Gå til innhold

Synes strømpebukse/tights er fysisk ubehagelig - andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sær greie som jeg lurer på om det er noen andre også som har. 

Fra jeg var liten jentunge så takler jeg ikke strømpebukse eller tights. Jeg liker ikke når det er så "limt" og stramt inntil huden, jeg synes det er ubehagelig. Jeg er heller ikke spesielt glad i stramme topper pga det samme. Husker som jentunge at min mor og jeg hadde mange krangler om dette da hun skulle kle meg i kjole og skjørt til bursdager osv. Vi kom til slutt til en enighet - hvis jeg godtok strømpebukse julaften uten å klage så skulle jeg slippe resten av året. Det gikk jeg med på. :P

Det er ingenting som er herligere enn å komme hjem og ta av seg strømpebuksa, det føles som om huden endelig kan puste igjen. Jeg har aldri forstått de som går med strømpebukse under bukse - hvorfor gå med det når du ikke trenger?! Som regel kjøper jeg skjørt/kjoler som er så lange at jeg kan slippe unna med knestrømper. Jeg liker ikke det heller, men er hakket bedre. Bruker derfor bare strømpebukse noen få ganger i året (julebord, julaften, bryllup osv).

Andre som har det slik? Evt vet hva det kan komme av?

Anonymkode: d35ad...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også slik, hater å gå med strømpebukse.

Anonymkode: 2be7a...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg kan heller ikkje fordra å ha på meg strømpebukser. Eg brukar ganske mykje strømpebukser (og også strømper med strømpebelte), men likar det ikkje. Alltid deilig å få dei av seg att! Eg likar ikkje BH heller, eller stramme bukser. Likar eigentleg berre å gå i kodeklede, men det kan ein jo ikkje heile tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stikk motsatt. Helt siden jeg var liten gutt har jeg sverget til strømpebukse så fort gradestokken er under 10ºC. Tror det har noe med at jeg har dårlig blodsirkulasjon i benene. Derfor er det mye bedre med litt kompresjon som får i gang blodsirkulasjonen. 

Ellers av samme grunn. Så fryser jeg støtt på benene. Så de er pakket inn i fleece eller ullstrømpebukser hele vinteren igjennom. Det er lite som er så godt etter en lang arbeidsdag å få av seg buksa og gå hjemme i bare strømpebuksa. Det er virkelig et praktisk koseplagg :)

På sommeren bruker jeg ofte tights. Da er det for varmt med ullstrømpebukse under. 
Ser litt rart ut når det kommer en mann (for å ikke nevne kvinner) i treningstights uten å åpenbart trene. Men jeg lar komfort komme foran stil her. Har jeg gått en hel dag uten strømpebukse eller tights som det ikke er bittelitt kompresjon i. Føles beina trøtte og ømme. Så dette er mitt favorittplagg som gjør underverket :)
 

Anonymkode: 2c04a...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke så godt å bruke longs, men bruker det når jeg føler meg pyntet. Tar dem alltid av når jeg kommer hjem. Godt å ha noe varmt på bena når det ikke er så varmt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...