gjøre noe med fattigdommen i norge

Anonymkode: ae4ea...5ce

Alle vil gjøre noe med fattigdom, sier de. Problemet er bare hvor skal de få pengene fra til å gjøre dette. Norge har en positiv befolkningsøkning og et trangt arbeidsmarked. Når det er få som drar lasset så vil det gå utover velferdsstaten fordi at det flere som skal ha. Du må bare innstille deg på at dette er så fri du kommer til å være økonomisk på topp og se fremover. Kjøpekraften kommer til å bli mindre, mindre og mindre. 

Om du har det trangt, så har du mange alternativer for å løsne på økonomien og en som er veldig åpenbar er å flytte til et sted som medfører reduserte boutgifter. 

Anonymkode: 92e47...770

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle greier å jobbe noe. Det kan tilrettelegges her i fra og til månen og man kan jobbe redusert.

Anonymkode: e3faa...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du er såpass syk at du ikke kan jobbe så er det jo selvsagt en annen sak? Dette burde du nevnt i HI for det setter saken din i en helt annen posisjon. 

Anonymkode: 56b82...3bd

Ts her, jeg skriver jeg er uføretrygdet.  Er ikke det ganske selvforklarende?

Anonymkode: ae4ea...5ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fattige med barn, så har de tatt fra de bare mer og mer penger de siste årene. Samtidig som de hyler ut, om at barnefattigdommen bare øker. Og barnefattigdom er virkelig ikke bra, for barna. Og ikke minst hvordan det skal gå med de barna, senere.

Jeg er selv enslig mor, og lever under fattigdomsgrensen. Men jeg er heldig, og har en barnefar, som betaler bra i bidrag. Så barna mine kan holde på med idrett, og få alt de trenger, og litt til. Og jeg er så utrolig glad for det. For vi hadde ett år, hvor vi hadde ekstremt lite penger, og aldri råd til noe. Barna fikk ikke gå i bursdager, ikke holde på med idretter. Aldri kino, svømmehall osv. Aldri noe ekstra til de. Og jeg kunne overhodet ikke bruke noe penger på meg selv, og levde på ris, poteter og havregrøt. Så jeg skulle ha penger til litt sunnere mat til barna. Og sånn er virkeligheten for flere.

Var det bare meg, så kunne jeg levd på hybel, bare spist billig mat, og brukt minimalt med penger på andre ting. For jeg er voksen, og lider ikke like mye, som barn gjør under fattigdom.

Anonymkode: 39e42...e27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her, jeg skriver jeg er uføretrygdet.  Er ikke det ganske selvforklarende?

Anonymkode: ae4ea...5ce

Nei, egentlig ikke. 

Anonymkode: 56b82...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle greier å jobbe noe. Det kan tilrettelegges her i fra og til månen og man kan jobbe redusert.

Anonymkode: e3faa...957

Var ikke klar over at norge hadde manko på arbeidskraft. Kan også nevne at jeg har ingen utdanning.

Anonymkode: ae4ea...5ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle greier å jobbe noe. Det kan tilrettelegges her i fra og til månen og man kan jobbe redusert.

Anonymkode: e3faa...957

Og hvem pokker vil tilrettelegge. Jeg er under tiltak av Nav nå, de skal teste ut min restarbeidsevne. Men det krever en god del tilrettelegging. Og selv om jeg blir gratis arbeidskraft for firmaet. Så er det ingen firmaer som vil ha meg, for de må tilrettelegge.

Anonymkode: 39e42...e27

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen politiske partier som ønsker og heve grensen på bostøtte?

Har i dag uføretrygd på 229000,- tror jeg det er + barnetillegg. Barnetillegg går rett ut i barnebidrag så da sitter jeg med grunn trygden. Hadde bostøtte før regjering la om uføretrygden. Har prøvd og søke igjen men får ikke 😢 så hadde håpet at noen politiske partier ønsker å gjøre noe med fattigdommen i norge

Anonymkode: ae4ea...5ce

En ting er sikkert, dagens politiske styrere er ikke interessert i å gi til andre enn de som starter og driver bedrifter. 

Anonymkode: 7a423...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. 

Anonymkode: 56b82...3bd

Misunnelig på de som har trygd? Bitter på at du må jobbe?

Anonymkode: ae4ea...5ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke klar over at norge hadde manko på arbeidskraft. Kan også nevne at jeg har ingen utdanning.

Anonymkode: ae4ea...5ce

Vel...

Anonymkode: e56f9...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at de som ikke tjener penger selv kan klage som de gjør. Da jeg gikk på AAP og var på vei til å bli uføretrygdet så falt det meg ikke inn å klage på hvor lite jeg fikk, jeg var glad for at jeg fikk noe i det hele tatt! 

Anonymkode: e3faa...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelig på de som har trygd? Bitter på at du må jobbe?

Anonymkode: ae4ea...5ce

Nei? Jeg liker å jobbe. 
Har ikke noe imot at folk går på trygd så lenge de faktisk ikke er i stand til å jobbe :) Er ikke helt umenneskelig, duh 

Anonymkode: 56b82...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...