Gå til innhold

Er menn fra Skandinavia bare dummere enn sine egne kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Generelt kan det se ut til at kvinner i disse landene gjør det ganske bra, særlig mtp utdanning og yrke. Er skandinaviske kvinner, eller kanskje germanske kvinner generelt, bare et hakk smartere enn sine egne menn? Som en av de få stedene i verden?

Anonymkode: 0b31c...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kvinner og menn er like smarte, men kvinner virker å ha mer disiplin når det kommer til skolearbeid.  Da er det ikke så rart at kvinner gjør det bedre på skolen og er overrepresentert på høyere utdanning.

Endret av Hermine Grang
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Tror heller det ar (oss) kvinner bare tar godt i bruk mulighetene som blir gitt oss, mens enkelte menn heller venter litt med tanke på utdanning. Tror nok det med høyere utdanning vil jevne seg ut på sikt :) 

Anonymkode: 5e69d...a4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror det bare handler om at likestillingen er kommet lengst her og der det blir plutselig blir tydelig hvor stor sovepute mannsjåvisme, men ikke utnytting av egen evner, har vært for menn tidligere. Nå må menn jobbe hardt for å oppnå det samme dom de fikk billigere før fordi det var 50% mindre konkurranse. Og det er foreløpig et stort sjokk for dem. Mens kvinner er vant til å arbeide hardt for ting fra før. 

Anonymkode: 58797...f45

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er menn dummere en kvinner.

Anonymkode: cd87d...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror det bare handler om at likestillingen er kommet lengst her og der det blir plutselig blir tydelig hvor stor sovepute mannsjåvisme, men ikke utnytting av egen evner, har vært for menn tidligere. Nå må menn jobbe hardt for å oppnå det samme dom de fikk billigere før fordi det var 50% mindre konkurranse. Og det er foreløpig et stort sjokk for dem. Mens kvinner er vant til å arbeide hardt for ting fra før. 

Anonymkode: 58797...f45

Du må huske på at guttene som vokser opp i dag, har aldri opplevd det du nevner. De har aldri hatt noen fordeler eller fått noe billigere. At det dermed skulle være en sovepose er dermed bare tull. Tenk litt mer logisk.

Anonymkode: 0b31c...ae6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder prestasjoner i skole osv. tror jeg det først og fremst handler om at det ikke passer unge gutter så godt med "ansvar for egen læring" sammen med en skole som vurderer dem utifra evnen til å pugge og lære seg ting utenat, heller enn å løse problemer. Samtidig så er nok menn både dummere og smartere enn kvinner, i den forstand at det er menn sin IQ er fordelt i begge ytterpunkter i større grad enn den er for kvinner. 

Jeg tror uansett karakterer kan være en dårlig metode å velge ut kandidater på. Når potensielle fysikere og matematikere vurderes, blant annet, utifra deres evne til å gjøre diktanalyse da de var 16/17 tenker jeg at systemet har forbedringspotensiale. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen er mer tilrettelagt for jenter med hele sin "sitte stille og være snille" policy. Kvinner blir også kvotert inn på diverse studier og i mange jobber står det "kvinner oppfordres til å søke",noe som KAN hentyder at en kvinne får jobben over en mann (med like gode kvalifikasjoner).

Samtidig er det flest menn i høyere stillinger og en stor prosentandel av kvinner jobber deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror det bare handler om at likestillingen er kommet lengst her og der det blir plutselig blir tydelig hvor stor sovepute mannsjåvisme, men ikke utnytting av egen evner, har vært for menn tidligere. Nå må menn jobbe hardt for å oppnå det samme dom de fikk billigere før fordi det var 50% mindre konkurranse. Og det er foreløpig et stort sjokk for dem. Mens kvinner er vant til å arbeide hardt for ting fra før. 

Anonymkode: 58797...f45

Dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror det bare handler om at likestillingen er kommet lengst her og der det blir plutselig blir tydelig hvor stor sovepute mannsjåvisme, men ikke utnytting av egen evner, har vært for menn tidligere. Nå må menn jobbe hardt for å oppnå det samme dom de fikk billigere før fordi det var 50% mindre konkurranse. Og det er foreløpig et stort sjokk for dem. Mens kvinner er vant til å arbeide hardt for ting fra før. 

Anonymkode: 58797...f45

:klappe::klappe::klappe:

Anonymkode: 89f9b...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må huske på at guttene som vokser opp i dag, har aldri opplevd det du nevner. De har aldri hatt noen fordeler eller fått noe billigere. At det dermed skulle være en sovepose er dermed bare tull. Tenk litt mer logisk.

Anonymkode: 0b31c...ae6

Ja det er smått utrolig at flere ikke virker å forstå dette. Som om dagens 25-åringer vokste opp på 50-tallet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at menn og kvinner er like smarte uansett hvor i verden. Tror ikke det er store avvik fra en skandinavisk mann i forhold til en fra Saudi Arabia f.eks. Men kvinner i Skandinavia har nok mye bedre selvtillit når det kommer til faglige prestasjoner, og vi tror faktisk på at vi er like smarte som andre menn. I land hvor menn er "smartere" har kvinnene kanskje dårligere selvtillit fordi de blir fortalt at de er dårligere. Og i noen land er det jo kjønnsdelt undervisning, og det er jo ikke garantert at de lærer nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...