Gå til innhold

Bostøtte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt for lett å bli uføretrygdet i Norge, og velferdssystemet vårt er definitivt på vei ned stupet med så mange som gir opp. 

Anonymkode: e3faa...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan da har empati selv om man ser litt på det større bildet. Det skal lønne å jobbe, ellers ville vel nesten ingen ha jobbet, og da kunne ikke folk hatt trygd heller. 

Anonymkode: 56b82...3bd

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Jeg liker å jobbe. 
Har ikke noe imot at folk går på trygd så lenge de faktisk ikke er i stand til å jobbe :) Er ikke helt umenneskelig, duh 

Anonymkode: 56b82...3bd

 

Mulig jeg tar feil, men det høres ut som du sier at "alle andre" ikke ville jobbet om de ikke måtte, mens du er en av dem som faktisk ville gjort det.

Mulig du ikke mente å undervurdere resten av befolkningen på denne måten, fint om du oppklarer det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt for lett å bli uføretrygdet i Norge, og velferdssystemet vårt er definitivt på vei ned stupet med så mange som gir opp. 

Anonymkode: e3faa...957

ja altfor lett gikk bare på forskjellige utprøvinger i 15 år før jeg fikk trygd så ja alt for lett.

Anonymkode: ae4ea...5ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle greier å jobbe noe. Det kan tilrettelegges her i fra og til månen og man kan jobbe redusert.

Anonymkode: e3faa...957

Hvilke arbeidsgivere velger å ansette noen som de må tilrettelegge for "herfra til månen" når de i de aller, aller fleste tilfeller har mulighet til å ansette noen som er frisk og rask?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, applestories skrev:

 

 

Mulig jeg tar feil, men det høres ut som du sier at "alle andre" ikke ville jobbet om de ikke måtte, mens du er en av dem som faktisk ville gjort det.

Mulig du ikke mente å undervurdere resten av befolkningen på denne måten, fint om du oppklarer det.

Noen lever for å jobbe, andre jobber for å leve :) 

Anonymkode: 56b82...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel for faen en grunn til at folk har trygd for meste parten av nordmenn som ikke skjønner det. Ingen vil være syk og arbeidsløs. Er jo kjent at de som har minst kunnskaper, erfaring, og ikke hatt så mye motgang i livet er de som roper høyest og skal komme her og tro at de vet best som om de skulle være noen slags eksperter. Alle de tilfellene noen skal kritisere og snakke ned andre med det bedreviter prakket sitt, så er det de trangsynte og mindre intelligente som skal snakke. Mennesker som har noe godt å by på av seg selv og som er forbilder oppfører seg ikke sånn. Hvis folk slipper hverandre inn og godtar at ikke alle kan følge en viss standard som alt er satt opp for at man skal i det hele tatt lykkes. Og alt det søppelet i dagens samfunn og folkemengder. Er ikke rart folk sliter psykisk og det går i kroppen og man mislykkes med alt uansett hvor hardt man står på og alt går i en ond sirkel om igjen. Det hele problemet starter med hvordan folk er mot deg fra barnsben og at samfunnet ikke er laget for annen type tankegang og at man aldri finner sin plass og ikke blir akseptert for den man er. Enda man bare vil godt. Også har vi disse folka som bare seiler gjennom hele greia og tar alt for gitt fordi de tror de er bedre enn andre og har generelt fått lite motgang. De er oppvokst med den perfekte familien, har alltid hatt maaange venner uten å måtte anstrenge seg. Alle legger merke til de og ser de. De får bare gode karakterer på skolen og kan bli hva de vil. Eller de får jobber eller gjør business. 

Anonymkode: 23d46...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi borgerlønn til alle. Slipper vi dette her.

Anonymkode: 3be7f...967

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, når det kommer til arbeid så har jeg søkt varig tilpasset arbeid. Kan regne med en inntekt på rundt 3000,- ekstra. Men det er ventelister på mange år men håper på det beste. 😊

Anonymkode: ae4ea...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig flere i Norge blir forsørget av det offentlige, stadig færre jobber. Det er klart det ikke er bærekraftig i det lange løp, det burde enhver kunne se. LIkevel er det bare klaging blandt disse sofasliterne som blir fødd av staten, kan ikke spise ute, kan ikke reise på ferie, får ikke ha dyr bil, kan ikke bo så fancy som de har lyst til. Gleder meg til hele stønaden forsvinner og alternative til gaten er en flatseng på sovesal. DA tenker jeg pipen får en anne lyd. 

Anonymkode: 64a79...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at de som ikke tjener penger selv kan klage som de gjør. Da jeg gikk på AAP og var på vei til å bli uføretrygdet så falt det meg ikke inn å klage på hvor lite jeg fikk, jeg var glad for at jeg fikk noe i det hele tatt! 

Anonymkode: e3faa...957

Dette tenker jeg og 

 

Anonymkode: ca571...b99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men den inntekten er jo langt i fra lav? Jeg jobber 100 % og har utbetalt ca. det samme og klager ikke. 

Anonymkode: 93713...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at de som ikke tjener penger selv kan klage som de gjør. Da jeg gikk på AAP og var på vei til å bli uføretrygdet så falt det meg ikke inn å klage på hvor lite jeg fikk, jeg var glad for at jeg fikk noe i det hele tatt! 

Anonymkode: e3faa...957

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette tenker jeg og 

Anonymkode: ca571...b99

Jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stadig flere i Norge blir forsørget av det offentlige, stadig færre jobber. Det er klart det ikke er bærekraftig i det lange løp, det burde enhver kunne se. LIkevel er det bare klaging blandt disse sofasliterne som blir fødd av staten, kan ikke spise ute, kan ikke reise på ferie, får ikke ha dyr bil, kan ikke bo så fancy som de har lyst til. Gleder meg til hele stønaden forsvinner og alternative til gaten er en flatseng på sovesal. DA tenker jeg pipen får en anne lyd. 

Anonymkode: 64a79...e72

Det som er at de fleste vil ikke bli liggende på en sovesal, de fleste vil bli boende hjemme hos sine slektninger, gjerne nærmeste familie. Så da spør jeg- er du villig til å la dine gamle uføretrygde foreldre leve hjemme hos begge og forsørge dem? For det er realiteten i mange land uten den utbygde velferdsstaten vi har her i landet.

Endret av KikiEco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

250000 året i trygd er da mye penger ja. Er til mat på bordet og tak over hodet. Hva mer forventer dere? Spaturer, shopping i London og annet dyrt? Nei uføre har det godt. 

 

Anonymkode: 3be7f...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KikiEco skrev:

Det som er at de fleste vil ikke bli liggende på en sovesal, de fleste vil bli boende hjemme hos sine slektninger, gjerne nærmeste familie. Så da spør jeg- er du villig til å la dine gamle uføretrygde foreldre leve hjemme hos begge og forsørge dem? For det er realiteten i mange land uten den utbygde velferdsstaten vi har her i landet.

Nå har jeg skikkelige foreldre som har bidratt i samfunnet og stått på til pensjon, men hadde de manglet et sted å bo ville de selvfølgelig vært velkommen. I fremtiden er det en illusjon å tro at alle skal ivaretas av staten, at det er hjemmesykepleien som skal handle for gamle damer med tre barn og ni barnebarn i samme by f.eks, familien må trå mer til. Og så er det sånn at uføretrygdede har større sjanse for å få barn som er uføretrygdet, så hvis vi blir kvitt pengeincentivet om å få barn, så tilføres samfunnet gjerne færre slasker med sugerør i statskassen.

Anonymkode: 64a79...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle greier å jobbe noe. Det kan tilrettelegges her i fra og til månen og man kan jobbe redusert.

Anonymkode: e3faa...957

Hjelper ikke det mår jobbene ikke finnes,.

Anonymkode: efde9...1a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, jeg skriver jeg er uføretrygdet.  Er ikke det ganske selvforklarende?

Anonymkode: ae4ea...5ce

Ikke på KG, her kan man jobbe selv om man er uføretrygdet.

Anonymkode: 6b7f8...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke det mår jobbene ikke finnes,.

Anonymkode: efde9...1a9

Se oss litt rundt. Grantrær høye som hus, eldre hus trenger vask og maling, plukke søppel langs veier, klippe bratt og skog som gror igjen. Listen er lang. Det er myyyyye uføre og psykisk syke kunne klart å gjøre. 

Anonymkode: 3be7f...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eneste råd til deg TS; Ta ansvar for ditt eget liv. Du vil få det så mye bedre.

Anonymkode: 61af1...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...