Gå til innhold

Far vil ha full omsorg for min sønn på 2 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sørg for at all komm mellom dere foregår på mail. 

Fortsett å tilby samvær i tråd med avtale. 

Før logg over de samvær han ikke dukker opp til. Send han gjerne mail hver gang han uteblir - "du møtte ikke opp til avtalt samvær i dag". 

Ikke møt han alene for å diskutere, gjør det skriftlig eller på famvern. Evnt ta opp samtalen på tlf om dere møtes face to face. 

Behold alltid roen, vær saklig og ha fokus på barnet. 

Det er bedre med litt samvær enn ingen ting med mindre han er helt uskikket. 

Ikke trapp opp samvær før det har vært god kontinuitet enn stund. 

Følg med på barnet deres. Om han er glad for å se far og glad etter samvær, så gled deg over det. Loggfør både pos og evnt neg reaksjoner hos barnet deres. 

Bare la han gå til sak, ikke la deg skremme. Men sørg for å ha all dokumentasjon på uteblitte samvær. 

Ved samvær er det samværsforelderen som bestemmer over samvær. Ikke bland deg oppi om det er hans samboer som da er sammen med barnet, med mindre du mener barnet ikke er trygg på henne? Så lenge barnet har det fint, så er det kun far som mister tid med barnet (ja, barnet mister tid med pappen sin men det får du ikke gjort noe med uansett)

Se verdien i søskenkontakt hos far. Tilby deg også å ha din tidligere bonusdatter hos deg, sterke bånd mellom søsken er utelukkende et gode. 

Anonymkode: 403c4...4fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser jo at TS ikke skriver verdens beste norsk, så hun så antagelig ikke nyansen i overskriften her. Hvis du leser innholdet i innleggene hennes, ser du jo tydelig at hun ikke har den "holdningen" du insinuerer her.

Å snakke om barnet SITT er helt normal språkbruk. Jeg sier da ofte at jeg må hente datteren min, jeg skal handle noe til sønnen min - betyr da ikke at jeg anser dem som baaare mine og ikke faren sine :fnise:

Hvorfor legger du vrangviljen til? Og ikke bare du....flere i denne tråden.

Opplysningene vi får forelagt er

- far som forsvinner opptil 7 uker uten samvær for så å dukke opp og kreve full omsorg

- far som lar sitt andre barn være hos psykisk ustabil, rusmisbrukende farmor

- ts som har prøvd å få stabilt samvær med far

Om ts hadde vært litt flinkere i norsk skriftlig hadde hun sluppet svar som ditt og en del andre...

Anonymkode: a47e4...4e1

Hvis du hadde lest innlegget mitt ordentlig hadde du kanskje klart å se at det er et råd. Det gjentas flere ganger gjennom innlegget "mitt" barn, og hvis det er den holdningen som fremvises i møte med barnevern, familievern ol. Så er det ikke alltid at det faller i god jord. Skal man ytre at man tenker barnet beste bør man ha en holdning som ikke fremviser ett "eierskap" ovenfor barnet. En så liten ting kan fort slå tilbake på en.

Og når du først er inne på andres feil analyse av ts, så burde du lese innholdet litt selv også;) Det er ikke snakk om at han lar ts og sitt felles barn være hos en psyk,rusavhengig farmor... Det er moren til barnefars andre barn det henvises til.

Og det er også mulig at det er verserer en litt annen synsvinkel på historien også, i og med at barnevernet gir et inntrykk av å være på fars side. Og de har tydeligvis også tidligere ansett far som skikket til å ta seg av et barn, iom at han har hovedomsorgen for det andre barnet fra tidligere forhold.

Men når det er sagt, så Ts: dokumentasjon er alltid viktig, har du sms fra far som f.eks. tilsier at far er fraværende, ikke møter til avtalt samvær så ta vare på slikt. Det kan fort bli ord mot ord uten. Det skal uansett mye til for far å få omsorgen for barnet alene, så lenge du ikke er uegnet som mor, men å på sikt måtte belage deg på mer delt, skal du ikke se bort i fra... Men igjen her er dokumentasjon viktig. Noter gjerne selv også.. i forhold til hyppighet av fars interesse for barnet fra det var født/du ble alene... Og det kan også være fornuftig for deg å få en advokat til å se på saken, en som er spesialisert innen dette fagfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎03‎.‎2017 den 13.52, JulieA skrev:

Synes mange er urettferdige mot ts her. Mange useriøse svar mht foreldreskap også. 

Ts, du beskriver barnefar som fraværende i flere uker for deretter å komme og kreve fult foreldreansvar. Det høres veldig rart ut. Familiesituasjonen hans med ustabil mor høres heller ikke ideel ut. Sist hadde jeg reagerer negativt om han satt og bannet i møtet med barnevernet , hadde tolket det som en som ikke har kontroll over reaksjonen sin. Er det så sikkert at barnevernet holdt med barnevernet? Kanskje det bare er du som føler deg usikker i denne situasjonen. Fortsett å tenk på det beste for barnet. Med mindre det er forhold som ikke kommer frem her, er det usannsynlig at han kommer til å få full omsorg. 

Ja.. mange er urettferdige mot ts, som i ALLE innleggene her inne.. Noen er inne på KG KUN for å lage kvalme for folk. Så fuck KG. Jeg er ferdig med å lese dumme folks meninger.. :) Lykke til TS. Jeg er enig med deg.. Skaff deg en advokat!

Anonymkode: 65363...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...