Gå til innhold

Hva er galt med tights og tunika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange synes det er så stygt..., men hva er det som er stygt?   DET SER KJERRING OG UTDATERT UT

Er det stygt med tights og kjole?       JA

Er det tightsen som er stygg, eller er det tunikaen som er stygg?  MEST TIGHTSEN

Jeg liker godt å bruke kjole til hverdags, men føler ikke bestandig at det sømmer seg å ha bare ben, og bruker da som regel en strømpebukse under. Er det mye styggere å bruke tights under?   JA

Jeg forstår ikke hva som er så stygt med tights og tunika? Synes det veldig ofte er pent.       DET MINNER MEG OM 55 + DAMER SOM ER PÅ BYN OG HAR "PØNTA" SEG OG VÆRT SÅ GÆRNE AT DE HAR BRUKT MASCARA OG DEN ENE KORALLFARGEDE LEPPESTIFTEN SIN. 

Anonymkode: 49d6f...b70

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.3.2017 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Til de som mener at tights er ut, hvorfor finner man det da i nær sagt alle klesbutikker?

Anonymkode: 150ec...3f9

Men det gjør man jo ikke lengre, og jeg har nesten ikke sett folk i tights de siste 5 årene utenom treningstights da.  DE er forøvrig like harry.

Endret av Boomonster
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg har ikkje noko i mot tunika, men den bør helst ikkje ha empireskjæring om ein ikkje er gravid. For nokre år sidan var det mest berre empireskjæring å få tak i, og når tunikaen då gjerne stoppa der dei fleste av oss er breiast over ræva, så såg ein jo ut som ein formlaus boks. No har ein gått frå tunikaen til oversized-klede som er uformelege over det heile, over skinny jeans. Eg er ikkje hundre prosent overtydd om at det er ein framgang, men det ser marginalt betre ut med skinny jeans enn med avkappa strømpebukser, synest eg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At tights og tunika regnes som en voldsomt ulekker greie, handler nok først og fremst om at det var veldig in blant folk flest en periode, og deretter ble fullstendig ut. Tights og tunika var for 2009 det superlave jeans som viste rumpesprekken var for 1999 - en massiv mote som deretter ble megaharry når alle så tilbake på bilder av seg selv i de antrekkene og oppdaget at det er en stil nesten ingen mennesker kler.

Problemene med tights og tunika var for det første at folk ikke dekket rumpa ordentlig. Man brukte billige bomullstights som fort så utvaskede og slitte ut, og som fremhevde alt av rumpevalker og cameltoe. Hvit tights var det aller verste. I tillegg var tightsene ofte leggkorte, som gjorde at bena så mye stuttere ut. Så var det selve tunikaen, som var i en uformelig løs fasong. Kjoler er som regel mer innsvingede og flatterende for figuren, mens en vid tunika skjuler alt av midje og slutter typisk der man er bredest over rumpa/låra. Så ble vel ikke stilen akkurat mer populær av at alle damer over femti trykket den til sitt bryst, da gjerne hvit tights med blondekant og så sukkersøte flagrende tunikaer som fikk dem til å se ut som forvokste barnehagejenter. 

Du klarer helt sikkert å finne folk som ser bra ut i tunika og tights, men da er det på tross av, ikke på grunn av. Veldig modellslanke folk kan jo slippe unna med mye rart, men folk flest tilhører ikke den kategorien. Dessuten er mye av det folk betegner som pene "tunikaer" egentlig kjoler eller lange gensere.

Anonymkode: 70225...f23

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye finere med strømpebukse og tunika. Gjerne en litt tykk strømpebulse i ull eller fleece. Tights ser mer ut som et treningsplagg.

Anonymkode: 262a5...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunika er et tantete plagg for kvinner over femti med dårlig smak. Tights bør man ha ben til og den bør enten stoppe over knærne eller ved anklene. Alle lengder i mellom her ser helt j.... ut. 

Tights er for meg treningsplagg eller daffe hjemme plagg, selv om joggebukser er langt mer behagelig på for min del. Tights med en stor hettegenser eller overtrekksjakke er OK. Kona går i i 2XU eller adidas tights med hettegenser og en adidas overtrekksjakke over, det synes jeg ser sprekt og sporty ut, til og med litt sexy. Kanskje eneste gang jeg synes tights er sexy på henne. Men hun går slik til og fra trening og litt hjemme. Hun daffer oftere rundt i hettegenser eller overtrekksjakka og tykke strømpebukser hjemme, gjerne med knelange strømper over. Synes nok det er finere som daffeplagg personlig. 

Til kjoler bruker hun heldigvis strømpebukser og gjerne litt tykkere med mønster av noe slag (vet ikke hva det heter) som jeg synes er vesentlig penere til en kjole, eller om man skal ut av huset og ikke trene, enn en tights og kjole. Er det varmt nok til det bruker hun ikke strømpebukser til kjole i det hele tatt med mindre det er en finere anledning. Er det kaldt bruker hun knelange strømper over strømpebukse til kjolen. 

 

Anonymkode: 5da86...dc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråder som dette minner meg om onde barn/ungdomskole jenter som domme andre for hva de ha på seg.  Who gives two shits!  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights er som joggebukse, til trening, husarbeid og hyttekos. Ikke påkledd på shopping, jobb, middagsbesøk eller en tur på byen. Minner om at det finnes strømpebukser opp til 180 denier for de som tror det stopper på 60 og vil ha noe mer dekkende. Det er uansett bedre en tights. Og kjole vil alltid være mer elegant enn tunika. 

Og det er ikke alltid vekt og kropp betyr noe, stygt er det enten du er tykk eller tynn;

Relatert bilde

 

enhanced-buzz-21721-1362611282-8.jpg?downsize=715:*&output-format=auto&output-quality=auto

Anonymkode: 77afe...52c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en er slank og velproporsjonert ser man bra ut uansett hva en tar på og kan bruke det som er mest praktisk for anledningen. De som ikke er så heldige, og da tenker jeg ikke på at en må være veldig overvektig, har noen flere begrensinger.

Jeg ser stereotypen med formfulle voksne damer, 50-60+, fargerike tunikaer med hvite tights, gjerne med blondekant nederst, som stopper midt på leggen. For å gjøre bildet komplett slenger vi på solbrun hud, Crock's (som noen nevnte) og store øredobber. Men hva er alternativet for disse hvis de ikke skal presse seg inn i noe ukomfortabelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tunika innimellom. Jeg er ganske rund rundt magen og liker ikke klær som sitter tett inntil og viser buklene mine

Anonymkode: 28875...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg hva andre mener? Kan man ikke bare gå i det man vil? Takk og pris!!! Så kunne ikke jeg brydd meg mindre og jeg tar på akkurat hva som passer meg og jeg unngår ting som er på mote, fordi jeg vil ikke se ut som "alle" andre. Det er så lættis når man ser vennegjenger også har 5 av 7 like bukser, jakker og sko på seg🤣😂🤣😂, snakk om å finne sin egen stil ja...🤔

Anonymkode: e37b1...251

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Ikke noe galt, men jeg synes det er drittstygt! Spesielt med tights som stopper på knærne og en mønstrete flagrende tunika over. Da tenker jeg med gang på eldre damer, som gjerne er litt store og er griseharry! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antbug
7 minutter siden, Rose11 skrev:

Ikke noe galt, men jeg synes det er drittstygt! Spesielt med tights som stopper på knærne og en mønstrete flagrende tunika over. Da tenker jeg med gang på eldre damer, som gjerne er litt store og er griseharry! 

Stakkars damer.... La dem nå ha på seg hva de vil uten å bli mobbet for det. Det er vel ingen unge som finner dem attraktive uansett hvor mye de prøver og hva de ifører seg, så hvorfor kan de ikke bare få gå rundt i tightsene og tunikaene sine hvis de synes det er fint? Og kan ikke de unge, motebevisste bare nyte de siste motegrillene sine uten å måtte gjøre narr av de eldre som henger fast ved det gamle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to favoritter, skal se om jeg greier å få lagt ut bilder. Vet ikke, men det går vel under tunika..?

 

s-l1600.jpg

s-l1600-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første her er firkanta, og kjempekul. Jeg er vel superUmoderne, og samme kan det være. Går i det jeg syns er fint selv, jeg 🙌

 

s-l1600-2.jpg

s-l1600-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kan jeg finne på å ha denne tightsen til, hverfall den grønne. De andre går fint til jeans evt en shorts eller alene hvis det er sommer 🙌

 

s-l1600-4.jpg

Endret av etnavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
1 time siden, antbug skrev:

Stakkars damer.... La dem nå ha på seg hva de vil uten å bli mobbet for det. Det er vel ingen unge som finner dem attraktive uansett hvor mye de prøver og hva de ifører seg, så hvorfor kan de ikke bare få gå rundt i tightsene og tunikaene sine hvis de synes det er fint? Og kan ikke de unge, motebevisste bare nyte de siste motegrillene sine uten å måtte gjøre narr av de eldre som henger fast ved det gamle? 

Hvor står det at jeg sier de ikke kan gå med hva de vil? Gå hva med hva dere vil. Jeg bryr meg ikke, men jeg synes det er drittstygt og svarer på hva ts spør. Mobber? Nå får du roe ned 10 hakk og lese deg opp på hva mobbing faktisk betyr! Tror du jeg sier dette til en dame jeg kjenner eller ser på gata som går slik ? Nei. Alle har ting som de synes er grælstygt. 

Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
17 minutter siden, etnavn skrev:

Den første her er firkanta, og kjempekul. Jeg er vel superUmoderne, og samme kan det være. Går i det jeg syns er fint selv, jeg 🙌

 

s-l1600-2.jpg

s-l1600-3.jpg

Nederste er vel en kjole? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...