Gå til innhold

Far vil ha full omsorg for min sønn på 2 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger noen råd. 

Barnefaren til mitt barn har gått til melking om å få full omsorg for mitt barn. På 2 år   

Vi har hatt en muntlig avtale hvor han har barnet en dag i helgen og en dag i uken ved henting i barnehagen. 

Etter det gikk 7 uker etter respons fra barnefar og mitt barn savnet pappan sin tok jeg et møte hos barnevernet for å komme i dialog med barnefar. 

Jeg fikk inntrykk av at barnevernet holdt med barnefar. (Jeg kan ikke se tilbake i tid eller kreve noe fra barnefar så lenge han ikke har foreldre ansvar ) 

jeg sa gjentatte ganger , (hva skal han med foreldre ansvar når han ikke møter opp og stiller opp for barnet sitt ) 

de 7 ukene han hadde hvert borte fra barne hadde ikke noe å si ! 

Jeg sa jeg tenker barnets beste. Og barnets beste er ikke at pappa hopper ut og inn av livet hele tiden ! 

Han har en full omsorg for et barn , med en mor med store psykiske lidelser og hvert plaget med rus i mange år. 

hun har truet meg med våpen og etter dette hadde hun ikke lov å være i nærheten av meg og mine barn. 

Barnefar sitt barn er på besøk hos henne veldig ofte. Og jeg vil ikke ha mitt barn i nærheten av henne. Og barnefar satt og bannet i møte med barnevernet da jeg tok dette opp og nekter får å ha kontakt med henne. 

Hva gjør jeg i meklingen ? Bør jeg skaffe meg advokat? 

Håper på råd 

 

Anonymkode: 5ce16...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ditt barn? Det er DERES barn

Anonymkode: 94420...244

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DITT barn? Mener du ikke HANS barn?

Anonymkode: 74911...abf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hoppet ut og inn av livet til barnet siden barnet ble født. Jeg som mor har måtte ta kontakt for å få han til å være en pappa. Men han nå begynner jeg å lure på om det beste er at han ikke er livet til barnet i det hele tatt. Det er ikke barnets beste at far kommer og går som han vil uten noe stabilitet. 

Anonymkode: 5ce16...95b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DITT barn? Mener du ikke HANS barn?

Anonymkode: 74911...abf

Så vidt jeg vet har hun skapt barnet, født barnet og ammet barnet. 

Han bidro med en 2-4 sekund sædsprut....

Han er donor, hun er mor! 

Anonymkode: 9a826...d94

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg vet har hun skapt barnet, født barnet og ammet barnet. 

Han bidro med en 2-4 sekund sædsprut....

Han er donor, hun er mor! 

Anonymkode: 9a826...d94

Hun er ikke mor.

Hun er bare en inkubator.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har hoppet ut og inn av livet til barnet siden barnet ble født. Jeg som mor har måtte ta kontakt for å få han til å være en pappa. Men han nå begynner jeg å lure på om det beste er at han ikke er livet til barnet i det hele tatt. Det er ikke barnets beste at far kommer og går som han vil uten noe stabilitet. 

Anonymkode: 5ce16...95b

Når far har full omsorg for ett barn, så er det lettere at han får mer omsorg og samvær enn om han ikke hadde barn eller hadde begrenset samvær/omsorg for barn. 

Du må begynne å tenke på barnets beste med hensyn til å ha en pappa, og ikke egenrådig og egoistisk på deg selv og at barnet er ditt. Det burde du nemlig tenkt på før du fikk barn. 

Slik du skriver og fremstiller deg selv i denne tråden ville jeg absolutt sett på deg som en mindre sympatisk mamma og en mamma som ikke er opptatt av å sette barnets beste, foran egen eiertrang til et bar. Barn har foreldrene til låns. Foreldrenes ansvar er å gjøre barnet best mulig utrustet til å mestre og takle det livet byr barnet når det skal ut i livet mer og mer på egenhånd. Det synes de fleste foreldre å ha glemt. 

Anonymkode: a2ef1...f16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Bergtatt skrev:

Hun er ikke mor.

Hun er bare en inkubator.

Du bør sette deg litt nærmere inn i biologien. 

Anonymkode: 9a826...d94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør sette deg litt nærmere inn i biologien. 

Anonymkode: 9a826...d94

Kan mer om kvinnekroppen enn hva du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når far har full omsorg for ett barn, så er det lettere at han får mer omsorg og samvær enn om han ikke hadde barn eller hadde begrenset samvær/omsorg for barn. 

Du må begynne å tenke på barnets beste med hensyn til å ha en pappa, og ikke egenrådig og egoistisk på deg selv og at barnet er ditt. Det burde du nemlig tenkt på før du fikk barn. 

Slik du skriver og fremstiller deg selv i denne tråden ville jeg absolutt sett på deg som en mindre sympatisk mamma og en mamma som ikke er opptatt av å sette barnets beste, foran egen eiertrang til et bar. Barn har foreldrene til låns. Foreldrenes ansvar er å gjøre barnet best mulig utrustet til å mestre og takle det livet byr barnet når det skal ut i livet mer og mer på egenhånd. Det synes de fleste foreldre å ha glemt. 

Anonymkode: a2ef1...f16

Som skrevet så har jeg prøvd å få far til å være en pappa Siden barnet ble født ! 

Se barnets beste er det jeg gjør ! 

 

Anonymkode: 5ce16...95b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Om han er ut og inn av barnets liv som det passer seg har ingenting å si, men det teller neppe positivt om han skal gå for full omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør først og fremst legge fra deg holdningen om "mitt barn", det klinger som regel ikke bra i slike sammenhenger som du skal hevde at du tenker på barnets beste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det familievernkontoret dere har vært på? Barnevernet har ikke noe med samvær etc. å gjøre.

Lykke til til far. Dersom han ikke har foreldreansvar bør du vurdere å gi det, men med et så lite barn er sannsynligheten liten for at han vil få fast bosted.

Ro ned, hold hodet kaldt.

 

Anonymkode: 08480...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvaLena skrev:

La nå han få omsorgen da. Kan gå mye bedre enn du trur 😊

Hæ? Hvorfor skal hun gi fra seg hele omsorgen til far??? De burde jo heller hatt 50-50 eventuelt en annen fordelig. Mener du oppriktig at en oppgående mor skal gi fra seg omsorgen?

Anonymkode: 2cbaf...88b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, bekka79 skrev:

Du bør først og fremst legge fra deg holdningen om "mitt barn", det klinger som regel ikke bra i slike sammenhenger som du skal hevde at du tenker på barnets beste. 

Du ser jo at TS ikke skriver verdens beste norsk, så hun så antagelig ikke nyansen i overskriften her. Hvis du leser innholdet i innleggene hennes, ser du jo tydelig at hun ikke har den "holdningen" du insinuerer her.

Å snakke om barnet SITT er helt normal språkbruk. Jeg sier da ofte at jeg må hente datteren min, jeg skal handle noe til sønnen min - betyr da ikke at jeg anser dem som baaare mine og ikke faren sine :fnise:

Hvorfor legger du vrangviljen til? Og ikke bare du....flere i denne tråden.

Opplysningene vi får forelagt er

- far som forsvinner opptil 7 uker uten samvær for så å dukke opp og kreve full omsorg

- far som lar sitt andre barn være hos psykisk ustabil, rusmisbrukende farmor

- ts som har prøvd å få stabilt samvær med far

Om ts hadde vært litt flinkere i norsk skriftlig hadde hun sluppet svar som ditt og en del andre...

Anonymkode: a47e4...4e1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvorfor skal hun gi fra seg hele omsorgen til far??? De burde jo heller hatt 50-50 eventuelt en annen fordelig. Mener du oppriktig at en oppgående mor skal gi fra seg omsorgen?

Anonymkode: 2cbaf...88b

Ja, det beste er vel 50/50, men hva om far er like oppegående som mor? Er vel ingen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange er urettferdige mot ts her. Mange useriøse svar mht foreldreskap også. 

Ts, du beskriver barnefar som fraværende i flere uker for deretter å komme og kreve fult foreldreansvar. Det høres veldig rart ut. Familiesituasjonen hans med ustabil mor høres heller ikke ideel ut. Sist hadde jeg reagerer negativt om han satt og bannet i møtet med barnevernet , hadde tolket det som en som ikke har kontroll over reaksjonen sin. Er det så sikkert at barnevernet holdt med barnevernet? Kanskje det bare er du som føler deg usikker i denne situasjonen. Fortsett å tenk på det beste for barnet. Med mindre det er forhold som ikke kommer frem her, er det usannsynlig at han kommer til å få full omsorg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JulieA skrev:

Synes mange er urettferdige mot ts her. Mange useriøse svar mht foreldreskap også. 

Ts, du beskriver barnefar som fraværende i flere uker for deretter å komme og kreve fult foreldreansvar. Det høres veldig rart ut. Familiesituasjonen hans med ustabil mor høres heller ikke ideel ut. Sist hadde jeg reagerer negativt om han satt og bannet i møtet med barnevernet , hadde tolket det som en som ikke har kontroll over reaksjonen sin. Er det så sikkert at barnevernet holdt med barnevernet? Kanskje det bare er du som føler deg usikker i denne situasjonen. Fortsett å tenk på det beste for barnet. Med mindre det er forhold som ikke kommer frem her, er det usannsynlig at han kommer til å få full omsorg. 

Ja jeg ser jeg har beskrevet ting litt feil ! 

"Mitt barn ,ditt barn , vårt barn " 

jeg ville egentlig bare få noen råd og ikke bare hakkende svar. Men det skyldes kansje min "dårlige norsk" som blir skevet over her. 

Vi hadde en avtale om at han skulle ha barnet hver lørdag på dagtid og en dag med henting i barnehagen. 

Han kom med foreldre ansvar papirer og jeg sa vi måtte skrive under disse uten barn til stedet. Så jeg ba han komme tilbake den og den datoen for da var ikke barna hjemme. (Pga det blir som regel en del tårer eller dumme ord) 

etter dette hørte jeg ikke mer ifra han. Det gikk på den 6 uken og jeg ringte familieværn kontoret får å høre om han hadde ringt ditt å fått time. Men nei. Så ringte jeg bv tjenesten. Vi kunne komme om 2 uker. Vi møtte opp. Far så utrolig sliten ut. Han bannet utrolig mye. Og "freset" jeg sa stille "slutt å bann ta deg sammen" jeg fikk ikke noe svar fra han for at han hadde hvert borte og ikke tatt kontakt. Bv sa jeg ikke kunne se tilbake i tid (altså disse ukene) eller kreve noenting så lenge han ikke hadde foreldre ansvar.da sa jeg at da ser jeg hvor mye barnet betyr får han også. Og barnets beste er ikke og hoppe ut og inn av livet på denne måten. Nå går det på 8 uken. Barnet har sluttet å spør etter pappa. Både hjemme og i barnehagen. Han må nesten være i livet eller ikke være i livet. Men hva om han får skriftlig samvær og foreldre ansvar. Og han ikke stiller opp igjen etter noen uker , mnd ? Og jeg vet han også leverer barnet til samboer. At det er samboeren som tar ansvaret også drar han på jobb osv ! Og denne x damen som er mor til hans andre barn. Hun er ikke stabil og far vet at jeg ikke vil ha mine barn rundt henne. Hun var den største grunnen til at jeg ba han om å dra ! Fordi jeg ikke klarte sitte hver helg å være redd for at min da bonusdatter hadde det bra. 

Han vil gå til mekling , får å få omsorgen. Sannheten er at han aldri tar omsorgen for barna. Han lar sin nåværende samboer gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...